کدام ماشین مجازی ویندوز بهتر است؟

مشکلات کامپیوتری-مقایسه نرم افزار های نصب ویندوز مجازی

کدام بهتر است VirtualBox یاVMware ، در این مقاله قصد داریم تا این دو ماشین مجازی ویندوز را با هم مقایسه کنیم.
ماشین مجازی یا رایانه مجازی یک نرم افزار است که مانند سایر نرم افزارهای عادی بر روی رایانه نصب میکنید واین نرم افزار این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید یک رایانه با قابلیت نصب سیستم عامل را شبیه سازی کنید. یعنی      می توانید چندین سیستم عامل شبیه سازی شده را بطور همزمان در رایانه خود داشته باشید. اغلب برای آموزش و تست سیستم عامل های مختلف از این ماشین های  مجازی استفاده می شود.
کار با این نرم افزار برای افراد تازه کار کمی پیچیده است ولی پس از مدتی کار با این نرم افزار ها و آشنایی بیشتر با ماشین های مجازی ، کار راحت تر می شود و می توانید این ابزار را بسیار کارا بیابید. نرم افزار های زیادی در زمینه شبیه سازی رایانه وجود دارد اما این دو نرم افزار در صدر نرم افزارهای ماشین مجازی هستند و از بقیه به مراتب بهتر می باشند.
ابتدا در مرحله راه اندازی باید ببینیم کدام یک از این دو نرم افزار امکانات بیشتری در اختیار ما می گذارد. راه اندازی ماشین مجازی در VirtualBox بسیار راحت بوده و در مراحل ساخت ماشین مجازیمان می توانیم مقدار حافظه اصلی و فرعی ( Ram و هارد) را برای ماشین مجازی خود مشخص کنیم. در مراحل ساخت ماشین مجازی در VirtualBox امکانات کمی بیشتر است و مثلا ما می توانیم تعداد هسته های پردازنده ماشین مجازی را نیز مشخص کنیم که این کار در VMware تنها پس از ساخت ماشین مجازی امکان پذیر است.
اگر بخواهیم این دو نرم افزار را از لحاظ سرعت با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که VMware بسیار سریعتر از رقیب خود یعنی VirtualBox می باشد یعنی اگر بر روی هر دو ماشین مجازی یک نوع سیستم عامل نصب کنید به راحتی متوجه برتری VMware از لحاظ سرعت خواهید شد. نرم افزار های ماشین مجازی در کل سرعت پایینی دارند زیرا عمل شبیه سازی کند است و این نرم افزار ها از لحاظ سخت افزاری به سخت افزاری قوی برای اجرای روان نیاز دارند.
بازیابی اطلاعات فلش مموری یا میکرو اس دی های خراب
ترفندی برای افزایش سرعت ویندوز 10
رایانه کمک  موبایل کمک  کمک رایانه  مشکلات رایانه ای  سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *