همکاری آیکان و ایران برای استفاده از سرورهای جهانی

همکاری آیکان و ایران برای استفاده از سرورهای جهانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در جریان سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی، با فواد شهاده رئیس سازمان ثبت دامنه های اینترنتی – آیکان (ICANN) – دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمود واعظی در این دیدار با تشریح برنامه‌های دولت ایران در حوزه اینترنت توجه جدی نسبت به نقش دولت‌ها بر حاکمیت اینترنت را ضروری دانست و در مورد آینده اینترنت با رئیس آیکان تبادل‌نظر کرد.

در این دیدار، طرفین درباره موضوعاتی همچون نقش دولت‌ها در حاکمیت اینترنت، امنیت در شبکه‌های اینترنت جهانی، حریم خصوصی کاربران، حمایت از کودکان در حوزه کار با اینترنت، مشارکت و همکاری فنی آیکان با ایران برای استفاده از منابع داده‌ای سرورهای جهانی آدرس دامنه تحت عنوان DNS Server و همکاری جهت آموزش‌های تخصصی پیشرفته برای مدیران ایرانی در این حوزه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

مواضع ایران در حوزه جامعه اطلاعاتی ارائه شد

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز سه شنبه در بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» سخنرانی و مواضع رسمی ایران در حوزه جامعه اطلاعاتی و اقدامات و پیشرفت‌های کشور در این حوزه را در جمع سران کشورها و شرکت‌کنندگان این اجلاس بیان ‌کرد.

سخنرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سومین بخش Policy Statements «فروم ۲۰۱۵ WSIS» صورت گرفت که در این بخش وزرای ارتباطات قبرس، کنگو و پاکستان و مقامات ارشد ارتباطات و فناوری اطلاعات ایتالیا، موریتانی، آلبانی، کوبا و کامبوج نیز مواضع کشور خود را ارائه کردند.

در این کارگاه موضوعی، مدیران ارشد فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی کشور اعم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای عالی اطلاع‌رسانی به ارائه گزارش درباره پروژه‌های کلانی که در حوزه جامعه اطلاعاتی در ایران اجرا شده است، پرداختند.

ارائه طرح ملی توسعه پهنای باند در ایران در WSIS  

دکتر هادی شهریار شاه حسینی دبیر کمیته ملی جامعه اطلاعاتی در این نشست علاوه بر تشریح تشکیلات کمیته ملی جامعه اطلاعاتی و اقدامات کمیته ملی جامعه اطلاعاتی در یکسال گذشته، گزارشی نیز درباره پیشرفت‌های ایران در حوزه خطوط عمل و رسیدن به اهداف تعریف شده در سندهای جامعه اطلاعاتی ارائه کرد.

ارائه سه گزارش جداگانه درباره «طرح ملی توسعه پهنای باند در ایران»، «پروژه پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات» و «سکوی یکپارچه مبادلات اقتصادی» از دیگر بخش‌های این کارگاه موضوعی بود که از سوی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی جمهوری اسلامی ایران در فروم ۲۰۱۵  WSIS ارائه شد.

موفقیت کشورها در استفاده از اینترنت اشیاء و شهر هوشمند پایدار

به گزارش مهر، در ادامه برگزاری فروم ۲۰۱۵ جامعه اطلاعاتی، نشست «اینترنت اشیاء ؛ راه رسیدن به شهر هوشمند پایدار» با هدف ارائه موفقیت کشورهای مختلف جهان در زمینه استفاده از IOT در شهرها برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار برپا شد.

(IOT) با اتصال تعداد زیادی از ماشین‌آلات، دستگاه‌ها، سنسورها، رله‌ها، و اشیاء دیگر به یکدیگر و تبدیل آنها به سیستم‌هایی با سطح بالاتر و به هم پیوسته، منجر به تغییر فرهنگی گسترده در دنیا شده است.

با گستردگی انواع دستگاه‌های قابل اتصال و داده‌های جمع‌آوری شده، امکان ایجاد خدمات و ویژگی‌های جدید به طور خودکار به وجود آمده است که همین اتفاق به مفهوم «شهر هوشمند پایدار» دامن می‌زند.

«فروم ۲۰۱۵ WSIS» از ۲۵ تا ۲۹ ماه مه ۲۰۱۵ تحت عنوان «نوآوری با یکدیگر، قادرسازی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه پایدار» در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این مجمع بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه- WSIS است.

کمک رایانه
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *