انتقال فایل از گوشی آیفون به کامپیوتر + روش ها

 گوشی های اپل نسبت به گوشی های اندرویدی دارای محصولات نسبتا پیچیده تری هستند و اصطلاحا سیستم عامل آنها بسته است. اپل اعتقادی به پشتیبانی گوشی های خود از حافظه جانبی و اتصال رم میکرو و اس دی ندارد. هیچ کدام از آیفون های این کمپانی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ارائه نمی کنند. این موضوع به این معنی است که حافظه داخلی پیش فرض مشخص شده برای آیفون تمام فضای ذخیره سازی اطلاعاتی خواهد بود که کاربر در اختیار دارد. از آنجایی که تا سال گذشته اپل نسخه پایه ای آیفون های خود را با حافظه داخلی 16 گیگابایتی ارائه می کرد، بسیاری از کاربران با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات در این محصول و پر شدن حافظه داخلی آن ها روبه رو می شدند. یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون دارند نحوه انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر است.

انتقال اطلاعات از آیفون به کامپیوتر به سختی صورت می گیرد. با استفاده از نرم افزارهای مختلفی می توانید انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر را به سادگی انجام دهید.در این مقاله میخواهیم روش انتقال فایل ها و تصاویر از گوشی آیفون به کامپیوتر را بررسی کنیم.

نرم افزاری های انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

گوشی های کمپانی اپل، یکی از محبوب ترین برندهای گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود. اما با این حال یکی از نگرانی های کاربران انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر است. گرچه نرم افزار iTunes ، که نرم افزار پیش فرض اتصال گوشی های آیفون به کامپیوتر است، به صورتی طراحی شده است که انتقال اطلاعات به دستگاه های IOS را ساده تر کند، ولی نقاط ضعف منحصر به فردی را نیز دارد. به عنوان نمونه، در زمان انتقال اطلاعات از رایانه شخصی به آیفون، ابتدا باید آن ها را به کتابخانه iTunes انتقال داده و سپس با دستگاه همگام سازی کنید. در نتیجه، چنان چه موسیقی در آیفون خود دارید که خریداری شده است، ممکن است بعد از فرآیند همگام سازی چنین فایل هایی را از دست دهید.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر  با استفاده از برنامه IMYFONE TUNESMATE

نرم افزار IMYFONE TUNESMATE یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر و بالعکس است. این برنامه محدودیت های انتقال اطلاعات از طریق نرم افزار iTunes را ندارد. از ویژگی های این نرم افزار انتقال اطلاعات و پرونده ها اعم از خریداری شده و غیر خریداری شده، انتقال دو طرفه چه از سمت کامپیوتر به آیفون و چه از سمت آیفون به کامپیوتر، انتقال هر نوع فایل از جمله عکس، ویدئو و موزیک ، هیچ یک از این موارد بعد از انتقال از آیفون یا آیپد و کامپیوتر حذف نخواهد شد. برای انتقال اطلاعات از آیفون به کامپیوتر از طریق IMYFONE TUNESMATE، ابتدا این نرم افزار را از سایت سازنده برنامه دانلود نمایید.

برای دانلود آخرین نسخه نرم افزار IMYFONE TUNESMATE اینجا را کلیک کنید.

نکته: برای استفاده از این نرم افزار، برنامه iTunes باید روی سیستم شما نصب باشد.(دانلود Itunes)

بعد از نصب این نرم افزار، آیفون یا آی پد خود را به کامپیوتر متصل کنید.

سپس این نرم افزار را اجرا نمایید و فایل موردنظر را از یکی از سربرگ های Music، Videos، Photos و Apps انتخاب نمایید.

برای انتقال فایل مورد نظر از آیفون به کامپیوتر، بعد از انتخاب آن ها گزینه Export را در نوار بالای نرم افزار انتخاب نمایید  و سپس روی گزینه Export to PC کلیک نمایید.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر  با نرم افزار COPY Trans

یکی دیگر از نرم افزارها برای انتقال فایل از آیفون به کامیپوتر COPY Trans است. با استفاده از این نرم افزار امکان انتقال عکس، ویدئو و موزیک وجود دارد. از ویژگی های این نرم افزار می توان به امکان انتقال فایل ها بین سیستم های مختلف با Apple ID متفاوت، کپی کردن آهنگ، ویدئو و عکس در سیستم تنها با یک کلیک، حذف نشدن اشتباهی فایل ها در زمان انتقال، فضای کاربری بسیار ساده برای فعالیت با آن اشاره کرد.

برای دانلود نرم افزار COPY Trans اینجا را کلیک کنید.

برای انتقال اطلاعات از آیفون به کامپیوتر از طریق برنامه COPY Trans، ابتدا نرم افزار را از سایت سازنده آن دانلود و نصب کنید. سپس با اجرای برنامه فهرستی از فایل های موجود در سیستم شما را به صورت دسته بندی شده رویت می کنید. فایل های مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس با یک کلیک می توانید ان فایل را در کامپیوتر نیز داشته باشید.

چگونه فایل‌ها را به راحتی بین کامپیوتر و آیفون جابه‌جا کنیم؟

زمانی که آیفون وارد بازار ایران شد، محدودیت های بسیاری را برای کاربران خود ایجاد کرد. اپل برای رعایت قانون کپی رایت، به ویژه در مورد موسیقی ها، تاکید ویژه ای دارد. به همین دلیل، انتقال موسیقی از آیفون به سایر دستگاه‌ها را مسدود کرده است تا کاربران به جای تبادل آن با یکدیگر، آن را خریداری نمایند. البته اپل با ایجاد فروشگاه موسیقی خود در  iTunes Store و البته سرویس انلاین جدید خود Apple Music سود بسیاری را کسب می کند. با گذشت زمان اپل دست کاربران و توسعه دهندگان خود را بازتر کرده است. یکی از قابلیت ها برای انتقال اطلاعات از آیفون به کامپیوتر File Sharing است که هنوز بسیاری از کاربران آیفون با آن آشنایی کافی را ندارند.

File Sharing آیفون شما را همانند درایو یو اس بی (USB Drive) می کند که قادر هستید هر گونه فایلی را انتقال دهید.

File Sharing نیازی به سینک کردن ندارد. بنابراین می توان با استفاده از چندین کامپیوتر مختلف با آن بدون هیچ گونه مشکلی کار کرد.

برای استفاده از قابلیت File Sharing می توانید نرم افزاری ای را روی آیفون خود نصب نمایید که از این قابلیت پشتیبانی کند.

برای بررسی دقیق تر قابلیت File Sharing مقالات آتی ما را دنبال کنید.
همچنین در صورت نیاز به مشاوره و پاسخگویی در زمینه مشکلات و مسائل گوشی های آیفون میتوانید با امداد رایانه در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *