نحوه ی نصب خودکار ویندوز XP

مشکلات کامپیوتری- مبحث نصب ویندوز

زمانی که می خواهید یک ویندوز را به صورت معمولی نصب کنید ، در هنگام نصب سولاتی نمایش داده می شود که باید به آنها پاسخ دهید مانند نام کامپیوتر، پس ورد و شماره سریال ویندوز و سولاتی دیگر. به همین دلیل شما باید روبروی سیستم خود مدت زمانی طولانی منتظر بمانید تا نصب ویندوز تمام شود و اگر کار شما نصب سیستم عامل باشد برای نصب هر ویندوز وقت شما بشدت گرفته خواهد شد. در خود سی دی ویندوز XP ابزاری قرار دارد که می توانید با آن به راحتی ویندوز را به صورت خودکار نصب نمایید.

  • برای حل مشکلات رایانه می توانید با  رایانه کمک تماس بگیرید.

برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:
در سی دی ویندوز به مسیر Supporttools بروید سپس فایل deploy.cab را بر روی یکی از دایو های هارد کپی کنید. این فایل را باز کنید و فایل setupmgr.exe داخل آنرا در درایوی از هارد کپی کنید سپس setupmgr.exe را اجرا کرده و گزینه Next را بزنید سپس Create a new answer file را انتخاب کرده و Next را بزنید. در این مرحله گزینه windows unattended installation را در حالت علامت دار بگذارید و Next رابزنید.
در این مرحله نوع ویندوز مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید. در این مرحله تیک گزینه   Fully automated  را فعال کرده و Next را بزنید. در این مرحله پنجره ی Distribution Folder را مشاهده       می کنید که می توانید در آن  ویزارد ویندوز پوشه توزیعی را روی کامپیوتر خود یا کارت شبکه ی حاوی سورس      فایل های ویندوز ایجاد کنید. ایجاد پوشه ی توزیعی امکان نصب سفارشی ویندوز به علاوه درایور های مورد نظرتان را به شما می دهد. در اینجا ما می خواهیم ویندوز را از روی سی دی ویندوز نصب کنیم پس تیک گزینه ی                 No, this answer file will be used to install from a CD را زده و Next را می زنیم. در این مرحله تیک گزینه I Accept…. را زده و Next را می زنیم.
در این مرحله پنجره ای را مشاهده می کنید که در آن همان سوالات موقع نصب ویندوز وجود دارد که به آنها پاسخ دهید. وقتی سوالات را پاسخ دادید بر روی گزینه Finish کلیک کنید. در این مرحله مسیر ذخیره فایل ساخته شده را از شما می خواهد نام فایل را به WINNT.SIF تغییر داده و در فلاپی دیسک ذخیره کنید. سپس از منوی File گزینه Exit را انتخاب کنید. حال که شما فایل تنظیمات را ساخته اید می توانید از آن برای نصب ویندوز استفاده کنید. برای این کار بوت سیستم را روی سی دی قرار دهید و هم زمان با سی دی ویندوز فلاپی را درون فلاپی درایو قرار دهید ویندوز بصورت خودکار از تنظیمات داخل فلاپی استفاده خواهد کرد.
نحوه اجرای نرم افزارهای قدیمی در ویندوز 10
رایانه کمک  موبایل کمک  کمک رایانه  مشکلات رایانه ای  سوالات رایانه ای 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *