چه کسانی به ویندوز ۸ شما لاگین کرده اند؟

چه کسانی به ویندوز ۸ شما لاگین کرده اند؟

 

سيستم عامل ويندوز, مدیریت کامپیوتر

آیا نگران این هستید که در نبود شما چه کسی یا چه کسانی از کامپیوتر شما استفاده می کنند؟ شما باید بسیار مراقب باشید چون کاربران غیر مجاز می توانند با ورود به سیستم عامل شما هر نوع عملیات خرابکاری که دوست دارند را انجام دهند. به عنوان مثال درصورتی که کاربر خرابکاری به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد می تواند از طریق آن به تمامی اطلاعات شما دسترسی داشته و از آن سواستفاده نماید، و یا از طریق ایمیل شما به ارسال نامه های جعلی اقدام کند و یا عملیات بانکی جعلی انجام دهد و… فکر می کنید این کارها برای چه کسی دردسر درست خواهد کرد!؟

و یا شاید شما پدر یا مادر چند کودک هستید و می خواهید ببینید آیا فرزندانتان به قوانین و مقررات استفاده از کامپیوتر احترام می گذارند؟ دانستن زمان های ورود و استفاده از کامپیوتر به شما کمک خواهد کرد تا متوجه وفاداری آنها به قوانین استفاده از کامپیوتر شوید.

خوشبختانه کنترل اینکه کامپیوتر شما در چه زمان هایی مورد استفاده قرار گرفته است بسیار ساده و آسان است. در پست امروز قصد داریم این کار را بدون نصب هیچ برنامه اضافه ای در ویندوز ۸ انجام دهیم. پس با ما باشید.

Windows Event Viewer

همان طور که از نام این نرم افزار مشخص است، Windows Event Viewer برنامه ای است که به شما اجازه می دهد تا به بررسی رویدادهای مختلف و یا فعالیت هایی که برروی کامپیوتر شما انجام شده بپردازید. برای اجرای نرم افزار Windows Event Viewer در گوشه پایین و سمت چپ صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و run را انتخاب کنید.

سيستم عامل ويندوز, مدیریت کامپیوتر

درون پنجره Run عبارت eventvwr را تایپ و اینتر را فشار دهید.

سيستم عامل ويندوز, مدیریت کامپیوتر

در پنجره ظاهر شده از ستون سمت چپ برروی Windows Log کلیک کنید تا زیرمجموعه آن باز شود و از این بخش System را انتخاب کنید.

سيستم عامل ويندوز, مدیریت کامپیوتر

ستون Source نشان دهنده نوع رخدادهایی است که در کامپیوتر شما اتفاق افتاده و در این بخش قابل دسترس است. ستون Date and Time نشان می دهد که این رخداد در چه زمان و تاریخی اتفاق افتاده است. در ستون Source به دنبال عبارات Power Troubleshooter و Winlogon بگردید. عبارات Power Troubleshooter و Winlogon اطلاعاتی درباره ورود کاربران به ویندوز را در خود جای داده اند. این دو معمولا پشت سر هم قرار گرفته اند. به کمک اینها می توانید بفهمید کاربر در چه زمان و تاریخی وارد سیستم شده است.

سيستم عامل ويندوز, مدیریت کامپیوتر

کمک رایانه
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *