مشکل میکروفون لپ تاپ و کامپیوتر

در این مقاله قصد داریم به یکی از مشکلاتی که بسیار برای کاربرانی که با کامپیوتر سروکار دارند صحبت کنیم و آموزش قرار دهیم. ممکن است شما قصد دارید که در یک آزمون آنلاین شرکت کزده و یا در کلاس های مجازی شرکت کنید و یا اینکه قصد دارید کنفرانسی را به صورت آنلاین برگزار نمایید در این حالت حتما باید از میکروفون لپ تاپ خود برای انتقال مکالمه استفاده نمایید که در این مقاله قصد داریم به بررسی این مشکل بپردازیم.

اولین نکته برای چک کردن اینکه ایا میکروفون شما نصب می باشد وقابل استفاده است تنظیمات کنترل پنل می باشد. در تنظیمات کنترل پنل ویندوز قسمتی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این تنظیمات چک کنید که ایا میکروفون لپ تاپ شما شناسایی شده است و یا خیر و اگر میکروفون شناسایی شده میتوان از این قسمت ان را چک نمود اما سراغ مایقی اموزش بریم و ببینیم که به این تنظیمات چگونه می توان دسترسی پیدا نمود.

به عکس زیر که محیطی اط تنظیمات میکروفون در ویندوز میباشد را دقت نمایید:

خوب همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید چند تب در این صفحه وجود دارد که ما در این قسمت با تب دوم یعنی recording کار داریم که در ادامه مقاله تنظیمات این تب را به شما نشان خواهیم داد:

خوب همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنیددر این قسمت می توانید میکروفون هایی که رو این سیستم شناسایی شده است را مشاهده نمایید. که در این سیستم سه میکروفون شناسایی شده است…اولین میکروفون شناسایی شده مربوط به میکروفون خاجی میباشد که به نام external microphon شناسایی شده است. و این به این معنی می باشد که از طریق یک هدفون این میکروفون احتمالا شناسایی شده است البته ممکن است از طریق یک میکروفون خارجی شناسایی شده باشد…اما علت اینکه این گزینه کمرنگ می باشد به این علت می باشد که یا این گزینه را به صورت دستی و با کلیک روی آن غیر فعال کرده ایم و یا اینکه این میگروفون یا هدست الان به لپ تاپ وصل نمی باشد که در عکس زیر نحوه فعال و غیر فعال کردن میکروفون را مشاهده میکنید….

همانگونه که در عکس بالا مشاهده میکنید با کلیک راست روی این گزینه میکروفون خارجی گزینه هایی به ما داده می شود که به آموزش این گزینه ها می پردازیم:

اولین گزینه disable می باشد اما شاید ما انتظار داشتیم در این قسمت گزینه enable فعال باشد اما علت این مورد این می باشد که این میکروفون به صورت دستی غیر فعال نشده است و علت اینکه این گزینه غیر فعال می باشد این است که این میکروفون در حال حاضر به لپ تاپ وصل نیست… حال اگر این میکروفون را به لپ تاپ وصل کنیم این گزینه یه صورت اتوماتیک به صورت فعال در خواهد امد.

اما میکروفون بعدی که در این صفحه مشاهده میکنیم گزینه internal microphone می باشد و این یعنی این سیستم و یا لپ تاپ دارای یک میکروفون داخلی نیز می باشد. همانگونه که مشاهده میکنیداین میکروفون فعال می باشد و علاوه بر اینکه فعال است یک تیک نیز روی آن نیز خورده شده است. این تیک به این معنی می باشد که این میکروفون به صورت دیفالت درامده است و این یه این معنی می باشد که لپ تاپ به صورت دیفالت از این میکروفون استفاده خواهد نمود و سراغ میکروفون های دیگر مخواهد رفت…

اما برای اینکه یخواهیم یک میکروفون را از بین چند میکروفون به صورت دیفالت انتخاب کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟؟؟ راه حل این موضوع بسیار ساده می باشد کافی است روی نیکروفون مورد نظر کلیک راست نموده و گزینه set as defaault را انتخاب نماییم.

اما دو گزینه دیگر نیز در این قسمت داریم یکی show disable device و دیگری show disconnected device که در این قسمت به معرفی این دو گزینه می پردازیم.

گزینه اول یعنی گزینه show disable device را اگر تیک برنیم تمام میکروفون هایی را که خودمان به صورت دستی غیر فعال کرده این را نمایش خواهد داد و اگر تیک آن را برداریم این گزینه ها نمایش داده نخواهد شد و گزینه دوم نیز به این معنی تست میکروفون هایی هم که الان وصل نیست را به ما نمایش داده شود.

در ادامه مقاله با تنظیمات تخصصی تر میکروفون ها با ما همراه باشید…

هنگامیکه شما روی یک میکروفون کلیک می کنید سمت راست پایین صفحه گزنیه ای به نام properteise وجود دارد که با زدن این دکمه تنظیمات تخصصی میکروفون برای شما باز خواهد شد که در عکس زیر این تنظیمات را مشاهده میکنید.

همانگونه که در عکس بالا مشاهده میکتیداولین گزینه از تب های بالای صفحه general می باشد که این گزینه را با هم بررسی خواهیم نمود..

در اولین قسمت به شما این امکان داده می شود که ایکن میکروفون را که در صفحه اصلی کنترل پنل recording نمایش داده می شود را بتوانید عوض کنید که خیلی این گزینه کاربردی نیست ولی برای تکمیل اموزش این قسمت را در عکس زیر مشاهده میکنید:

همانگونه که در عکس مشاهده میکنید بازدن دکمه browse  می توانید عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید و به عنوان عکس پیش فرض قرار دهید.در ادامه این صفحه گزینه ای وجود دارد با عنوان controller information که با کلیک بر روی آن می توانید به قسمت تنظیمات درایور کارت صدای سیستم دستریسی داشته باشید که این مورد در حوصله این مقاله نمیگنجد.

درتب بعدی گزینه listen را خواهیم داشت که گزینه های مهمی در این قسمت وجود دارد:

همانگونه که در عکس بالا مشاهده میکنید گزینه ای در این صفحه وجود دارد به نام listen to device که با تیک کردن این گزینه هر آنچه را که در میکروفون صحبت کنید از طریق اسپیکر سیستم شما پخش خواهد شد که در زیر این گزینه نیز گزینه ای ابشاری وجود دارد که میتوانید اسپیکری که این صدا را پخش خواهد کرد را میتوانید انتخاب کتید…و در ادامه نیز تعییم میکنید این قابلیت در چه حالتی برای تنظیمان power saving فعال باشد

در تب بعدی این تنظیمات گزینه levels را خواهیم داشت. در این گزینه همانگونه که در عکس زیر مشاهده می کنید تنظیمات مهم دیگری وجود دارد:

در این قسمت دو تنظیم وجود دارد که اولی مربوط به میزان صدای میکروفون می باشد که از اینجا قایل تنظیم می باشد.در گزینه پایینی همانگونه که مشاهده میکنید میتوانید تنظیمات boost را انجام دهید که دقت کنید تنظیمات بوست در کیفیت صدا و همچنین بلندی صدا تاثیر مهمی دارد.

در تب بعدی گزینه microphone enhancement را مشاهده میکنید که در این قسمت نیز تیک هایی وجود دارد که در ادامه مقاله مشکل قطعی میکروفون اینها را بررسی میکنیم:

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «مشکل میکروفون لپ تاپ و کامپیوتر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *