امداد رایانه موبایل کمک|موتور جست‌وجوی فیس‌بوک رقیب گوگل می‌شود

n00036005-b

موتور جست‌وجوی فیس‌بوک رقیب گوگل می‌شود

فیس‌بوک در حال تست و بررسی موتور جست‌وجوی اختصاصی خود است که به کاربران امکان می‌دهد لینک به مقالات و مطالب مختلف را یافته و از همین طریق ارسال کنند.
به گزارش ایتنا از فارس، قابلیت تازه فیس‌بوک نشانگر برنامه‌های این شبکه اجتماعی برای جذب کامل مشترکان خدماتش به اکوسیستمی اختصاصی است که آنها را از یافتن لینک اخبار مورد نظرشان در گوگل و سپس کپی و پیوست کردن آنها در فیس‌بوک رها می‌کند.
به همین منظور دکمه‌ای موسوم به add a link یا اضافه کردن لینک به نسخه iOS برنامه همراه فیس‌بوک افزوده شده تا کاربران از همین طریق به دنبال لینک‌های موردنظرشان در اینترنت بگردند و پس از یافتن آنها را به سرعت در محیط فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.
بدین ترتیب استفاده از جست‌وجوگر گوگل برای یافتن مطالب در میان کاربران فیس‌بوک کاهش چشمگیری خواهد یافت.
این قابلیت فعلا برای برخی کاربران در آمریکا فعال شده، اما به تدریج تمامی کاربران فیس‌بوک را در برمی‌گیرد.
در صورتی که جستجو از طریق این قابلیت با استفاده از کلیدواژه‌ها صورت بگیرد، چینش نتایج بر مبنای میزان به اشتراک‌گذاری هر لینک، تازگی یا کهنگی آنها و … انجام می‌شود.
به محض اینکه کاربران مطلبی را از میان لینک‌ها انتخاب کرده و در صفحه خود در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند، امکان ارسال نظر در مورد آن یا لایک زدن و … هم ممکن می‌شود.
فیس‌بوک برای ارتقای این ابزار جستجو بیش از یک تریلیون پست فیس‌بوکی را فهرست کرده تا دریابد کدام پست‌ها به اشتراک گذارده شده و چه کسی آنها را به اشتراک گذارده است. اینها اطلاعاتی است که گوگل به آنها دسترسی ندارد.
از جمله دیگر برنامه‌های فیس‌بوک برای جلوگیری از خروج کاربران از این سایت و کاهش اتکا به دیگر سایت‌ها می‌توان به امادگی برای میزبانی مقالات کاربران در فید خبری خود به ازای سهیم کردن آنان در درآمد تبلیغاتی اشاره کرد.
با توجه به اینکه ۲۸ درصد از کل زمان استفاده کاربران از اینترنت در فیس‌بوک سپری می‌شود، اقداماتی از این دست چالشی جدی برای گوگل محسوب می‌شود.
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *