حل مشکلات پرینتر|مشکل پرینت نگرفتن|نشناختن پرینتر

همانگونه که می دانید امروز استفاده از پرینتر ها در اکثر شرکت ها مورد نیاز بوده و کمتر شرکت و دفتر فنی دیده می شود که از مدلهای مختلف پرینتر و یا دستگاه کپی استفاده نکنند. و مشکلی که وجود دارد این مورد می باشد که معمولا مشکلات پرینتر از متطق خاصی برخوردار نیست و خیلی از اوقات دیده می شود که تمامی تنظیمات درست می باشد ولی باز هم با مشکل پرینت گرفتن مواجه هستیم. ما در این مقاله قصد داریم روش های عیب یابی و حل مشکل پرینتر های مختلف را به اشتراک بگذاریم…

امداد رایانه مرکز پاسخگویی به سوالات کامپیوتری

9099070545

1- عدم شناسایی پرینتر به وسیله کامپیوتر

این مشکل در دوحالت وجود دارد:

 اولین حالت برای حل مشکلات پرینتر این می باشد که کلا پرینتر به وسیله کامپیوتر شناسایی نمی شود در این حالت مشکل سخت افزاری می باشد. برای این که بتوانیم این مشکل را متوجه شویم به device manager وارد شده برای ورود به device manager روی my computer کلیک راست کنید و گزینه properteise را بزنید و صفحه باز شده در منوی سمت چپ گزینه device manager قابل نمایش می باشد. و هنگامی که پرینتر را روشن کردیم در این صفحه باید یک گزینه زیاد شود و بعد جدا نمودن کابل پرینتر با گزینه ای کم شود. در واقع هر قطعه سخت افزاری که شما به کامپیوتر وصل می کنید در این صفحه گزینه ای کم و زیاد می شود. اگر بعد از قطع و وصل کردن پرینتر هیچ رفرش و آلارمی در این صفحه مشاهده نشود در نتیجه مشکل قطعا سخت افزاری می باشد که این مشکل ممکن است از پرینتر شما – کابل پرینتر شما و یا حتی پورت  یو اس بی کیس شما باشد.

حالت دوم در مورد عدم شناسایی پرینتر این مورد می باشد که شما پرینتر خود را به کامپیوتر وصل می کنید باید گزینه ای سمت راست پایین ویندوز برای شناسایی پرینتر نمایش داده شود که اگر این گزینه نمایش داده نمی شود به این معنی است که پرینتر و یا کابل آن مشکل دارد. اگر در سمت راست پایین گزینه USB not recognized برای شما نمایش داده شود در این حالت نیز مشکل سخت افزاری می باشد ولی در این حالت پرینتر به وسیله کامپیوتر به عنوان قطعه سخت افزاری شناسایی می شود ولی این ارور به این معنی می باشد که به درستی شناخته نشده است.و در اولین قدم می توانید کابل آن را عوض کنید.

2- عدم نصب بودن درایور پرینتر

این حالت دومین حالت مشکلات پرینتر می باشد و فرق آن با حالت بالا این موضوع می باشد که علی رغم این که پرینتر شما از لحاظ سخت افزاری شناخته شده است ولی نرم افزار آن نصب نیست که در این حالت نیز با رفتن به device manager  می توانید از گزینه های زیر شاخه other می توانید به گزینه مورد نظر برای نصب و  آپدیت درایور دسترسی داشته باشید که در این مواقع باید اقدام به نصب درایور پرینتر نمایید.در واقع در این صفحه لیستی از تمامی سخت افزار ها مشاهده میکنید و در صورتیکه درایور این سخت افزارها نصب شده باشد روی آن علامت خاصی را مشاهده نمیکنید ولی اگر درایور آنها نصب نباشد روی آنها علامت تعجب ظاهر می شود.

اولین قدم برای نصب درایور پرینتر دانلود این درایور از سایت مرجع پرینتر می باشد. در قدم بعدی باید این درایور را روی دسکتاپ خود بریزید و داخل پوشه ای مجزا اکسترکت کنید. پس از انجام این موارد باید دوباره به device manager مراجعه کرده و بعد از زدن گزینه update driver برای شما ویزاردی باز می شود که در آن گزینه browse را بزنید و فایل اکسترکت شده را انتخاب نمایید.

سپس گزینه آپدیت را بزنید تا درایور شما آپدیت شود. روش دیگری نیز برای نصب درایور پرینتر وجود دارد که در این روش شما از قسمت DRVICE and printer  وارد شده و گزینه add را می زنید. در قسمت بعدی گزینه ای به نام have disk برای شما نمایش داده می شود که با زدن این گزینه وارد پوشه اکسترکت شده می شوید و گزینه ای به نام با پسوند INF وجود خواهد داشت که باید این گزینه را انتخاب نمایید.

اما روش راحت تری نیز برای نصب درایور پرینتر وجود دارد که در این روش شما مستقیم درایور پرینتر را از طریق نصب فایل exe می توان نصب نمود.

 

رفع مشکل پرینت نگرفتن پرینتر

اما مشکل بعدی که در مورد پرینترها ممکن است به وجود بیاید این مورد می باشد که پرینتر به وسیله دستگاه شناخته شده است و همچنین درایور پرینتر نصب شده است ولی پرینتر پرینت نمی گیرد در این حالت اشکالات زیادی وجود دارد که در این قسمت این موارد را بررسی می کنیم.

1- اولین نکته برای حل مشکلات پرینتر این می باشد که ممکن است مشکل از کابل شما و قطع شدن کابل شما باشد که در این حالت اگر به قسمت device and printer مراجعه نمایید می بینید که گزینه پرینتر به شکل کمرنگ در امده است.

2- مورد دومی که ممکن است به وجود امده باشد این موضوع می باشد که پرینتر به حالت آفلاین درامده باشد. که در این حالت روی پرینتر کلیک راست نموده و تیک گزینه offline را برمی داریم.

3- سومین حالتی که ممکن است به وجود آمده باشد مشکل ار درایور پرینتر می باشد که با مشکل موجه شده است که در این حالت باید درایور پرینتر را uninstall  کرده و دوباره نصب نمایید.برای حل این مشکل راه حل دیگری نیز وجود دارد که روش آن ریستور نمودن ویندوز به تاریخی ک این مشکل وجود نداشته است می باشد.

4- مورد دیگری که می تواند به حل مشکلات پرینتر کمک کند خالی کردن PRINT SPOOLER در قسمت سرویس های ویندوز می باشد. برای دسترسی به این قسمت کافی است که در RUN گزینه SERVICES.MSC را تایپ نمایید تا صفحه سرویس های ویندوز باز شود. و در این صفحه PRINTSPOOLER را پیدا نموده روی آن کلیک راست نموده و گزینه stop را می زنید. سپس دوباره کیلک راست نموده و استارت را می زنید.

موارد دیگر مشکلات پرینتر سخت افزاری می باشد که در مجال این مقاله نمیکنجد.

نصب پرینتر hp2035

این پرینتر نیز از جمله پرینتر های hp می باشد که کاربران زیادی مشکلاتی در نصب آن داشته اند.برای نصب این پرینتر نیز شما باید در گوگل سرچ کنید hp 2035 driver با سرچ این جمله سایت هایی برای شما باز می شود که یکی از این سایت ها وبسایت پرینتر hp می باشد با وارد شدن  به سایت در اولین قدم از شما مدل ویندوز را میخواهد و بعد از انتخاب نمودن ویندوز لیست درایورها و فریور های این پرینتر را برای شما نمایش می دهد.دقت نمایید هنگام انتخاب مدل ویندوز خود به 63 بیت بودن و 32 بیت بودن ویندوز دقت نمایید. بعد از دانلود این درایور برای نصب نمودن آن کافی است این درایور رو روی دسکتاپ خوب کپی کنید و اکسترکت کنید و بعد از اکسترکت شدن آن از طریق device manager این درایور را طبق آموزش بالا نصب نمایید.

مشکل نصب پرینتر canon

از جمله پرینتر های دیگری که گاها مشکلاتی در نصب ان دیده شده است پرینتر canon می باشد.این پرینتر نیز روش نصبی شبیه به پرینتر hp دارد که برای نصب آن ابتدا باید درایور آن را از سایت مرجع دانلود نمایید

مشکل پرینت نگرفتن در شبکه 

یکی دیگر از مشکلاتی که در استفاده از پرینترها به وجود می آید مشکل پرینت گرفتن پرینتر تحت شبکه می باشد.این مشکل دو علت می تواند داشته باشد. اولین مشکل مربوط به این می باشد کامپیوتری که پرینتر به صورت کابلی به آن متصل شده است به مشکل برخورده است. پس اولین قدم در حل مشکل پرینت در شبکه این می باشد که تست کنیم این پرینتر روی سیستمی که با کابل به آن متصل است پرینت می گیرد یا خیر. در صورتیکه روی سیستم مادر پرینت گرفته نشود باید ابتدا مشکل سیستم مادر حل شود. که در بالا به نحوه حل مشکل پرینتر اشاره شد. ولی اگر فرض را بر این بگیریم که سیستم مادر مشکل خاصی ندارد باید بررسی کنیم که بحث شرینگ پرینتر درست انجام شده است یا خیر.

مشاهده مقاله آموزش شیر پرینتر

نصب پرینتر به صورت وایرلس

یکی دیگر از مواردی که سوالات زیادی را به وجود می آورد نحوه نصب پرینتر وایرلس می باشد. برای نصب پرینتر وایرلس دو روش وجود دارد که در ادامه مقاله به بررسی نحوه نصب پرینتر می پردازیم. برای نصب به وسیله روش اول می توانید از طریق منوی کنترل پنل وارد شوید و وارد قسمت device and printer شوید و در این قسمت گزینه add printer را بزنید. بعد زدن این گزینه چند گزینه برای شما باز می شود که یکی از گزینه مربوط به نصب پرینتر به صورت وایرلس می باشد… با انتخاب این گزینه و زدن گزینه next سیستم شروع به جستوجوی پرینتر وایرلس میکند و در صورت که بتواند این پرینتر را شناسایی کند این امکان وجود خواهد داشت که از همین قسمت این پرینتر را نصب نمایید.

راه حل دیگر برای نصب پرینتر وایرلس استفاده از سی دی نصب پرینتر می باشد که با نصب مستقیم این سی دی پرینتر به صورت اتوماتیک نصب می شود.

مشکل عدم نصب پرینترها قدیمی با درایور روی ویندوز 10

یکی دیگر از مشکلاتی که در مورد پرینترهای قدیمی وجود دارد این می باشد که معمولا این پرینتر ها به سختی روی ویندوز 10 نصب می شوند. یک راه حل ساده در این قسمت از مقاله به شما پیشنهاد داده می شود برای نصب این پرینتر ها که روش آن بسیار ساده می باشد. برای انصب پرینتر های قدیمی روی ویندوز 10 کافیست از درایور پک سولوشن آنلاین و یا آخرین نسخه درایور پک استفاده نمایید. با اجرا کردن درایور پک آنلاین این نرم افزار شروع به اسکن نمودن سیستم شما نموده و در صورتیکه درایور پرینتر شما در این پک موجود باشد می توانید اقدام به نصب نمودن آن کنید.

حل مشکل psuse شدن پرینتر

یکی دیگر از مشکلاتی که در استفاده از پرینتر ها به وجود می آید این مورد می باشد که هنگام استفاده از پرینتر مشاهده میکنید پرینتر به حالت غیر فعال و یا کمرنگ درآمده است که این مشکل گاها به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد برای حل این مشکل شما باید به کنترل پنل رفته و به قسمت device and printer بروید و در قسمت بعدی رو پرینتر مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه see whats printing را بزنید. با زدن این گزینه صفحه کوچکی برای شما باز می شود که یک گزینه file در منوی آن مشاهده میکنید. با زدن گزینه file میتوانید تیک گزینه pause را بزنید.

نصب و راه اندازی و حل مشکلات پرینترهای canon

از دیگر خدمات شرکت که به صورت تلفنی و اط طریق ریموت انجام میگیرد حل مشکلات پرینترهای canon می باشد اگر پرینتر جدید خریداری نموده اید و یا اینکه قبلا از پرینتر استفاده می نموده اید و در حال حاضر به هر علتی مشکلی در پرینت گرفتن دارید می توانید جهت نصب و راه اندازی دوباره آن از طریق ریموت از ما کمک بگیرید.

نصب و راه اندازی پرینتر های بارکد خوان

یکی از مدل های پرینتر که نصب آن معمولا با مشکل مواجه می شوید پرینتر های بارکدخوان می باشد. البته نصب این مدل پرینتر ها تفاوت چندانی با مابقی پرینترها ندارد ولی مشکلی که وجود دارد این مورد می باشد که معمولا درایور این پرینتر های خیلی سخت تر از پرینتر های معروف پیدا می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *