غیرفعال شدن اکتیو ویندوز 10 + راه حل فعالسازی ویندوز 10

اکتیو ویندوز 10 -11

با توجه به اینکه ویندوزهایی که در ایران استفاده می شود ارجینال نمیباشد و نیاز به فعالسازی یا همان کرک کردن نیاز دارند بعد از نصب ویندوز باید حتما از یک از نرم افزارهای فعالسازی ویندوز استفاده نمایید.

 

کاربران ایرانی ویندوز به دلیل تحریم ها و قیمت بالای لایسنس اورجینال ویندوز عموما از کرک های ویندوز (لایسنس های غیرقانونی) استفاده میکنند. اکتیو کردن ویندوز 10 به این روش ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد که یکی از آنها غیرفعال شدن اکتیو ویندوز 10 است. البته غیرفعال شدن لایسنس ممکن است به دلایل دیگری مانند عدم ارتباط ویندوز با سرور KMS و … نیز رخ بدهد. در این مقاله به بررسی این مشکل و روش حل آن میپردازیم.

تماس با امداد رایانهچرا اکتیو ویندوز 10 غیرفعال میشود؟

همانطور که عنوان شد به دلایل مختلفی این اتفاق ممکن است رخ بدهد. در ادامه به برخی از مواردی که ممکن است لایسنس ویندوز 10 غیرفعال شود اشاره میکنیم:

  • ارتقاء ویندوز 7 یا 8 به ویندوز 10

یکی از مواردی که ممکن است لایسنس ویندوز 10 غیر فعال شده یا اصلا قادر به فعالسازی آن از ابتدا نباشید این است که ویندوز 7 یا 8 خود را به ویندوز 10 بروز کرده باشید. در این حالت در هنگام شروع ویندوز ممکن است خطای فعالسازی ویندوز دریافت کنید. این مشکل به این دلیل به وجود می آید که در هنگام ارتقا ویندوز تنها لایسنس های اصلی قابل استفاده هستند.

  • خطای 0xC004f074 در ویندوز 10

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای اکتیو ویندوز 10 پیش بیاید دریافت خطای 0xC004f074 است. این خطای مربوط به غیرفعال شدن لایسنس ویندوز و یا عدم ارتباط با سرور مایکروسافت است. ارور 0xC004f074 به دلیل تحریم ها نیز ممکن است رخ بدهد. در این حالت زمانی که با یک کامپیوتر با آی پی ایران قصد فعالسازی ویندوز را دارید به دلیل عدم اتصال موفق به سرور این خطا را دریافت میکنید.

  • غیرفعال شدن اکتیو پس از دریافت آپدیت های ویندوز 10

یکی از موارد متداولی که ممکن است اکتیو ویندوز 10 غیرفعال شود، بروزرسانی ویندوز است. در هنگام بروزرسانی ، ویندوز لایسنس خود را چک میکند و در صورتی که لایسنس غیرقانونی باشد آن را غیرفعال کرده و پیامی برای اکتیو کردن ویندوز به کاربر نمایش میدهد. البته غیرفعال شدن ویندوز به این دلیل به راحتی قابل حل است.

  • غیرفعال شدن لایسنس های قانونی ویندوز 10

در برخی موارد ممکن است لایسنس های قانونی ویندوز 10 غیرفعال شوند که برای کاربران تعجب برانگیز است. غیرفعال شدن اکتیوهای قانونی ویندوز 10 در برخی موارد ممکن است رخ بدهد که معمولا قابل حل است. یکی از این موارد تعویض ویندوز است. در این حالت ممکن است که نسخه ویندوز جدید با نسخه قدیمی تفاوت داشته باشد و لایسنس موجود قابل فعالسازی بر روی ویندوز جدید نباشد.

مورد دیگری که ممکن است رخ بدهد این است که لایسنس شما به طور اتفاقی در اختیار شخص دیگری قرار گرفته باشد و وی با استفاده از لایسنس شما یک دستگاه را اکتیو کرده باشد. در این حالت به محض اینکه سرور های مایکروسافت این مورد را کشف کنند، آن لایسنس را غیرفعال خواهند کرد.

غیرفعال شدن لایسنس ویندوز 10حل مشکل غیرفعال شدن اکتیو ویندوز 10

راه حل مشکل غیرفعال شدن لایسنس ویندوز 10، بسته به علت پیش آمد آن ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به بررسی روش های حل این مشکل میپردازیم:

  • راه حل مشکل لایسنس هنگام ارتقاء ویندوز 7 و 8 به ویندوز 10

مشکل فعال نشدن یا غیرفعال شد اکتیو ویندوز 10 پس از ارتقا ویندوز از 7 یا 8 یک امر متداول است. همانطور که پیش تر گفتیم این مشکل به دلیل بررسی لایسنس ویندوز در اولین اتصال به اینترنت پس از ارتقا ویندوز میباشد. اولین پیشنهاد ما برای به وجود نیامدن این مشکل ، تعویض ویندوز به جای ارتقاء آن است. به این معنی که ویندوز خود را از طریق دیسک تعویض نمایید. در غیر اینصورت میتوانید پس از ارتقاء ویندوز از طریق نصب لایسنس جدید این مشکل را حل کنید.

  • راه حل مشکل غیرفعال شدن اکتیو ویندوز 10 بعد از آپدیت

در برخی مدل های اکتیو ویندوز 10 ممکن است بعد از دریافت آپدیت های ویندوز با مشکل غیرفعال شدن لایسنس روبرو شوید. این مورد نیز مانند مورد قبلی به دلیل چک کردن اعتبار لایسنس در هنگام دریافت بروزرسانی ها به وجود می آید. راه حل این مشکل استفاده از نرم افزارهای فعالسازی یا همان کرک های ویندوز اتوماتیک است. این مدل از فعالساز ها به محض به وجود آمدن چنین مشکلاتی دوباره عملیات اکتیو ویندوز را انجام میدهند.

  • راه حل مشکل غیرفعال شدن لایسنس قانونی ویندوز

همانطور که پیش تر عنوان کردیم این مشکل در دو حالت به وجود می آید. در اولین مورد پس از نصب ویندوز قادر به فعالسازی نیستید که برای حل آن باید کد لایسنس خود را دوباره وارد کرده و در صورت عدم موفقیت در فعالسازی ویندوز با نسخه مناسب را نصب کنید. اما در مورد مواردی که به دلیل فعالسازی یک لایسنس روی چند سیستم غیرفعال میشود تنها روش موجود مکاتبه با پشتیبانی مایکروسافت میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *