رمز دوم تلگرام را فراموش کرده اید؟

اگر شما هم رمز دوم تلگرام خود را فراموش کرده اید، با این ترفند می توانید تلگرام خود را دوباره فعال کنید.

یکی از روش‌های بسیار مناسب برای جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به حساب کاربری تلگرام، اختصاص رمز دوم به‌منظور فعال‌سازی قابلیت تائید هویت دومرحله‌ای هنگام نصب تلگرام روی دستگاه‌های مختلف است.
اگر رمز دوم تلگرام را فراموش کرده اید کلیک کنید + آموزش
به کمک این قابلیت علاوه بر کد فعال‌سازی که به‌صورت پیامی روی تلگرام یا تلفن همراه ارسال می‌شود، نیازمند وارد کردن رمز دوم نیز برای فعال‌سازی کامل تلگرام روی دستگاه جدید خواهید بود. در مراحل اختصاص این رمز نیز می‌توانید آدرس ایمیلی را وارد کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور از گزینه‌ بازیابی رمز به‌وسیله ایمیل کمک بگیرید.
همچنین می‌توانید عبارتی را به‌ عنوان راهنما برای به ‌خاطر آوردن رمز‌ عبور وارد کنید، اما گاهی کاربران از ایمیل شخصی برخوردار نیستند و اختصاص ایمیل به همراه وارد کردن عبارت یادآوری رمز را رها کرده و رمز دوم را به حساب خود اختصاص می‌دهند. در این شرایط چنانچه کاربر رمز خود را فراموش کند، هیچ روش بازیابی وجود ندارد و تنها راه باقیمانده، بازنشانی (Reset) حساب کاربری به حالت اولیه است که موجب حذف همه پیام‌ها، فایل‌های چندرسانه‌ای و اطلاعات مرتبط با حساب کاربری می‌شود.
چنانچه شما نیز به این مشکل دچار شده‌اید و روشی برای اجرای عملیات بازنشانی را جستجو می‌کنید، از ترفند زیر کمک بگیرید:
اگر رمز دوم تلگرام را فراموش کرده اید کلیک کنید + آموزش
1- ابتدا تلگرام را روی دستگاه جدیدی که قصد دارید به فعال‌سازی آن بپردازید نصب کرده و مرحله اول را که شامل وارد کردن شماره تلفن همراه است طی کنید تا کد فعال‌سازی روی تلفن همراه یا تلگرام نصب شده روی دیگر دستگاه‌های فعال ارسال شود.
2- کد فعال‌سازی را در پنجره‌ موردنظر وارد کنید تا مراحل ادامه یابد و رمز دوم از شما درخواست شود.
3- در این مرحله باتوجه به این‌که رمز دوم را به‌خاطر ندارید ‌باید روی گزینه‌ Forgot Password کلیک کنید.
4 – چنانچه ایمیل پشتیبان را برای بازیابی رمز عبور وارد نکرده باشید ‌باید به مرحله 5 بروید، در غیر این‌صورت می‌توانید به ایمیل موردنظر مراجعه کرده و کد ارسالی در ایمیل را در کادر به‌نمایش درآمده وارد کنید. (با انجام این کار مراحل فعال‌سازی کامل شده و می‌توانید از تلگرام استفاده کنید) در صورتی که ایمیل را وارد کرده‌اید، اما به آن دسترسی ندارید ‌باید روی Having Trouble Accessing your E-mail کلیک کنید و به مرحله 5 بروید.
5- در این مرحله علاوه بر دیگر گزینه‌های موجود، گزینه جدیدی با عنوان Reset Your Account به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود. با کلیک روی این گزینه و کلیک مجدد روی گزینه‌ Reset، عملیات بازنشانی حساب کاربری آغاز و دسترسی مجدد شما به حساب کاربری فراهم می‌شود. توجه داشته باشید این دسترسی مجدد با حذف پیام‌ها، فایل‌های چندرسانه‌ای و دیگر اطلاعات ذخیره‌شده در حساب کاربری شما همراه است.
توجه:
امکان سوءاستفاده از این روش و بازنشانی حساب کاربری دیگر کاربران وجود ندارد؛ زیرا عملیات بازنشانی نیازمند در اختیار داشتن رمز اول یا همان کدی است که به تلگرام یا تلفن همراه شما ارسال می‌شود. البته فراموش نشود چنانچه خرابکاران به روش‌های مختلف این کد را در اختیار بگیرند، می‌توانند حساب شما را بازنشانی کنند، اما در این شرایط همه اطلاعات حساب کاربری شما حذف شده و امکان انتشار اطلاعات شخصی شما وجود ندارد.

رایانه کمک
کمک رایانه
موبایل کمک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *