روش حل مشکل نشناختن کارت شبکه در ویندوز

کارت شبکه از اجزای اصلی در برقراری ارتباط با اینترنت در سیستم شما است. از جمله مواردی مانند قطع شدن اینترنت از سرویس ارائه دهنده، خرابی مودم، مشکلات سخت افزاری کامپیوتر و غیره می تواند دلیلی بر عدم برقراری ارتباط با اینترنت باشد. چنان چه ایرادی در کارت شبکه ویندوز باشد نیز می تواند سبب خرابی و عدم اتصال به اینترنت شود. در صورتی که با چنین مشکلی در کارت شبکه خود روبه رو شدید بهتر است مراحل زیر را دنبال نمایید.

آپدیت کردن کارت شبکه

به صورت کلی، درایورهای کامپیوتر یا لپ تاپ بایستی به منظور عدم بروز مشکل همواره بروز رسانی شوند. درایور کارت شبکه در ویندوز یکی از حساس ترین آن ها است که در صورت عدم بروزرسانی، ممکن است از کار بیفتد. برای آپدیت کردن درایور کارت شبکه در ویندوز این مراحل را باید طی نمایید:

1 – ابتدا روی My Computer کلیک راست کرده و سپس گزینه Manage را انتخاب کنید.

2 – بعد از باز شدن پنجره از منوی سمت چپ روی گزینه Device Manager کلیک کنید.

3 – بر روی عبارت Network adapters دو بار کلیک نموده و در منوی باز شده، کارت گرافیک خود را انتخاب کنید.

4 – بر روی درایور کلیک راست کرده و با انتخاب Update Driver می توانید به بررسی آپدیت بودن کارت خود بپردازید.

5 – چنان چه درایور شما آپدیت باشد با پیغامی نشان داده می شود که کارت شبکه ویندوز شما آپدیت است.

 این امکان وجود دارد گاهی اوقات سیستم عامل ویندوز نتواند به شکل صحیح بروز بودن کارت درایور شبکه را تشخیص دهد. در نتیجه می توانید از دیگر برنامه ها از جمله Drive Pack Solution، Driver Easy استفاده کنید.

 شما می توانید در صورت عدم نصب درایور کارت شبکه ویندوز خود برنامه Driver Easy به کار ببرید. برنامه Driver Easy را دانلود و سپس آن را نصب نمایید. پس از نصب برنامه آن را اجرا کرده و گزینه Scan Now را بزنید. پس از اسکن، فهرستی از درایورهای ضروری برای بروزرسانی به نمایش در خواهند آمد. شما می توانید با انتخاب Update All تمام درایورهای سیستم خود را آپدیت نمایید. در صورت عدم نیاز تنها درایور کارت شبکه را انتخاب نمایید. سپس Update را بزنید.

نکته:

این نکته را در نظر داشته باشید که چنان چه به هیچ عنوان نتوانستید با سیستم خود آنلاین شوید، گزینه Offline Scan را بزنید تا درایورها ابتدا به شکل آفلاین بروزرسانی شوند.

 

نصب مجدد کارت شبکه در ویندوز

از دیگر روش ها برای حل مشکل نشناختن کارت شبکه در ویندوز حذف درایور کارت شبکه و نصب دوباره آن است.  در این صورت سیستم مجددا کارت شبکه شما را شناسایی و آن را نصب کند. برای این کار، کلیدهای ترکیبی ویندوز و x را بفشارید. سپس گزینه Device Manager را کلیک کنید. از بخش Device Manager روی Networks adapter کلیک کنید. از فهرست نمایش داده شده درایور کارت شبکه ویندوز خود را انتخاب نمایید. سپس بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Uninstall کلیک نمایید. با انجام این کار کارت شبکه از سیستم شما حذف خواهد شد.

کارت شبکه خود را توسط سیستم دیگری دانلود و به سیستم خود انتقال دهید. پس از حذف درایور، فایل دانلود شده را نصب نمایید. سپس سیستم خود را ریستارت نمایید، به احتمال زیاد مشکل حل خواهد بود.

کارت شبکه در ویندوزاستفاده از Troubleshooter

سیستم عیب یابی یا Troubleshooter یکی از ویژگی های بسیار کارآمد است که از طریق آن قادر هستید اغلب مشکلات ویندوز را رفع کنید. برای حل مشکل تشخیص ندادن کارت شبکه در ویندوز نیز می توانید از این قابلیت استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

از منوی Start به تنظیمات سیستم خود بروید. از قسمت تنظیمات update and security را انتخاب نمایید. سپس روی گزینه troubleshoot کلیک نمایید. با انتخاب گزینه Additional Troubleshooter به صفحه جدید بروید. از پنجره باز شده گزینه Internet Connection را انتخاب کنید. در این صورت سیستم به شکل اتوماتیک به عیب یابی در زمینه مشکلات مرتبط با کارت شبکه و اینترنت می پردازد.

کارت شبکه در ویندوزریستور کردن ویندوز برای رفع مشکل Network Adapter

چنان چه مشکل کارت شبکه در ویندوز شما اخیرا پیش آمده است و با استفاده از روش های بالا قادر نیستید ایرادات سیستم خود را برطرف نمایید، فرآیند System Restore را انجام دهید. با این شیوه مشکل عدم تشخیص کارت شبکه در ویندوز بایسی برطرف شود.

برای این کار ابتدا از منوی Start کلمه Restore را تایپ نمایید. در ادامه روی گزینه Create a restore point کلیک نمایید. در این صورت پنجره جدید برای شما باز می شود که تمام تنظیمات System Restore در آن قرار دارد.

در تب  System Protection و در  بخش Protection Settings درایوهای سیستم خود را مشاهده می کنید.

از بخش Protection Settings می توانید درایورهای فعال و غیر فعال را مشاهده نمایید. برای فعال کردن System Restore روی هر کدام از درایوها، آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه Configure کلیک نمایید. در صفحه باز شده گزینه Turn on system protection را فعال کنید. سپس میله Max Usage را جهت مقدار فضایی که باید برای فعال شدن System Restore در این درایور در نظر گرفته شود حرکت دهید. در آخر روی گزینه OK کلیک نمایید.

1 دیدگاه دربارهٔ «روش حل مشکل نشناختن کارت شبکه در ویندوز»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *