آموزش فعال و غیر فعال کردن talk back

در گوشی های موبایل یک قابلیتی وجود دارد که شما می توانید با فعال کردن این گزینه گوشی را در حالت نابینایان قرار دهید. ولی اگر به اشتباه این گزینه را فعال کنید  برای غیر فعال کردن talk back به دردسر زیادی خواهید افتاد.

احتمالا  از امکانات talk back اطلاعی نداشته باشید. talk back از امکانات منحصر به فرد در گوشی های هوشمند اندورید محسوب می شود. گوگل این توانایی را از اندروید 4.0 ارائه کرد. برای فعال سازی این گزینه، دستگاه اندرویدی به افراد کم بینا و یا نابینا کمک می کند تا با محیط لمسی صفحه نمایش دستگاه اندروید تعادل بهتری داشته باشد. با فعال کردن talk back، یک بار لمس گزینه های موجود بر روی صفحه نمایش منجر به انتخاب آن ها نمی شود. بلکه ابتدا گزینه لمش شده با صدای دستیار گوگل شرح داده می شود. سپس اگر کاربر مایل باشد با دو بار لمس این گزینه همانند دابل کلیک کردن در کامپیوتر قادر به انتخاب آن خواهد شد.

بسیاری از کاربران برای بررسی و آزمایش کارکرد این قابلیت، آن را فعال می کنند. سپس برایغیر فعال کردن talk back  با مشکل روبه رو می شوند.

غیر فعال کردن talk back

نحوه غیر فعال کردن talk back در اندروید

برای غیر فعال کردن talk back گوشی خود باید مراحل زیر را طی نمایید:

به شکل همزمان دو انگشت خود را روی قسمت بالایی صفحه نمایش قرار دهید. سپس به آرامی به سمت پایین بکشید تا منوی تنظیمات ظاهر شود. یک بار آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را ضربه بزنید تا بتوانید گزینه تنظیمات را لمس کنید. سپس گزینه Accessibility را انتخاب نمایید و روی آن دو بار کلیک کنید تا غیر فعال شود. ( توجه نمایید زمانی که talk back روی گوشی شما فعال باشد برای هر کاری باید دابل کلیک کنید.)

اگر نتوانستید این گزینه را پیدا کنید، ممکن است در جای درستی قرار ندارید. در این مرحله با انتخاب آیتم View می توانید کلمه talk back را پیدا نمایید. سپس روی آن دو بار ضربه بزنید و آن را انتخاب نمایید. یک پیغام روی صفحه نمایش داده می شود که با دو ضربه آن را تایید کنید.

برای غیر فعال کردن talk back باید این نکته را در نظر بگیرید که برای انجام مراحل با دقت و صبر و حوصله داشته باشید. امکانات talk back برای افراد کم بینا و نابینا طراحی شده است. بنابراین هنگامی که این گزینه را فعال می کنید، دستگاه اندرویدی شما را به عنوان فرد نابینا و کم بینا شناسایی می کند. در نتیجه انتظار نداشته باشید که مانند شرایط عادی و به سرعت وارد تنظیمات و منوهای مختلف شوید و talk back را غیر فعال کنید.

نحوه غیر فعال کردن لاک اسکرین

در برخی از موارد با فعال کردن گزینه talk back در گوشی خود سپس با فشار دادن دکمه پاور، قفل صفحه نمایش یا به اصطلاح لاک اسکرین فعال شده است در این صورت باید علاوه بر فعال بودن talk back اول از قفل صفحه نمایش عبور کنید. سپس برای غیر فعال کردن talk back اقدام نمایید. در ادامه مطالب به شما یاد خواهیم داد که چگونه از لاک اسکرین گذر کنید و با وجودی که گزینه talk back فعال است.

نحوه گذر از لاک اسکرین دستگاه به دلایل مختلفی مانند نوع قفل نمایشگر و شخصی سازی های مرتبط با لاک اسکرین و گوشی هوشمند شما ارتباط دارد. در صورتی که با مشکل روبه رو شدید برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد نحوه عبور از انواع لاک اسکرین دستگاه در حالت فعال بودن talk back می توانید با تیم پشتیبانی موبایل کمک تماس بگیرید. گذر از قفل الگویی دستگاه اندرویدی در حالت فعال بودن talk back به صورت زیر می باشد:

گوشی خو را خاموش نمایید. دکمه پاور دستگاه را یک بار فشار دهید تا صفحه نمایش آن به صورت کامل خاموش گردد. سپس گوشی را روشن نمایید. یک بار دیگر دکمه پاور را فشار دهید تا صفحه نمایش روشن شود. گزینه قفل نمایشگر را یک بار لمس کنید. بعد از این که دستیار گوگل عبارت Unlock Button را عنوان کرد، دوباره این گزینه را لمس کنید. در این صورت محل وارد کردن قفل الگویی نمایش داده می شود. قسمت وارد کردن قفل الگویی صفحه نمایش را یک بار لمس کنید تا دستیار گوگل عبارت Pattern Unlock را عنوان کند. انگشت خود را بر روی محل شروع الگوی قفل خود قرار دهید و کمی نگه دارید. در این صورت به آرامی الگوی مورد نظر خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن قفل نمایشگر دستگاه شما باز می شود.

نکته:

در صورتی که بعد از غیر فعال کردن talk back گوشی شما همچنان به صحبت کردن ادامه می دهد! اگر با چنین شرایطی مواجه شدید باید گزینه Driving Mode گوشی خود را غیر فعال کنید. این گزینه را می توانید از منوی تنظیمات گوشی خود غیر فعال نمایید.

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فعال و غیر فعال کردن talk back»

  1. سلام/ خسته نباشید
    لطفا نحوه باز کزدن قفل الگویی را بیشتر توضیح بدید… واقعا کلافه شدم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *