چگونه متوجه شویم بلاک شده ایم؟

در حال حاضر در دنیای مجازی اپلیکیشن های بسیاری وجود دارد که هر یک از کاربران براساس تمایل شخصی خود و نوع  کار از آن ها مورد استفاده قرار می دهند. از اصلی ترین دغدغه های بسیاری از کاربران این است که بفهمند چه اشخاصی آن ها را بلاک کرده اند. ولی بسیار جالب است که بدانید بسیاری از کاربران در رابطه با شیوه بررسی این مسئله اطلاعات کافی ندارند. در اینجا روش های وجود دارد که قادر هستید کاربرانی که شما را بلاک کرده اند را بررسی و از آن ها برای فهمیدن این موضوع استفاده نمایید. در ادامه مطالب می خواهیم شما را با روش های متوجه بلاک شدن در واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و شماره تلفن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

چگونه متوجه شویم در واتساپ بلاک شده ایم؟

برای این که متوجه شویم در واتساپ بلاک شده ایم باید روش های زیر را مورد بررسی قرار دهید. افراد به دو شیوه قادرند مخاطبان خود را در واتساپ بلاک کنند:

اول این که اگر تازه با هم چت کرده باشند و دوم این که اسم فرد مورد نظر در لیست مخاطب های گوشی آن ها ذخیره شده باشد.

آخرین حضور

برای این که متوجه شوید در واتساپ بلاک شده اید یا نه ابتدا آخرین حضور یا آخرین زمان بازدید فرد مورد نظر را بررسی نمایید. چنان چه آخرین بازدید فرد را مشاهده نکردید ممکن است بلاک شده باشید. هر چند این امکان نیز وجود دارد که آن شخص نمایش آخرین بازدید را به حالت غیرفعال درآورده باشد که در این صورت این راهکار برای شما موثر نخواهد بود.

 یک پیام برای مخاطب خود ارسال کنید

یکی از مهم ترین روش ها برای اطمینان از بلاک شدن توسط افراد دیگر در واتساپ ارسال پیام است. در این صورت پیام شما یک تیک می خورد و حتی بعد از ساعت ها و روزها از ارسال پیام شما تیک دیگری به پیام شما اضافه نمی شود. بنابراین در این صورت هرگز پیام شما به ایشان نمی رسد و شما تنها یک علامت چک خاکستری در کنار پیام تان مشاهده می کنید.

سعی کنید با مخاطب خود تماس بگیرید

یکی دیگر از روش ها برای اطمینان از بلاک شدن توسط مخاطب خود برقراری تماس در واتساپ است. چنان چه مخاطب به تماس شما پاسخ دهد در این صورت شما بلاک نشده اید. ولی چنان چه کاربر شما را بلاک کرده باشد، شما می توانید با وی تماس برقرار کنید و صدای بوق خوردن را بشنوید ولی هیچ کسی به تماس شما پاسخ نخواهد داد.

 کاربر مورد نظر را به یک گروه در واتساپ اضافه کنید.

توجه نمایید برای این که متوجه شوید در واتساپ بلاک شده اید یک گروه را ایجاد نمایید. سپس شخصی که شما را بلاک کرده است به گروه اضافه نمایید. در صورتی که پیامی برای شما ارسال شد که شما اجازه اضافه کردن این شماره را را ندارید، بنابراین اطمینان حاصل نمایید که بلاک شده اید.

بررسی عکس پروفایل مخاطب

از دیگر روش هایی که می توان متوجه شد که در واتساپ مسدود شده اید، چک کردن عکس پروفایل کاربر است. چنان چه کاربر به صورت منظم عکس پروفایل خود را تعویض کند، و تصویر پروفایل کاربر برای شما در مدت زمان  طولانی تغییر نکرده باشد، می تواند نشانه ای از بلاک شدن باشد. علیت این امر نیز این است که افراد بلاک شده در واتساپ صرفا عمس هایی را می توانند ببینند که فرد قبل از بلاک کردن برای پروفایل خود انتخاب کرده است.

چطور متوجه شویم در اینستاگرام بلاک شده ایم؟

یکی از مهم ترین قابلیت های شبکه های اجتماعی امکان بلاک و یا مسدود کردن افراد را دارد. در این صورت کاربران قادرند هر مخاطبی را تمایل و یا ایجاد مزاحمت دارند را مسدود کنند. مسدود کردن مخاطبمورد نظر  از ویژگی های استفاده از اینستاگرام محسوب می شود. در اینستاگرام چنان چه فردی بلاک می شود هیچ گونه پیام یا نوتیفیکیشن دریافت نمی کنند و در نتیجه متوجه این مسئله نمی شوند. توجه داشته باشید عدم نمایش پست ها و استوری های دیگران در اینستاگرام فقط به سبب بلاک بودن شما نیست. عوامل مختلفی از جمله دی اکتیو کردن حساب، حذف شما از بین فالورها، عدم وجود نام شما در فهرست Close Friends فرد مقابل می تواند از دلایل عدم نمایش پست ها و استوری ها به شمار رود.

برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام ما این چند  روش را به شما توصیه می کنیم:

جستجوی پروفایل اینستاگرام

 یکی از راحت ترین شیوه ها برای تشخیص مسدود شدن در اینستاگرام این است در قسمت جستجو اینستاگرام یا فالوورها پروفایل کاربر مورد نظر را بررسی نمایید. چنان چه پروفایل و پست های کاربر مورد نظر برای شما نمایش داده می شود، بنابراین شما مسدود نشده اید. البته این مورد در رابطه با پروفایل های پابلیک و عمومی صدق می کند. در رابطه با پروفایل های خصوصی چنان چه با این  پیغام This Account is Private مواجه شدید، باید بگوییم جای نگرانی نیست و شما بلاک نشده اید.

در حالت بعدی در صورتی که می توانید پروفایل و عدد شمارش پست ها را مشاهده کنید، ولی هیچ چیزی برای شما نمایش داده نمی شود و با پیغام هایی مانند No posts یا No Posts Yet مواجه می شوید، در این صورت شما بلاک شده اید.

در مرحله بعدی اگر پروفایل شخص مورد نظر در بخش جستجو یافت نشد، در این صورت اطمینان دارید که شخص شما را بلاک کرده است. این امر ممکن است به سبب دی اکتیو شدن پروفایل فرد باشد. برای رفع این سوء ظن بایستی دیگر روش ها را امتحان نمایید.

برای تشخیص بلاک شدن فالوو کنید

در صورتی که در صفحات پروفایل با گزینه follow یا دنبال کردن روبه رو شدید، چنان چهروی گزینه فالو کلیک کردید و هیچ گونه اتفاقی رخ نداد، بنابراین در این صورت شما مسدود شده اید.

نکته: در چنین حالتی هیچ گونه اعلانی برای شخص مقابل مبنی بر فالوو کردن شما نخواهد رفت. ولی در صورتی که طرف مقابل شما را بلاک نکرده باشد اعلانی مبنی بر درخواست فالوو کردن دریافت خواهد کرد.

به تگ ها و کامنت‌ های گذشته مراجعه کنید

وقتی کاربری شما را  مسدود کرده باشد، اینستاگرام تگ ها و کامنت های قدیمی را حذف نمی کند. بنابراین در صورتی که توسط بخش جستجو به پروفایل کاربر مورد نظر دسترسی ندارید، به سراغ کامنت های قدیمی او بروید و از این طریق پروفایل او را بازبینی نمایید. چنان چه پروفایل و تعداد پست ها را مشاهده می کنید ولی پستی را به شما نشان نمی دهد، شما بلاک شده اید.

ناشناس شوید

در این روش توسط یک مرورگر بر روی رایانه یا تلفن همراه، صفحه کاربر مورد نظر خود را دید بزنید، ولی چطور؟

از طریق مرورگر مورد نظر لینک instagram.com را وارد نمایید. سپس وارد بخش log in شوید. در ادامه اطلاعات حساب خود را وارد کنید. با استفاده از لینک http://instagram.com/username و username فرد مقابل را در مرورگر وارد کنید. چنان چه پس از مراحل بالا با پیام زیر روبه رو شدید، کاربر شما را بلاک نموده است.

Sorry, this page isn′t available

حال برای رفع برطرف شدن سوء ظن و اطمینان، به حالت ناشناس مرورگر خود بروید و لینک ساخته شده در مرحله قبل را در این قسمت وارد کنید.

دایرکت را چک کنید تا بفهمید بلاک شدید یا نه

یکی دیگر از روش هایی که متوجه شویم در اینستاگرام بلاک شده اید، این است که دایرکت خود را بررسی کنید. چنان چه با شخص مورد نظر از قبل چت کرده اید به سراغ پیام های خود بروید. در صورتی که چت های شما کماکان وجود دارد، شما بلاک شده اید. ولی چنان چه گفت و گویی موجود نباشد، شما بلاک شده اید، البته این امکان وجود دارد که حساب فرد مقابل دی اکتیو شده باشد.

تشخیص بلاک شدن شماره تلفن

چنان چه شخصی شماره تماس شما را بلاک کند، روش هایی که متوجه شوید شماره تماس شما مسدود شده است بسیار زیاد است. این روش ها می توانند شامل دریافت پیغام های عجیب، ریجکت شدن و انتقال سریع تماس شما به پیام گیر صوتی باشد. از آنجایی که تشخیص بلاک شدن شماره تماس کار بسیار ساده ای نیست، بنابراین بهترین روش متوجه شدن این که بلاک هستید یا نه، مستقیم از فرد مورد نظر سوال بپرسید. در صورتی که قصد ندارید از طرف مقابل سوال بپرسید روش های دیگری نیز وجود دارد.

راه های تشخیص بلاک شدن شماره تلفن

با توجه به این که شخصی شماره تماس شما را روی گوشی مسدود کرده باشد یا روی اپراتور، پیغامی که دریافت می کنید یا روش تشخیص مسدود شدن تفاوت دارد. علاوه براین، دلایل دیگری نیز می توانند نتایج مشابهی داشته باشند. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که شما یا فرد مورد نظر مشکل داشته باشد، گوشی او خاموش باشد یا باتری گوشی او تمام شده باشد یا حتی گزینه مراحم نشوید یا « Do Not Disturb » را فعال کرده باشد. مهارت های خود را افزایش دهید تا از طریق نشانه های موجود متوجه بلاک شدنتون شوید.

چطور متوجه شویم از طریق پیام ها بلاک شده ایم

چنان چه شخصی شما را بلاک کرده باشد، می توانید برای وی پیامک ارسال نمایید. ولی مسئله این است که این پیام هیچ وقت به دست شخص مورد نظر نمی رسد. همچنین ممکن است پیام شما برای فرد ارسال شود، فرد پام مرود نظر را دریافت می کند ولی در قسمت اسپم قرار می گیرد. برای اطمینان از مسدود شدن پیامک ها سعی کنید چند پیامک را برای فرد مورد نظر ارسال نمایید. چنان چه پاسخی از طرف وی دریافت نکردید، اطمینان حاصل نمایید که فرد مورد نظر شما را بلاک کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *