مشکل روشن نشدن وای فای لپ تاپ-خاموش بودن وای فای لپ تاپ

در صورتی که قصد دارید با لپ تاپ خود به اینترنت وصل شوید. ولی با مشکل روشن نشدن وای فای لپ تاپ موجه هستید. یا این که وای فای لپ تاپ شما روشن نمی شود این راهنمایی ممکن است شما را کمک کند. معمولا وقتی وای فای لپ تاپ روشن نمی شود روی علامت وای فای سمت راست پایین ویندوز شما یک علامت ضربدر وجود دارد که این علامت ضربدر در دو حالت به وجود می آید. یکی این که به صورت سخت افزاری وای فای لپ تاپ خاموش است. یعنی این که دکمه ای که رو کی برد لپ تاپ وجود دارد زده شده که باعث خاموش شدن وای فای لپ تاپ شده است.

حالت دوم این می باشد که درایور وای فای لپ تاپ شما نصب نیست که برای چک کردن این موضوع وارد کنترل پنل شده و وارد network sharing center شوید. در این حالت در سمت چپ خود گزینه Chnge adapter setting را بزنید و وسط صفحه را مشاهده نمایید. اگر ادپتر وای فای را وسط صفحه مشاهده کردید این موضوع به این معنی است که درایور وای فای نصب است. ولی اگر این ادپتر را مشاهده نکردید یعنی درایور وای فای نصب نیست.

 روشن نشدن وای فای لپ تاپروشن کردن وای فای یا وایرلس لپ تاپ

 پس از نصب درایور، زمان روشن شدن ویژگی های وای فای در لپ تاپ است. Wireless سیستم ها به شیوه های متعددی روشن می شوند. در بعضی از سیستم ها دکمه سخت افزاری برای این کار در نظر گرفته می شود. در برخی دیگر از لپ تاپ ها با استفاده از کلیدهای ترکیبی FN و یک دکمه دیگری مانند F5 و یا F3 یا F12 وایرلس لپ تاپ روشن می گردد. باید توجه کنید که روی کلیدهای تابعی F1 تا F12 کدام یک از آن ها علامت وای فای دارد.

در برخی از لپ تاپ ها مانند لنوو Z510 وایرلس رو از داخل بایوس نیز می توان تنظیم کرد. به تنظیمات وایرلس بروید و در آن قسمت گزینه Wireless را on کنید. البته در لپ تاپ لنوو Z510 با کلید ترکیبی FN و F7 و یا در قسمت دیگر تنظیمات FN قطع باشد تنها کلید F7 وای فای را روشن و خاموش می کند.

آنتی ویروس خود را موقتاً غیر فعال کنید.

در صورتی که سیستم شما دارای برنامه ضد ویروس می باشد ممکن است مشکل از علت های حفاظتی آنتی ویروس شما برای روشن نشدن وای فای لپ تاپ باشد. برای بررسی این مشکل به صورت موقت آنتی ویروس را برای چند دقیقه غیر فعال کنید. تا در صورت متصل شدن، نسبت به بررسی و تغییرات تنظیمات آنتی ویروس و اعتماد سازی آن در مقایسه با شبکه بپردازید. در غیر این صورت و اطمینان از عملکرد صحیح آنتی ویروس به مرحله بعد بروید.

رفع مشکل روشن نشدن وای فای لپ تاپ

از Windows Troubleshooter استفاده کنید.

بعد از خاموش و روشن شدن مودم و لپ تاپ، آسان ترین روش برای رفع مشکل روشن نشدن وای فای لپ تاپ استفاده از Windows Troubleshooter است. به شیوه ای که باید بر روی آیکون وای فای کلیک راست نمایید و گزینه  Windows Troubleshooter را انتخاب نمایید. در این صورت برنامه رفع مشکل ویندوز خودش دلیل عدم شناسایی وای فای از طریق لپ تاپ را پیدا نموده  و آن را رفع می کند.

حافظه DNS را پاک کنید.

گاهی اوقات ممکن است حافظه DNS پر شود. در این صورت سبب ایجاد مشکل روشن نشدن وای فای لپ تاپ می گردد. همان طور که می دانید آدرس وب سایت ها برحسب آی پی تنظیم شده اند که برای سادگی کاربران ترجمه می شوند. به همین خاطر است که به جای حفظ کردن یک عالمه آدرس آی پی می توانید نام هر وب سایت را در خاطر خود نگه دارید. DNS نام هر سایتی که در گوگل وارد می کنید را به آدرس آی پی آن سایت ترجمه و متصل می کند.

  • برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

    برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

تمام آدرس هایی که DNS آن ها را به آدرس آی پی تبدیل نموده است برای دسترسی راحت تر کاربران در حافظه آن ذخیره می شوند. به همین خاطر علت پر شدن حافظه DNS مانع از وصل شدن وای فای لپ تاپ می شود. برای خالی کردن حافظه DNS در نوار جستجو ویندوز کلمه CMD را تایپ کنید.

روشن نشدن وای فای لپ تاپ

بر روی Command Prompt که در نتیاج جستجو نمایش داده می شود، کلیک راست نمایید. سپس گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید. سپس دستور ipconfig / release را در پنجره CMD تایپ کنید و دکمه اینتر را بزنید. اکنون دستور ipconfig / RENEWWIFI را تایپ کرده و دوباره دکمه اینتر را بزنید. در نهایت دستور ipconfig / FLUSHDNS    را وارد نمایید و مجددا دکمه اینتر را کلیک نمایید. پنجره CMD را ببندید و دوباره اتصال وای فای را امتحان کنید.

 روشن نشدن وای فای لپ تاپ

باند مودم را عوض کنید

افرادی که از مودم های دو آنته استفاده می کنند و ویندوز لپ تاپ آن ها 8 است بیشتر با مشکل روشن نشدن وای فای لپ تاپ برخورد می کنند. در صورتی که شما دارای مودم دو آنتنه و ویندوز 8 هستید، از این شیوه استفاده نمایید. باند مودم خود را روی 5 GHz قرار دهید. در این صورت باند 5 GHz بر روی مودم، باعث می شود که مودم در اغلب زمینه ها بهتر و سریع تر عمل کند. همچنین اگر از یک مودم قدیمی استفاده می کنید بهتر است کانال های آن را به 1، 6 یا 11 تغییر دهید. تغییرات باند مورد در صفحه تنظیمات مودم قابل دسترسی می باشد.

برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

 

البته این تنظیمات متناسب با هر مودمی متفاوت می باشد. تنظیمات کانال مودم در خود ویندوز است. برای تغییرات کانال های مودم باید توسط کنترل پنل به قسمت Network And Internet بروید. سپس بر روی Open Network and Sharing Center کلیک نمایید. سپس گزینه Change Adapter Settings را انتخاب نمایید. در ادامه بر روی وای فای خود کلیک راست نمایید و گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره Wi-Fi Properties  که برای شما باز می شود، گزینه Configure انتخاب نمایید. در تب Advance از قسمت Property، گزینه WZC Channel Number IBSS را انتخاب نمایید. سپس از قسمت Value کانال‌های 1، 6 یا 11 را انتخاب نمایید. بر روی OK کلیک کنید و مجددا اتصال به وای فای را امتحان نمایید.

در صورتی که روش های بالا را امتحان کردید و به نتیجه ای نرسیدید، می توانید با امداد رایانه تماس بگیرید. کارشناسان ما در تلاش هستند مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری شما را رفع نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *