حل مشکل انگلیسی شدن اعداد در تایپ فارسی ورد(word)

سلام…حتما حداقل یک بار برای شما پیش آمده است که در حین تایپ کردن فارسی در ورد(word) اعداد به صورت انگلیسی برایتان نمایش داده می شود. در این مقاله قصد دارم راهکارهایی برای حل مشکل انگلیسی شدن اعداد در تایپ فارسی ورد(word) خدمت شما عرض می کنم تا برای همیشه از دست انگلیسی شدن اعداد در تایپ فارسی ورد(word) خلاص شوید.

حل مشکل انگلیسی شدن اعداد در تایپ فارسی ورد(word)

در منوی ورد(word) به قسمت File بروید سپس بر روی option کلیک کنید، در قسمت سمت چپ Advanced را انتخاب و سپس به سربرگ Show document content بروید.

رفع مشکل انگلیسی شدن اعداد در تایپ فارسی
  • اگر گزینه Numeral را بر روی context تنظیم کنید، به شرط آنکه کیبورد در حالت FA باشد اعداد به صورت فارسی نمایش داده می شوند در غیر این صورت اعداد را به صورت انگلیسی نمایش می دهد.
  • اگر گزینه Arabic را انتخاب کنید، کیبورد در هر حالتی باشد(FA/EN) اعداد به صورت انگلیسی نمایش داده می شوند.
  • اگر بر روی گزینه Hindi تنظیم کنید  کیبورد در هر حالتی باشد اعداد به صورت فارسی نمایش داده می شوند.
  • گزینه System هم تقریبا همانند context عمل می کند.

طبق توضیحاتی که در این باره داده شد پیشنهاد ما این است که قسمت Numeral را در سربرگ Show document content بر روی گزینه context تنظیم کنید چون در این صورت اگر شما فارسی تایپ کنید اعداد را به صورت فارسی برای شما نمایش می دهد و اگر شما اعداد را به صورت انگلیسی مثل (منابع و مواخذ در پایان نامه) تایپ کنید اعداد را به صورت انگلیسی نمایش می دهد.

امیدوارم این بار هم امداد رایانه با ارائه این مقاله(حل مشکل انگلیسی شدن اعداد در تایپ ورد فارسی) یکی از مشکلات کاربران نرم افزار ورد(word) را حل کرده و مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. چنانچه در رابطه با هر کدام از قسمت ها به توضیحاتی بیشتر نیاز داشتید نه تنها این مقاله بلکه مقاله های دیگرامداد رایانه در حوزه ها و  دسته های مختلف با امداد رایانه تماس بگیرید تا مشاوران ما توضیحات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *