ترفندهای کاربردی در آیفون

دانستن ترفندهای آیفون این امکان را به کاربران می دهد که استفاده بهتری از این تکنولوژی نمایند. شرکت اپل بسیاری از ترفندهای آیفون را انتشار نمی کنند ولی می توان آن ها را فهمید و به کار گرفت. در این مطلب قصد داریم چند ترفند مهم برای استفاده درست از آیفون را در اختیار شما قرار دهیم. اغلب این ترفندها بسیار ساده هستند و در روش استفاده از آیفون بسیار موثر هستند. با استفاده از این ترفندها به سادگی می توانید به یک متخصص آیفون تبدیل شوید. بسیاری از کاربران گوشی های آیفون هنوز از قابلیت های آیفون اطلاع ندارند.

تنظیم تایم استراحت (sleep timer)

شما می توانید شب ها با آهنگ مورد علاقه خود به خواب بروید و اصلا نگران این که تمام شب آهنگ روشن بماند نباشید.  برای این کار ابتدا اپلیکیشن ساعت را باز کنید. سپس زمان را برای مدت زمانی که قصد دارید آهنگ اجرا شود تنظیم کنید. روی گزینه When Timer Ends کلیک کنید و گزینه Stop Playing را انتخاب نمایید. در این صورت با خیال راحت همه چیز را به گوشی بسپارید و به خواب بروید.

ایجاد ویبره جدید

در حالت استاندارد ویبره پیش فرض گوشی برای پیام ها است. شما می توانید ویبره مورد نظر خود را ایجاد نمایید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

از بخش تنظیمات گوشی خود به قسمت Sounds مراجعه کنید. یکی از صداها را انتخاب و سپس وارد گزینه  Vibration شوید. در ادامه روی گزینه Create New Vibration کلیک نمایید تا بتوانید ویبره مورد نظر خود را ایجاد کنید. سپس ویبره را ایجاد و ثبت نمایید. برای ایجاد روی مرکز صفحه ضربه بزنید. در آخر آن را ذخیره کنید.

آیفونپاک کردن حافظه آیفون

یکی از ساده ترین شیوه ها برای افزایش سرعت آیفون حذف حافظه دسترسی تصافی یا همان Ram است. برای انجام آن باید مراحل زیر را انجام دهید:

دکمه خاموش و روشن گوشی را فشار و نگه دارید تا پیغام slide to power off در صفحه نمایش داده شود. سپس دکمه خاموش و روشن را رها نموده و دکمه هوم را فشار دهید.

برای چند ثانیه گوشی قطع می وشد و مجددا به صفحه هم برمی گردد. با این شیوه حافظه آیفون پاک می شود.

فیلم گرفتن در حالت خاموش بودن صفحه

چنان چه می خواهید در زمان گرفتن فیلم کسی متوجه نشود این مراحل را انجام دهید:

ابتدا از خاموش بودن صفحه گوشی خود اطمینان حاصل کنید. سپس گزینه دوربین در سمت راست صفه را نگه دارید و به بالا بکشید. انگشت را از روی صفحه برندارید. همان طور انگشت را روی دوربین تا مرکز صفحه نگه دارید و حالت دوربین را فیلم بکشید. سپس مجددا پشت سر هم دکمه هوم را فشار دهید. این کار را سه  بار تکرار کنید. انگشت را باید همچنان روی دوربین در مرکز صفحه نگه دارید، تا وقتی که صفحه خاموش شد. توجه کنید گوشی در حال فیلم گرفتن است. برای متوقف کردن فیلم صفحه گوشی را در حالت عادی باز کنید.

کاهش روشنایی زیر حداقل

چنان چه نور حداقل گوشی هم در تاریکی چشم شما را اذیت می کند این تنظیمات را انجام دهید:

از تنظیمات گوشی و از بخش General و از منوی Accessibility گزینه Zoom را انتخاب نمایید. سپس به پایین صفحه بروید و گزینه Show Controller را فعال نمایید. به منوی قبلی برگرید و از منوی Accessibility Shortcut گزینه Zoom را انتخاب کنید. سه بار روی دکمه هم فشار دهید تا کنترل دایره ای نمایش داده شود. این اسلایدر را در پایین ترین حالت قرار دهید. سپس روی گزینه Choose Filter ضربه بزنید.

Low Light را انتخاب کرده و کنترل دایره ای را مخفی کنید.

ترفندهای ماشین حساب

 چنان چه به قسمت کلید اعداد بروید و روی گزینه ضربدر کلیک نمایید اعداد حذف می شوند. در صورتی که انگشت خود را روی اعداد نگه دارید کپی می شوند. علاوه براین، در صورتی که گوشی خود را تکان دهید به یک ماشین حساب مهندسی تبدیل می شود.

شمارش کاراکترهای پیام

چنان چه بخواهید بدانید هر یک پیام دارای چند کاراکتر است باید به این شیوه عمل نمایید:

از تنظیمات گوشی خود روی گزینه Messages ضربه بزنید. در این منو گزینه Character Count را در حالت فعال قرار دهید.

 

ترفند آیفون در هنگام رانندگی

چنان چه در زمان رانندگی گوشی شما پیام یا تماس های بسیاری را دریافت می کنید، می توانید قابلیت Do Not Disturb While Driving را فعال نمایید. برای فعال کردن این گزینه از قسمت Control Center اقدام نمایید. بنابراین در این صورت هر زمانی که آیفون شما احساس کند درون یک اتومبیل قرار گرفته اید، گزینه Do Not Disturb While Driving را به صورت خودکار فعال می کند. در این حالت تمام تماس ها، پیام و حتی ناتیفیکیشن های گوشی شما میوت می شوند.

شارژ سریع گوشی

برخی اوقات نیاز دارید که گوشی خود را سریع تر از حالت عادی شارژ نمایید. در این صورت به شما پیشنهاد می شود که از حالت Airplane استفاده نمایید. در این صورت با فعال سازی حالت پرواز در آیفون در حقیقت رد و بدل شدن اطلاعات ارتباطی مسدود می وشد و بدون برقراری ارتباط گوشی شما سریع تر از حالت معمول شارژ می شود. بنابراین پس از شارژ شدن گوشی خود این حالت را غیر فعال نمایید.

آیفوناز حریم خصوصی خود محافظت کنید

این راهکار و ترفند هم در کاهش مصرف باتری و هم در افزایش حریم خصوصی به شما کمک می کند. از بخش تنظیمات حریم خصوصی IOS گزینه ای وجود دارد که از طریق آن و در زمان فعال بودن، اطلاعات محل قرار گیری شما به اپل فرستاده می شود. برخی از اشخاص به آن اهمیت نمی دهند. ولی چنان چه برای شما این مسئله بسیار اهمیت دارد پس باید این قابلیت را غیرفعال کنید تا از باتری و حریم خصوصی خود محافظت کنید و هر دو را افزایش دهید. از بخش تنظیمات و از منوی Privacy به System Services بروید و هر کدام از گزینه ها که علاقه ندارید اطلاعات را بفرستید غیر فعال نمایید.

زنگ هشدار اورژانس را خاموش کنید

چنان چه در یک جلسه مهم حضور دارید و آیفون شما آژیر بکشد، ممکن است اوضاع برای شما بد شود. پی بهتر است از قسمت تنطیمات خود و از بخش Notifications گزینه مورد نظر را خاموش نمایید.

قابلیت ‌های هزینه‌ دار را خاموش کنید.

Wi-Fi Assist یک قابلیت هزینه بر است که در زمان در دسترس نبود یا ضعفی بودن وای به شکل اتوماتیک اتصال 4G را روشن می کند. برای خاموش کردن این قابلیت از قسمت Settings گوشی Cellular و Wi-Fi Assist را خاموش نمایید.

قابلیت مکان‌یابی را خاموش کنید

چنان چه شما جزو کاربرانی هستید که میل نیستید که دیگران بفهمند کجا هستید و شما را مکان یابی کنند. بهتر است قابلیت Frequent Location گوشی آیفون خود را غیرفعال نمایید. این قابلیت نه تنها مکانی که در حضور دارید را نشان می دهد، بلکه اشاره دقیقی به زمان و تاریخ حضورتان را نیز می کند.  خوشبختانه امکان حذف تاریخچه این ویژگی نیز وجود دارد. برای انجام این کار به تنظیمات و بخشPrivacy بروید، سپس گزینه Location Services را پیدا نمایید. بعد گزینه System Services را فشار دهید. در پنجره جدید، گزینه Frequent Location لمس کنید و در این قسمت Clear history را انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *