تنظیمات پرینت در اکسل

از نرم افزارهای پرکاربرد در مجموعه آفیس می توان به نرم افزار اکسل اشاره کرد. از آنجایی که محیط این نرم افزار، شکل گرفته از یک صفحه گسترده با سلول های مختلف است، اطلاع از روش انجام تنظیمات چاپ در اکسل در این نرم افزار، مخصوصا در صورت نیاز به پرینت گرفتن در اکسل، بسیار اهمیت دارد. انجام تنظیمات درست چاپ در اکسل، موجب می شود تا اطلاعات و تحلیل های آماری درج شده در این نرم افزار، به صورت مطلوب بر روی برگه چاپ گردند. تنظیمات پرینت در اکسل یکی از موضوعاتی است که به واسطه صفحه گسترده بودن این نرم افزار، زیاد مورد سوال واقع می شود. این که چگونه تنظیمات را تنظیم کنیم که اطلاعات در یک صفحه چاپ شود. یا این که هدر و فوتر پرینت رو چگونه تنظیم کرد.

چنان چه برای اولین بار می خواهید با استفاده از نرم افزار اکسل پرینت بگیرید، ضروری است در مرحله اول تنظیمات پرینت در اکسل را بررسی کنید. بنابراین از منوی منوی File گزینه Print را انتخاب نمایید. با این کار پیش نمایشی از صفحه و تنظیمات چاپ برای شما نمایش داده می شود.

از کادر Copies که در کنار گزینه Print قرار دارد برای تعیین تعداد صفحات چاپ است. تعداد صفحاتی که می خواهید چاپ شود را وارد کنید.

بخش دیگری که باید برای پرینت گرفتن در اکسل تنظیم شود، بخش تنظیمات پرینتر است. کاربر در یان قسمت باید نوع چاپگر را تعیین کند. چنان چه قصد دارید از چاپگر مجازی ویندوز استفاده نمایید باید گزینه Microsoft xps document writer را انتخاب نمایید.

تنظیمات پرینت در اکسل در بخش Settings

در این قسمت با 7 تا کادر روبه رو هستید. در ادامه هر کدام از ان ها برای شما توضیح خواهیم داد.

در این کادر، با اتخاب فلش کوچکی که در کنار Settings قرار دارد، سه گزینه برای شما نمایش داده می شود.

گزینه Print Active Sheets: با انتخاب این گزینه، کلیه اطلاعات شیتی که انتخاب شده و در حال حاضر فعال است چاپ خواهد شد.

گزینه Print Entire Workbook: با انتخاب این گزینه تمام شیت های یک workbook چاپ می شود.

 گزینهPrint Selection : با انتخاب این گزینه تنها محدوده ی انتخابی چاپ خواهد شد. البته در صورتی که محدوده ای از شیت را با موس انتخاب کرده باشند.

در کادر دوم:

در این کادر با دو گزینه روبه رو هستید، گزینه  Pages و to. این بخش برای انتخاب صفحات مورد نظر برای چاپ است. چنان چه اطلاعاتی که قصد دارید چاپ کنید بیشتر از یک صفحه است در این قسمت معیین کنید که چه صفحاتی چاپ شوند. در قسمت Pages صفحه ای که قصد دارید از آن صفحه چاپ شروع شود و در بخش to آخرین صفحه برای چاپ را مشخص می کنید.

کادر سوم:

کادر سوم تنظیمات پرینت در اکسل، برای هنگامی است که کاربر قصد دارد یک سند در تعداد بالا را چاپ نماید. در این کادر با انتخاب فلش کوچک کنار آن، گزینه های زیر برای کاربر به نمایش درمی آید.

گزینه Collated: با انتخاب این گزینه تمام صفحات نسخه اول در مرحله اول چاپ و تمام صفحات نسخه دوم در مرحله بعدی چاپ می شوند.

 گزینه Uncollated: با انتخاب این گزینه ابتدا  صفحه اول تمام نسخه های چاپ می شوند. سپس در ادامه صفحه دوم تمام نسخه ها چاپ می شود.

 کادر چهارم در بخش تنظیمات پرینت در اکسل:

این قسمت برای تعیین جهت کاغذ است.

Portrait Orientation: با انتخاب این گزینه صفحات به شکل عمودی چاپ می شوند.

Landscape Orientation: با انتخاب این گزینه صفحات به شکل افقی چاپ می شوند.

 در کادر پنجم:

در این قسمت از تنظیمات پرنتر در اکسل قادر هستید سایز کاغذ خود را انتخاب نمایید.

چنان چه در لیست موجود سایز مورد نظر شما وجود نداشت گزینه More paper sizes را انتخاب نمایید.

کادر ششم:

در این بخش مقدار حاشیه پرینت را انتخاب نمایید. چنان چه قصد دارید حاشیه مورد نظر خود را انتخاب نمایید گزینه  Custom Margins را کلیک نمایید.

تنظیمات پرینت در اکسلکادر هفتم در بخش تنظیمات پرینت در اکسل:

این قسمت برای تعیین مقیاس چاپ است. در بخش در تنظیمات پرینت در اکسل بسیار اهمیت دارد.

گزینه های موجود در این بخش شامل موارد زیر است:

No Scaling: با انتخاب این گزینه فایل اکسل شما با مقیاس عادی چاپ می گردد.

 Fit Sheet on One Page: چنان چه حجم اطلاعات شیت شما خیلی زیاد است با انتخاب این گزینه اکسل اطلاعات شما را ریز می کند که تمام اطلاعات هر شیت در یک صفحه قرار داده شود. در زمان استفاده از این گزینه توجه نمایید که اگر حجم اطلاعات شما زیاد است از این گزینه استفاده نمایید.

Fit All Columns on One Page: چنان چه تعداد ستون های شما از عرض صفحه بیشتر باشد، اکسل اطلاعات شما را به قدری کوچک می کند که تمام ستون های شیت در عرض یک کاغذ چاپ گردد.

Fit All Rows on One Page: با انتخاب این گزینه در صورتی که شطرهای شما زیاد باشد از ارتفاع یک صفحه بیشتر باشد، اطلاعات شما را کوچک می کند که تمام سطرهای شیت شما در ارتفاع یک صفحه کاغذ قرار گیرند.

Custom Scale Options: با انتخاب این گزینه می توانید تنظیمات مقیاس چاپ را با جزئیات بیشتر استفاده نمایید.

تنظیمات پرینت در اکسلپرینت دو صفحه در یک صفحه در اکسل

در این قسمت به بررسی گزینه Custom Scale Options در تنظیمات پرینت در اکسل پرداخته می شود.

تنظیمات پرینت در اکسلAdjust to: با انتخاب این گزینه مشخص می شود که اطلاعات شما با چه اندازه ای نسبت به ابعاد واقعی چاپ شوند.

Fit to: در این قسمت می توانید 2 عدد را در بخش های Fit to و Pages width by وارد نمایید. عدد اول تعیین می کند تمام ستون های شیت ما حداکثر در عرض چه تعداد صفحه قرار داده شوند. عدد دوم تعیین می کند تمام سطرهای شیت ما حداکثر در ارتفاع چه تعداد صفحه قرار داده شود.

در صورتیکه به پشتیبانی اکسل و حل مشکلات اکسل نیاز به صفحه اختصاصی حل مشکلات اکسل مراجعه نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *