بک آپ گیری و پشتیبان گیری از اطلاعات کامپیوتر

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد بک آپ گرفتن از اطلاعات کامپیوتر را در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم به کار شما بیاید.

از دست دادن اطلاعات رایانه شما می تواند ویران کننده باشد. این که آیا این اولین پیش نویس رمانی است که شما روی آن کار کرده اید یا ویدیوی دو ساله شما در اولین گام های خود را برداشته است، امیدوار بودید – اگر انتظار نداشته باشید – رایانه شما مهمترین مواد شما را ایمن نگه می دارد.

برای صاحبان مشاغل کوچک، از دست دادن داده می تواند حتی بیشتر مضر باشد. از آنجا که بسیاری از دارندگان مشاغل کوچک به عنوان رئیس و پشتیبانی فنی دو برابر می شوند، از دست دادن داده ها می تواند به معنای از دست دادن سوابق کارمندان، اطلاعات حساس در مورد مشاغل و موارد دیگر باشد.

خوشبختانه، شما همچنین توانایی تهیه نسخه پشتیبان از رایانه خود را دارید.

منظور از تهیه نسخه پشتیبان از کامپیوتر شما چیست؟
تهیه نسخه پشتیبان از رایانه به معنای کپی کردن پرونده های فیزیکی یا مجازی در یک مکان ثانویه در صورت خرابی تجهیزات، باج افزار، خطای انسانی یا هر موقعیت دیگری است که منجر به از بین رفتن اطلاعات خواهد شد. تهیه نسخه پشتیبان از رایانه به شما امکان می دهد داده های از دست رفته خود را بازیابی کنید.

  • برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

    برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

 

بخش تاسف آور (و رک و پوست کنده تر، ترسناک) در مورد از دست دادن داده ها این است که خطای انسانی علت شماره یک است. خیلی بیشتر محتمل است که در رایانه خود ریخته و یا صرفه جویی در پرونده را فراموش نکنید، زیرا هکر وارد می شود و داده های خود را پاک می کند (اگرچه این امنیت در صورت کم بودن امنیت داده ها نیز ممکن است).

اما، یک پوشش نقره ای وجود دارد: همچنین این بدان معنی است که از دست دادن سخت کار، معنوی یا اطلاعات شرکت شما تقریباً کاملاً قابل پیشگیری است. تدابیری وجود دارد که شما به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک می توانید برای حفظ امنیت سوابق شرکت خود در حد امکان استفاده کنید.

 

چگونه از رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
خوشبختانه، روش های مختلفی برای بک آپ گیری از اطلاعات کامپیوتر شما وجود دارد. بنابراین می توانید یکی از بهترین گزینه ها را برای زمان و منابع خود انتخاب کنید.

به گفته این، برای امنیت بیشتر شما به احتمال زیاد می خواهید گزینه های مختلفی را کشف کنید.  ما حداقل یک نسخه پشتیبان در محل و یک نسخه پشتیبان خارج از سایت را توصیه می کنیم. تهیه نسخه پشتیبان از سایت به این معنی است که داده های شما مانند یک هارد دیسک، CD یا USB در یک دستگاه محلی ذخیره می شوند. از طرف دیگر نسخه پشتیبان تهیه آفلاین در یک سرور آفسایت ذخیره می شود.

به این ترتیب، اگر اتفاقی رخ دهد، پشتیبان گیری در محل شما می تواند تقریباً فوراً شما را با داده های شما دوباره متحد کند. از طرف دیگر، اگر بدترین اتفاق بیفتد. مثلاً نمای فروشگاه شما دچار سوختگی می شود – خوشحال می شوید که از نسخه پشتیبان خارج از سایت خود استفاده کنید. امن تر از ببخشید، درست است؟

تهیه نسخه پشتیبان از یک هارد اکسترنال
گزینه اول احتمالاً گزینه ای است که شما با آن بیشتر آشنا هستید. بک آپ گیری از اطلاعات کامیتوتر خود در هارد اکسترنال.

هارد اکسترنال یک وسیله ذخیره سازی قابل حمل است که می تواند به رایانه شما متصل شود. نکته قابل توجه، این دستگاه ها به هیچ نرم افزاری اضافی احتیاج ندارند و می توانید با استفاده از قابلیت پشتیبان داخلی دستگاه خود، از درایو پشتیبان تهیه کنید.

اگر بودجه دارید، هارد درایوهای خارجی نیز در مقایسه با سایر گزینه های تهیه نسخه پشتیبان ارزان هستند. بدیهی است شما آنچه را برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید.  اما گزینه ها از حدود 40 دلار برای 1 ترابایت ذخیره سازی تا حدود 4000 دلار برای 72TB ذخیره سازی است.

از آنجا که هارد اکسترنال مدت زمان زیادی است که وجود دارد، اکثر کاربران رایانه رایانه با استفاده از آنها کاملاً راحت هستند. این گفته، شما می خواهید طول عمر آنها را در خاطر داشته باشید. بسته به نوع و مدل آن و با فرض اینکه هیچ آسیبی نبیند، می توانید قبل از هارد اکسترنال خود برای تعویض، حدود 3-5 سال از امنیت استفاده کنید.

تهیه نسخه بک آپ از نرم افزار پشتیبان
اگر صاحب مشاغل دارای منابع لازم برای انجام این کار هستید، تقریباً به یقین می توان آن را برای سرمایه گذاری در نرم افزار پشتیبان تهیه کرد. این نرم افزار داده های کسب و کار شما را از سرورها، بانک اطلاعاتی، دسک تاپ، لپ تاپ و موارد دیگر کپی می کند و محافظت در برابر خطای کاربر، پرونده های فاسد یا فاجعه جسمی می کند.

این که آیا شما علاقه مند به کاوش در گزینه های نرم افزار پشتیبان گیری رایگان خود هستید، یا مایل به سرمایه گذاری بیشتر در نرم افزار بازیابی هارد دیسک هستید. مزایای مختلفی برای این نوع ابزار وجود دارد که نباید توسط صاحبان مشاغل که به آنها اهمیت می دهند نادیده گرفته شود. داده ها.

به عنوان مثال، نرم افزار پشتیبان گیری می تواند وظیفه ناخوشایند را برای تهیه نسخه پشتیبان از دستگاه های مختلف – سود بزرگی برای هرکسی که قبلاً برایش مهیا شده است. به طور خودکار انجام دهد و به آنها اجازه دهد آن را تنظیم و فراموش کنند. این ابزار کپی از داده های حساس تجاری شما را ایجاد کرده و آنها را ایمن نگه می دارد تا در صورت لزوم (یا در صورت لزوم)، بتوانید داده های پشتیبان را بازیابی کنید.

این که آیا شما در تلاش برای محافظت از پرونده های شخصی هستید یا یک صاحب مشاغل با اطلاعات مهم شرکت که در رایانه شخصی شما ذخیره شده است، انتخاب سرمایه گذاری در نرم افزار پشتیبان گیری درنهایت به شما کمک می کند با صدای بیشتری بخوابید.

به نرم افزار پشتیبان تهیه بالاترین نسخه، رایگان See مراجعه کنید.

قبل از شروع به کاوش در گزینه های خود، می خواهید درک بهتری از آنچه دقیقاً به دنبال آن هستید، بدست آورید. و وقتی صحبت از نرم افزار می شود، گزینه ها می توانند بسیار زیاد باشند.

بیش از هر چیز، شما می خواهید نیازهای فردی خود را تحلیل کنید. این افراد چه تعداد نیاز به پشتیبانی دارند؟ آیا شما نیاز به برون سپاری هر کار دارید یا می توانید این کار را بصورت داخلی انجام دهید؟ بودجه شما چقدر است؟

سپس، باید مشخص کنید که چه ویژگی هایی “ضروریات” شما هستند و کدام ها فقط “خوب برای داشتن” هستند.

آخر، مطمئن باشید که بررسی های تأیید شده توسط کاربران را از متخصصان دارای موارد استفاده مشابه بخوانید. به دنبال بررسی های نوشته شده توسط افرادی باشید که در یک نقش مشابه کار می کنند یا تقریباً از همان اندازه با هم شرکت می شوند.

نحوه انتخاب نرم افزار بک آپ مناسب

تهیه نسخه پشتیبان از نرم افزار Cloud File Storage
این روش مطمئناً غیر معمولی است. اما ممکن است کار کند اگر شما یک کار کوچک را در مرحله اولیه انجام دهید و قصد ندارید که مقیاس گذاری کنید، یا فقط می خواهید پرونده های شخصی خود را ایمن نگه دارید.

یک نرم افزار ذخیره سازی که به شرکت ها اجازه می دهد سیستم های فایل سازمانی مبتنی بر ابر را بسازند و ذخیره سازی را به صورت کارآمد مدیریت کنند.  تقریباً همان چیزی است که به نظر می رسد. مشابه این نرم افزارهای پشتیبان، این سیستم ها از بروزرسانی های داخلی (نصب برنامه رایانه ای بدون حذف نسخه قدیمی) و ذخیره فراداده سیستم فایل پشتیبانی می کنند.

گفته می شود، ذخیره سازی ابری معمولاً نسبت به گزینه های دیگر مقیاس پذیری کمتری دارد. بنابراین اگرچه برای شرکت های بزرگ توصیه نمی شود. در صورت مطابقت با معیارهای ذکر شده در بالا، می تواند چیزی باشد که مورد بررسی قرار گیرد.

توجه داشته باشید که ذخیره سازی فایل ابری از لحاظ فنی روشی برای تهیه بک آپ گیری از اطلاعات کامپیوتر شما نیست که تحلیلگر فناوری اطلاعات شما آن را تأیید کند. کمابیش به همان هدف خدمت می کند. زیرا این امکان را به شما می دهد تا حتی در صورت عدم موفقیت سخت افزار، به داده دسترسی پیدا کنید.

به عنوان یک امتیاز اضافی برای صاحبان مشاغل کوچک یا هر کس که در بودجه باشد، این سرویس ها به طور معمول نسخه فرمیومی را ارائه می دهند. اگر تیم شما به فضای بیشتری از آنچه به صورت رایگان ارائه می شود نیاز دارید، باید آن را ارتقا دهید (در این مرحله ممکن است ارزش جستجو در یک ابزار نرم افزاری پشتیبان واقعی را داشته باشد).

به آسانترین کاربرد نرم افزار ذخیره سازی فایل ابر ابر See مراجعه کنید

با استفاده از خدمات اینترنتی از نسخه پشتیبان تهیه کنید
اگر نمی خواهید فضای کاری خود را با سخت افزار حتی بیشتر به هم ریخته، ممکن است تصمیم به تهیه بک آپ گیری از اطلاعات کامپیوتر خود با یک سرویس اینترنت بگیرید.

خدمات متنوعی وجود دارد که این عملکرد را ارائه می دهند. اما به خاطر داشته باشید که آنها به طور معمول بر اساس مدل pay-as-go شما کار می کنند.  به این معنی که برخلاف هارد اکسترنال، ماهانه یا سالانه هزینه ای پرداخت می کنید.

پرداخت یک بار

برنامه های بک آپ گیری از اطلاعات کامپیوتر اینترنتی در پس زمینه رایانه شما اجرا می شوند و به طور خودکار داده های شما را به حافظه وب خود ذخیره می کنند. در صورت از بین رفتن داده ها، می توانید داده های خود را خیلی سریع بازیابی کنید.

و البته، این مزیت اضافه شده است که از آنجا که این یک سرویس آنلاین است. هیچ گونه خطرات جسمی که روی داده های شما تأثیر بگذارد، وجود ندارد. برخلاف هارد دیسک فیزیکی، که می تواند در اثر آتش سوزی از بین برود، بلایای ناشی از هوا یا سرقت از بین برود، خدمات آنلاین تقریباً کاملاً در برابر آن خطر محافظت می شوند.

توجه به این نکته مهم است که این سرویس ها معمولاً هزینه دارند.  ممکن است روند تهیه نسخه پشتیبان از داده های شما کندتر از آنچه که در تهیه نسخه پشتیبان از هارد دیسک تجربه می کنید، کندتر باشد. اگر این ها فقط برای شما ناراحتی جزئی هستند. شاید ارزش جستجو به یک سرویس آنلاین را داشته باشد.

در آنجا امن باشید
هر روش یا روش دیگری را انتخاب کنید، آنچه در نهایت مهم است این است که شما در تلاش برای ایمن نگه داشتن داده های حساس خود هستید.

برای صاحبان مشاغل کوچک، این قدم اضافی بسیار مهم است، و نه یک قدم با آرامش. شما و کارمندانتان شب ها راحت تر استراحت می کنید و می دانید که از غیر منتظره محافظت می کنید.

در صورتی که می خواهید یک سری از اطلاعات سیستم خود حذف شده یا ازبین رفته خود را بازگردانید، برای ریکاوری اطلاعات هارد سیستم خود می توانید از طریق وب سایت امداد رایانه با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. بنابراین کارشناسان ما در تلاش هستند مشکلات نرم افزاری شما را حل نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *