نصب سخت افزارهای قدیمی بر روی ویندوزهای جدید

نصب سخت افزارهای قدیمی بر روی ویندوزهای جدید

همانطور که می دانید در ویندوز 7 و 8 درایورهای بسیاری از سخت افزارها بصورت پیشفرض وجود دارد ، اما این درایورها معمولا برای سخت افزارهای جدید هستند و سخت افزارهای قدیمی در این میان از سهم بسیار کوچکی برخوردارند ، پرینترهای قدیمی ، اسکنرهای قدیمی ، مودم ها ، پورتهای Infrared ، کنترلرهای PCMCIA و بسیاری دیگر از سخت افزارهای قدیمی که چیزی هب عنوان قابلیت Plug and Play را نداشتند در این میان قرار می گیرند که در اصطلاح فنی به این نوع سخت افزارها سخت افزارهای Legacy گفته می شود. برخی از این دستگاه ها اصلا درایور جدیدی برای کار کردن با سیستم عامل هایی مثل ویندوز 7 و 8 در خود ندارند و همانطور که شما نیز می دانید ویندوز بصورت خودکار این سخت افزارها را نصب نخواهد کرد . اما برخی اوقات ما نمی توانیم از استفاده از این نوع سخت افزارها اجتناب کنیم و مجبور به استفاده از آنها در ویندوز های جدیدی هستیم ، ممکن است این سخت افزارها دارای ارزش خاصی برای شرکت شما باشند و نتوانید آنها را از مدار خارج کنید. در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه درایورهای قدیمی را بر روی ویندوز 7 و 8 نصب کنید و از این نوع سخت افزارهای قدیمی استفاده کنید . خوب اولین مرحله کار در این است که آخرین نسخه درایور موجود برای سخت افزار خود را که می تواند ویندوز XP یا سرور 2003 باشد را از سایت پشتیبانی شرکت سازنده یا از هر جای دیگری دانلود کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید :

نصب سخت افزارهای بسیار قدیمی در ویندوز 7 و 8 و سرور 2008

 

  1. خوب اگر سایت سازنده درایور را در قالب یک بسته دانلودی برای دانلود قرار داد یا اینکه شما CD نصب درایور را دارید از داخل آن فایل Setup نصب سخت افزار را اجرا کنید ، این گزینه فایل های موجود بر روی بسته را بر روی هارد دیسک شکا قرار می دهد که مراحل نصب بعدی را بتوانید براحتی انجام دهید.
  2. سخت افزار قدیمی خود را بر روی سیستم نصب کنید ، از آنجاییکه اینگونه سخت افزارهای Plug and Play نیستند ابتدا سیستم را خاموش کنید و سخت افزار مربوطه را بر روی اسلات مادربورد قرار دهید و یکبار سیستم را Restart کنید.
  3. بعد از اینکه کامپیوتر بوت شد وارد ویندوز شوید و به قسمت Device Manager بروید ، بر روی هر یک از لیست قطعات نصب شده روی سیستم کلیک کنید و از منوی Action گزینه Add Legacy Hardware را انتخاب کنید.
  4. بر روی Next کلیک کنید تا Welcome Screen رد شود. در صفحه بعدی از این ویزارد شما نحوه نصب دستگاه مورد نظر خود را انتخاب می کنید. برای پرینترها ، کارت های شبکه ، مودم ها و سایر دستگاه هایی که احتمال می دهید توسط سیستم شناسایی شوند گزینه Search For And Install The Hardware Automatically (Recommended) را انتخاب کنید و بعد از اینکه Next را کلیک کردید ویزارد بصورت خودکار یک عملیات جستجو برای سخت افزارهای non-Plug and Play انجام می دهد. اگر در این حالت یک دستگاه جدید را شناسایی کند درایور را نصب کرده و دستگاه به درستی نصب می شود اما اگر ویزارد نتوانست سخت افزاری پیدا کند گزینه بعد را انتخاب می کنیم.
  5. اگر ویزارد نصب نتوانست سخت افزاری را پیدا کنید بر روی Install The Hardware That I Manually Select From A List (Advanced) کلیک کرده و گزینه Next را انتخاب می کنید ، در این حالت سیستم به شما لیستی از انواع سخت افزارها را بصورت طبقه بندی شده نشان می دهد نوع سخت افزار یا Hardware Category را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید.
  6. در ادامه از لیست درایورهای موجود سازنده دستگاه یا همان device manufacturer را انتخاب کرده و مدل درست دستگاه خود را انتخاب کنید و برای ادامه Next را کلیک کنید ، سایر موارد را نیز طبق ویزارد ادامه دهید تا سخت افزار شما به درستی نصب شود.

مهمترین نکته در این عملیات نصب استفاده از گزینه Add Legacy Hardware در Device Manager است ، امیدوارم مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد. ITPRO باشید.
نویسنده : محمد نصیری
منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران
کمک رایانه
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای 

در صورتیکه هرگونه مشکل کامپیوتری دارید با رایانه کمک تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *