فراموشی رمز اینستاگرام، راه حل بازیابی مجدد رمز اینستاگرام

در صورت فراموشی  رمز عبور با پسورد اکانت اینستاگرام خود نگران نباشید، چرا که شیوه‌ های متعددی برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد که قادر هستید با استفاده از آن ها به سادگی رمز عبور خود را بازیابی کنید. اینستاگرام با ارائه روش های مختلفی رمز فراموش شده کاربران را بازیابی می کند. به کار گیری این روش ها بسیار ساده و تنها چند لحظه وقت شما را می گیرد. امروزه هیچ نگرانی در رابطه با فراموشی رمز اینستاگرام خود نداشته باشید، چرا که اینستاگرام راه حل های ساده ای به شما ارائه می کند تا بتوانید اکانت خود را بازیابی کرده و دوباره وارد حساب خود شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت اینستاگرام

در این روش برای بازیابی رمز اینستاگرام وارد سایت اینستاگرام شوید. مراحل انجام کار بسیار ساده است و تنها کافی است مرال زیر را دنبال کنید.

وارد سایت اینستاگرام شوید و گزینه Forgot Password را انتخاب کنید.

در این صفحه در کادر سفید رنگ، نام کاربری، ایمیل یا شماره همراه خود را وارد کنید و گزینه Send Login Link را انتخاب کنید.

بنابراین در این زمان اینستاگرام توسط ایمیل (یا پیامک) یک لینکی برای ریست کردن کلمه عبور ارسال می کند. پس به صندوق ورودی ایمیل یا پیامک خود بروید و بعد از باز کردن ایمیل روی لینک گذرواژه اینستاگرام خود را بازیابی کنید. برای بازیابی رمز عبور روی گزینه  Reset Password کلیک کنید.

در صفه جدید و در کادر اول رمز جدید اینستاگرام (New Password) را وارد کنید و در نهایت در کادر دوم آن را تایید (New Password Confirmation) کنید. سپس گزینه Reset Password را انتخاب کنید. بدین ترتیب بازیابی رمز اینستاگرام شما با موفقیت انجام شد.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

اولین و مهم ترین روش در زمان فراموشی رمز اینستاگرام برای بازیابی رمز فراموش شده اینستاگرام استفاده از خود اپلیکیشن است. در این روش از طریق ایمیل یا پیامک می توانید رمز ورود به اپلیکیشن خود را بازیابی کنید. در صورتی که نام کاربری یا آیدی اینستاگرام اینستاگرام خود را فراموش کردید باز هم می توانید حساب کاربری خود را بازگردانید. برای این کار نرم افزار اینستاگرام را روی گوشی خود اجرا کنید و مراحل زیر را طی کنید.

اکنون روی گزینه log in کلیک کنید.

در این مرحله بایستی مشخصات حساب کاربری خود را وارد کنید. برای وارد کردن نام کاربری و پسورد بایستی گزینه forgot your login details را انتخاب کنید. در این مرحله بایستی نام کاربری، ایمیل و یا شماره تلفنی که به اکانت شما وصل است را وارد کنید و دکمه Next را بزنید. در صورت وارد کردن نام کاربری و انتخاب دکمه Next سه گزینه برای شما نمایش داده می شود.

گزینه های بازیابی پسورد اینستاگرام

Send an Email: در صورتی که User name خود را به خاطر دارید از این گزینه استفاده نمایید.

Send an SMS: چنان چه با شماره تلفنی که اکانت اینستاگرام خود را ایجاد کرده اید در دسترس است، می توانید این گزینه را انتخاب کنید.

Log in with Facebook: از این گزینه زمانی استفاده می شود که اکانت اینستاگرام شما به اکانت فیس بوک متصل است.

حالا بایستی یکی از گزینه های بالا را انتخاب کنید و براساس شیوه انتخابی ادامه دهید.

بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

در صورتی که اینستاگرام خود را با استفاده از ایمیل ساخته اید، با وارد کردن آدرس ایمیل متصل به اکانت خود برای شما ایمیلی به وسیله اینستاگرام ارسال می شود. پس از وارد کردن آدرس ایمیل و با انتخاب گزینه Next با صفحه زیر روبه رو خواهید شد. در این صفحه دو روش برای بازیابی پسورد اینستاگرام وجود دارد.

حالا با انتخاب با انتخاب گزینه Send an Email یک ایملیل برای شما ارسال می شود. به صندوق ورودی ایمیل  خود مراجعه کنید و ایمیلی که از طریق اینستاگرام برای شما ارسال شده است را باز کنید.

نکته: چنان چه ایمیل را در inbox مشاهده نکردید حتما پوشه اسپم (spam) را بررسی کنید.

ایمیلی که از طریق اینستاگرام برای شما ارسال می شود حاوی یک لینک  برای بازنشانی رمز اینستاگرام یا ریست کردن پسورد اینستاگرام (Reset Password) است. روی لینک کلیک کنید و در این صفحه  یک رمز عبور جدید (New password) برای حساب خود انتخاب کنید و آن را تایید (New password, again) کنید. در آخر یک پیام برای ذخیره پسورد برای شما ظاهر می شود. روی گزینه save password کلیک کنید.

فراموشی رمز اینستاگرامبازیابی رمز اینستاگرام با پیامک

این روش دقیقا مشابه روش قبل است ولی تنها تفاوت این روش با روش قبلی این است که اینستاگرام لینک بازنشانی رمز عبور را توسط پیامک برای شما ارسال می شود.

با انتخاب گزینه Send an SMS یک کد 6 رقمی جهت ورود به اکانت اینستاگرام برای شماره تلفن شما ارسال می شود. کد ارسالی را در باکس ظاهر شده وارد کنید (در بسیاری از مواقع بدون وارد کردن کد ارسالی به صورت اتوماتیک وارد اکانت خود می شوید).

در برخی از مواقع یک لینکی برای شما ارسال می شود با کلیک بر روی لینک به صفحه ریست پسورد بروید و رمز عبور جدید را وارد کنید و سپس رمز عبور را مجددا تایید کنید.

استفاده از حساب کاربری فیسبوک

این گزینه را در صورتی می توانید انتخاب کنید که اکانت اینستاگرام شما به اکانت فیس بوک خود متصل باشد.

در این روش با استفاده از گزینه Log in with Facebook وارد اکانت فیسبوک خود شوید و از آنجا رمز اینستاگرام فراموش شده را بازیابی کنید.

فراموشی رمز اینستاگرامچنان چه در هر یک از این روش ها، در مرله ورود ایمیل یا نام کاربری یا خطایی روبه رو شدید که ایمیل یا User name وارد شده صحیح نیست، ممکن است User name خود را اشتباه وارد کرده باشید. در صورتی که از درست بودن ایمیل یا User name خود اطمینان دارید ولی اینستاگرام آن را به رسمیت نمی شناسد، ممکن است اکانت اینستاگرام شما به دلایل خاصی توسط اینستاگرام پاک شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *