بررسی چند مورد از مشکلات مک  و همراه با راه حل آن

سیستم عامل مک یک سیستم عامل بسیار عالی و فوق العاده، قابل اعتماد محسوب می شود. کاربران حرفه ای می توانند از این سیستم عامل جذاب به سادگی استفاده نمایند. ولی این سیستم عامل نیاز به توجه ویژه ای دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشکلات مک بپردازیم. گاهی اوقات ممکن است سیستم عامل مک مشکلاتی داشته باشد و حتی کارکرد درخشانی نداشته باشند و کاربر را مجبور به عیب یابی سیستم کنند. زمانی که منبع مشکل معین نشود باید آزمون  و خطاهای بسیاری صورت گیرد.

مک را restart کنید.

با توجه به موضوعی که با مواجه هستید یک راه اندازی دوباره معمولا ساده ترین روش ممکن است. این راهکار مخصوصا در مواردی به کار گرفته می شود که یک برنامه جانبی در حال سوء استفاده از منابع سیستم است.اغلب مک ها به سرعت راه اندازی مجدد می شوند. بنابراین ریستارت اولین راه است که پینشهاد می شود صورت گیرد.

PRAM و NVRAM را ریست کنید.

برای ریست این دو بخش مراحل زیر را طی کنید:

کامپیوتر خود را خاموش نمایید.

کامپیوتر را روشن نمایید.

دکمه های Command و Option و P و R را پیش از صدای بالا آمدن سیستم‌عامل نگه دارید.

دکمه ها را تا ریست مجدد سیستم نگه دارید تا این که صدای بالا آمدن سیستم عامل را مجدد بشنوید.

دکمه ها را رها نمایید.

غیر فعال کردن هشدارها در مک

از دیگر مشکلات مک هشدارها محسوب می شود. همان گونه که می دانید روزانه خیلی از هشدارهای سیستم عامل مک از جمله هشدارهای پیام جدید، بروزرسانی نرم افزارها و سیستم عامل، ایمیل ها، اعلانات تقویم روبه رو خواهید شد.بسیاری از این هسدارها موجب حواس پرتی و نارضایتی کاربران می شود. البته شما قادرهستید این اعلانات را کنترل و مدیریت نمایید. همچنین قادر هستید تمام هشدارها را غیر فعال نمایید. برای این منظور کافی است این مسیر را طی نمایید.

Apple menu > System Preferences > Notifications > toggle “Turn on Do Not Disturb

غیر فعال کردن صدای پاپ در مک بوک

از قابلیت های جذاب در سیستم عامل مک صدای پاپ است. شاید بسیاری از کاربران مک این قابلیت دوست نداشته باشند و صدای پاپ را یکی از مشکلات مک بدانند. بنابراین برای غیر فعال کردن این قابلیت در مک کافی است مراحل زیر را طی نمایید.

Apple menu و از بخش System Preferences در ادامه از قسمت Sound and turn off گزینه Play feedback when volume is changed را انتخاب نمایید.

غیر فعال کردن Translucency در مک

چنان چه دقت کرده باشید در سیستم عامل های مک بوک ها Translucency غیر فعال است که داک، نوار منو و غیره اپل روشن است. به علاوه در بیشتر مک ها نیز این گزینه فعال است و داک، نوار منو روشن نیست که روشن نبودن به شما کمک می کند که همه چیز را بهتر مشاهده نمایید. در این صورت باید شما قابلیت Translucency را فعال نمایید. برای فعال سازی این قابلیت رد سیستم عامل مک باید مراحل زیر را طی نمایید.

Apple menu و از بخش System Preferences با انتخاب گزینه Accessibility در این قسمت از بخش Display گزینه Reduce transparency را فعال نمایید.

 

غیر فعال کردن درخواست رمز در هنگام دانلود ازApp store

در صورتی که شما جزو افرادی هستید که از  App store مک بسیار استفاده می کنید و برنامه های بسیاری را دانلود می کنید شاید برای شما جالب نباشد که باید هر بار پسورد اپل ای دی از شما درخواست نمایند. بنابراین برای این که پسورد اپل ای دی شما همواره ذخیره شود و از شما مجددا درخواست نشود به مسیر زیر را طی نمایید.

Apple menu و از بخش System Preferences با انتخاب گزینه App Store در این قسمت از بخش Free Downloads گزینه ی Save Password را انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *