قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

قوی بودن پردازنده، ظرفیت بالای حافظه و باتری، باریک بودن، سبک بودن و زیبایی تنها ویژگی‌های یک گوشی خوب نیستند. قابلیت‌های نرم‌افزاری می‌توانند کار با یک گوشی را خیلی راحت‌تر از دیگر گوشی‌ها بکنند.
سایت یک پزشک – احسان صناعی: قوی بودن پردازنده، ظرفیت بالای حافظه و باتری، باریک بودن، سبک بودن و زیبایی تنها ویژگی‌های یک گوشی خوب نیستند. قابلیت‌های نرم‌افزاری می‌توانند کار با یک گوشی را خیلی راحت‌تر از دیگر گوشی‌ها بکنند.
قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند
تولیدکنندگان سعی می‌کنند در گوشی‌های جدیدشان ایده‌های نرم‌افزاری بکار ببرند که کاربران را جذب بکند. برخی از این قابلیت‌ها آن‌قدر کاربردی هستند و ما را به خود وابسته می‌کنند که آرزو می‌کنیم در تمام گوشی‌ها وجود داشته باشند. در این مقاله می‌خواهیم با برخی از آن‌ها آشنا شویم.
آمادهٔ گرفتن فرمان
Motorola Moto X در سال ۲۰۱۳ دنیای اندروید را با یک قابلیت جالب و جدید آشنا کرد. Moto X همواره آمادهٔ شنیدن فرمان صوتی است، حتی اگر دست به گوشی نزده باشید می‌توانید به گوشی دستور بدهید که جواب پیامک را بدهد.

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

این قابلیت، با استفاده از یک پردازندهٔ کم‌مصرف مجزا ممکن شده که همیشه به صدا گوش می‌دهد.
کافی است بگویید Ok, Google Now و فرمان موردنظر را بدهید، بدون اینکه بخواهید به گوشی نگاه بکنید. در مدل ۲۰۱۴ می‌توانید حتی فرمان Ok, Google Now را تغییر داده و با فرمان موردنظر خودتان جایگزین کنید.


حل آنلاین تلفنی مشکلات کامپیوتری و مشکلات موبایل با موبایل کمک – رایانه کمک تماس بگیرید

در Motorola Moto X قابلیتی به نام Active Display وجود دارد که همواره ساعت و نوتیفیکیشن‌ها را بر روی صفحه نمایش می‌دهد و برای دیدن آن‌ها نیاز نیست صفحه را روشن کنید.
با انتخاب آیکون هر نوتیفیکیشن، اطلاعات آن نوتیفیکیشن نشان داده می‌شود. با کشیدن آیکون به سمت بالا برنامهٔ مربوطه باز خواهد شد و با کشیدن آن به سمت چپ و راست نیز حذف می‌شود.

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

ممکن است بپرسید روشن بودن دائمی صفحه باعث خالی شدن سریع باتری می‌گردد. ولی به خاطر AMOLED بودن نمایشگر Moto X، تنها نقاطی روشن می‌شوند که قرار است چیزی را نمایش دهند و نیازی به روشن بودن کل صفحه نیست. علاوه بر این، هنگامی‌که گوشی در جیب قرار دارد یا روی میز به صورتی قرارگرفته است که نمایشگر آن پیدا نیست، گوشی تشخیص می‌دهد و صفحه را خاموش می‌کند.


برای روشن کردن صفحه، دو بار آن را لمس کنید
قابلیت KnockOn که اولین بار در LG G2 ظاهر شد، جای دکمهٔ پاور را گرفته و صفحه را تنها با دو بار زدن روی آن روشن یا خاموش می‌کند. کار با این قابلیت آن‌قدر سریع و راحت است که اگر به آن عادت کرده باشید، ممکن است بی‌اختیار سعی کنید صفحهٔ گوشی‌های دیگر را نیز به این صورت روشن کنید.

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

این قابلیت اکنون در بسیاری از دیگر گوشی‌های LG و گوشی‌ها و تبلت‌های دیگر شرکت‌ها مثل Sony Xperia Z3 و Nexus 9 نیز دیده می‌شود.


آیفون را تکان بدهید
بسیار شده که هنگام تایپ، کلمه‌ای را غلط می‌نویسیم یا بخشی از متن نوشته‌شده را اشتباهاً پاک می‌کنیم. در رایانه کلیدهای Ctrl+Z این مشکل را حل می‌کند ولی در موبایل چنین چیزی وجود ندارد.

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

خوشبختانه اپل برای حل این مشکل ایدهٔ جالبی بکار برده است. کافی است آیفون را کمی تکان بدهید تا پنجرهٔ Undo یا Redo باز شود و عمل انجام داده شده را به عقب برگرداند.
اگر متنی را نوشتید ولی پشیمان شدید، به‌جای حذف تک‌تک کارکترها، کافی است گوشی را تکان داده و Undo بزنید.


سنجاق کردن برنامه‌ها به صفحه
قابلیت Screen Pinning، یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در اندروید ۵ است که گوشی را بر روی یک برنامه قفل می‌کند. اگر می‌خواهید برنامه‌ای را نشان دوستتان بدهید و نمی‌خواهید به دیگر بخش‌های گوشی‌تان سرک بکشد، کافی است آن برنامه را سنجاق کنید. پدر و مادرهایی که گوشی‌شان را برای بازی دست بچه‌های کوچک می‌دهند خیلی از این قابلیت بهره خواهند برد.

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

حتی اگر خودتان با گوشی بازی می‌کنید، می‌توانید بازی را به صفحه سنجاق کنید تا اگر اتفاقی دکمهٔ بازگشت یا خانه را زدید، از بازی خارج نشود.


حل آنلاین تلفنی مشکلات کامپیوتری و مشکلات موبایل تماس با موبایل کمک – رایانه کمک

دسترسی به بالای صفحه در یک گوشی بزرگ
روزی صفحهٔ ۵.۳ اینچی Galaxy Note یک صفحهٔ خیلی بزرگ به‌حساب می‌آمد ولی الآن ۵ اینچ به بالا سایز کاملاً معمولی و متداول برای گوشی‌ها است.
ولی حتی افرادی که دستان بزرگ دارند نمی‌توانند به‌راحتی با یک دست با این گوشی‌ها کار بکنند و شستشان به همه‌جای صفحه نمی‌رسد. برای همین در iPhone 6 Plus با دو بار فشار دادن دکمهٔ خانه، بالای برنامه به وسط صفحه می‌آید تا در محدودهٔ شست قرار گیرد. برای برگرداندن برنامه به حالت اولیه نیز کافی است یک‌بار دکمهٔ خانه را بزنید.

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

Handoff

در iOS 8 و OS X Yosemite قابلیتی به نام پیوستگی (Continuity) وجود دارد. به این معنی که می‌توانید تماس را از هرکدام از دستگاه‌های آیفون، آیپد یا مک جواب بدهید. یا اینکه اس ام اس گوشی را با مک جواب بدهید که صفحه‌کلید بزرگ‌تر و راحت‌تری دارد.

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

برای کار با این قابلیت می‌بایست بلوتوث هرکدام از دستگاه‌های اپل روشن باشد و به یک شبکهٔ وای‌فای نیز متصل باشند. سپس در تنظیمات دستگاه Handoff را فعال کنید.


شارژ سریع
هرچند سخت‌افزارها، نمایشگرها، دوربین‌ها و … روزبه‌روز قوی‌تر می‌شوند،‌ باتری‌ها پیشرفت چندانی در طی سالیان نداشته‌اند. تقویت دیگر بخش‌های گوشی نیز باعث پرمصرف‌تر شدن آن‌ها شده و شارژ دهی گوشی را پایین آورده است.
پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon که در بسیاری از گوشی‌های امروزی یافت می‌شوند، فناوری به نام Quick Charge دارند که در مدت زمان بسیار کمی، گوشی را شارژ کرده و تا حدودی کمبود ظرفیت باتری را جبران می‌کند.

قابلیت‌هایی که آرزو می‌کنیم در همهٔ گوشی‌ها بودند

Motorola قابلیتی به نام Turbo Charger دارد که ادعا می‌کند ۸ ساعت کار با گوشی را با تنها ۱۵ دقیقه شارژ امکان‌پذیر می‌کند. ولی برای این کار می‌بایست بعد از خریدن گوشی، شارژر Turbo Charger را نیز جداگانه بخرید.

مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *