نرم افزاری قدرتمند برای ادغام هزاران عکس و تولید تصویر واحد

اگر شما تلاش می کنید که ویژگی های مشترک  را کشف کنید، جستجوی تصویر در گوگل نتایج بیشتری را نسبت به آنچه تا کنون داشته اید به شما خواهد داد. اما نرم افزار جدیدی که در دانشگاه کالیفرنیا برکلی، ساخته شد برای جستجوی بسیار سریع تر طراحی شده است. نرم افزار AverageExplorer هزاران تصویر را از یک شیء مشخص جستجو کرده و سپس آن ها را به شکل یک تصویر «میانگین» در هم می آمیزد.
 ادغام هزاران عکس
این برنامه توسط تیمی با رهبری استادیار Alexei Efros ساخته شده است. اعضای تیم تحت تأثیر کار هنرمندی همچون جیمز سالاون قرار گرفتند که صدها هزار تصویر روی هم از اشیاء را مثل کودکانی با قیافه ی سانتا می سازد. در حالیکه سالاون و شرکت به طور دستی انتخاب می کنند، تصاویر را منطبق و ترکیب می کنند اما نرم افزار AverageExplorer به طور خودکار این کار را انجام می دهد.
کاربران می توانند معیار تحقیق خود را با استفاده از اصطلاحات خاص تر اصلاح کنند، یا فقط با انتخاب ناحیه ی خاصی از تصویر متوسط- مثال آن می تواند شامل انتخاب بینی در تصویر متوسط گربه باشد که در نتیجه یک تصویر میانه ی جدید ساخته می شود که وزن بیشتری نسبت به تطبیق دادن بینی ها دارد.
Efros می گوید که :« داده های بصری در بین بزرگترین داده ها قرار دارند. ما مجموعه ی عظیمی از تصاویر را روی وب داریم اما بیشتر آن ها توسط افراد دیده نمی شود چون بسیار وسیع هستند. مردم آن را ماده ی سیاه اینترنت می نامند. ما می خواهیم که به سرعت راهی را برای بازدید این داده ها با «متوسط کردن» تصاویر به طور قاعده مند پیدا کنیم. »
 ادغام هزاران عکس
کاربردهای پیشنهادی برای این فناوری شامل امکان خریدهای آنلاین در خانه برای یک محصول ویژه می شود همانطور که آن ها می توانند با یک تصویر میانگین براساس معیار جستجوی بی قاعده شروع کنند سپس جستجوی خود را همچنان اصلاح نموده تا زمانی که به تصویری دست یابند که کاملاً مطابق با نیاز آنهاست. تصویر میانگین نهایی می تواند براساس چند تصویر کمکی باشد که خریدار می تواند آن را ببیند.
علاوه براین، نرم افزار می تواند برای سیستم های رایانه ای تقویت بینایی استفاده شود. به طور معمول این سیستم ها توسط افرادی آموزش می بینند که باید به طور دستی خصوصیات متمایز یک شیء را در تعداد زیادی از تصاویری مشخص کنند که به پایگاه داده ها می رود ( مثل چشمها، بینی، دهان و صورت). اما با استفاده از نرم افزار AverageExplorer اگر یک ویژگی تصویر میانه مشخص شود، پس آن ویژگی به طور خودکار در همه ی تصاویر مربوط مشخص خواهد گردید.
کمک رایانه
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *