فعال سازی میکروفون و وب کم در ویندوز 10

در حال حاضر اکثر کاربرانی که از کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ استفاده می کنند، به دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی و نرم افزار های اینترنتی به طور حتم از میکروفون ها و وبکم نیز استفاده می کنند. در این مقاله میخواهیم به بررسی فعالسازی میکروفون و وبکم در ویندوز 10 و روش های آن بپردازیم و مشکلات استفاده از این وسایل را بررسی کنیم.

میکروفون ها و وبکم ها دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آنها با سیم به پورت میکروفون و usb متصل میشوند و برخی دیگر به صورت بیسیم کار میکنند. میکروفون ها انواع مختلفی دارند یا صرف یک میکروفون تنها هستند یا بر روی هدست ها تعبیه شده اند. برخی دیگر از آن ها به شکل سخت افزاری داخل لپ تاپ ها کارگزاری شده اند.  یکی از مواردی که در زمان استفاده از میکروفون و وبکم باید در نظر بگیریم، امنیت اطلاعات و حریم شخصی افراد است. در حقیقت نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم شما، در مواردی خاص بدون اجازه از دوربین و میکروفن استفاده کنند. به همین دلیل پیشنهاد میشود پس از فعالسازی میکروفون و وبکم ملاحضات امنیتی را رعایت نمایید. در ادامه مطالب قصد داریم روش فعال سازی میکروفون و وبکم در ویندوز 10 را برای شما شرح دهیم:

نحوه تنظیمات و فعال سازی میکروفون در ویندوز ۱۰

امکان استفاده و فعال سازی میکروفون همواره در نسخه های متعدد ویندوز از جمله ویندوز 10 در دسترس بوده است. در بروزرسانی های اخیر ویندوز 10، برای دسترسی به تنظیمات و مدیریت میکروفون می توانید از طریق تنظیمات یا Setting ویندوز استفاده نمایید. علاوه براین قابلیت تست و رفع مشکلات شایع نیز امکان پذیر است.

نصب و راه اندازی میکروفون در ویندوز ۱۰

زمانی که قصد دارید میکروفون را برای اولین بار در ویندوز فعال کنید، نیازمند انجام اقداماتی هستید.در ابتدا سوکت میکروفون را متصل کنید.پس از اتصال میکروفون به کامپیوتر نیاز است که درایور های صدا یا میکروفون در صورتی که نصب نیستند، نصب شوند. معمولا ویندوز به صورت اتوماتیک درایور را نصب می کند. ولی چنان چه از میکروفون های USB که دارای دیسک درایور میباشند استفاده میکنید، آن را نصب نمایید. برای دانلود نیز می توانید به وب سایت سازنده میکروفون بروید.

جهت دانلود و بروزرسانی کلیه درایورهای کامپیوتر خود میتوانید نرم افزار درایور پک را از اینجا دانلود کنید.

در ادامه روی نماد صدا در Taskbar کلیک راست کرده و گزینه Sounds  را برگزینید. در صفحه باز شده روی تب Recording کلیک کنید. در فهرست مشاهده شده میکروفون خود را انتخاب نمایید و روی دکمه Configure کلیک نمایید.

سپس در پنجره بعدی گزینه Set Up Microphone را انتخاب نمایید.

در ادامه تنظیمات باید نوع میکروفون خود را انتخاب نمایید و گزینه Next را کلیک کنید.

تنظیمات میکروفون خود را ادامه دهید تا به بخش تست میکروفون در ویندوز 10 برسید. در این صفحه شما بایستی متن نوشته را بخوانید و سپس روی Next کلیک کنید.

در این جا میکروفون شما نصب و راه اندازی شده است. در پایان بر روی گزینه Finish کلیک نمایید. چنان چه کامپیوتر صدای شما را نشنود، ممکن است میکروفون خاموش یا  Mute باشد. این مسئله را چک کنید و سپس مجددا اطمینان از انتخاب میکروفون درست، فرآنید را تکرار نمایید.

تغییر دسترسی به میکروفون و وبکم در ویندوز 10

 برای دسترسی به میکروفون و وب کم در سیستم عامل ویندوز 10، ابتدا باید دسترسی های ضروری را برای هر نرم افزاری را به شکل جداگانه فعال یا غیرفعال کنید. به منظور انجام دسترسی های ضروری به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win + I وارد بخش تنطیمات یا Settings سیستم خود شوید. در صفحه باز شده گزینه Privacy  را انتخاب کنید. در قسمت سمت چپ منو گزینه Camera را انتخاب نمایید. همان طور که در تصویر زیر مشخص شده است، فعال یا غیرفعال بودن دوربین را می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

در ادامه با انتخاب گزینه Change می توانید دسترسی ضروری برای استفاده از دوربین را صدور و یا لغو کنید.

اگر قابلیت دوربین یا Camera را فعال کرده باشید، شما می توانید توسط بخش Allow apps to access your camera تنظیمات مشخصی را برای نرم افزارهای نصب شده روی سیستم خود اعمال کنید. به عنوان مثال در این قسمت، ما دسترسی نرم افزار  Allow apps to access your camera  به دوربین را قطع نموده ایم.

با هدف ایجاد تغییرات در دسترسی نرم افزارها به میکروفون، ابتدا به بخش تنظیمات وارد شوید و سپس گزینه Privacy را انتخاب کنید.

 از  منوی سمت چپ تصویر، گزینه Microphone را انتخاب کنید. در این قسمت مانند بخش Camera

 می توانید دسترسی به میکروفن را با انتخاب گزینه  Change به حالت فعال سازی میکروفون تغییر دهید.

سپس از بخش Allow apps to access your microphone می توانید تنظیمات دسترسی هر نرم افزار را به صورت جداگانه تغییر دهید.

فعال سازی میکروفون

برای فعال سازی میکروفون از طریق Device Manager یکی زا روش های ساده در ویندوز محسوب می شود.

بر روی دکمه استارت راست کلیک کنید.

سپس از لیست باز شده Device Manager را انتخاب نمایید.

کلید Windows +R را فشار دهید و عبارت devmgmt.msc تایپ و اینتر را فشار دهید. از فهرست منوی کشویی گزینه Audio inputs and outputs را باز کنید. از لیست باز شو بر روی گزینه Internal Microphone راست کلیک کنید. سپس بر روی گزینه  Enable کلیک نمایید و گزینه yes را انتخاب کنید. چنان چه قصد غیرفعال سازی میکروفن خود را داشتید، تنها کافی است مراحل بالا را انجام داده و به جای گزینه Enable گزینه Disable را انتخاب نمایید.

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه کامیپوتر دارید می توانید با کارشناسان ما در رایانه کمک تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *