آموزش استفاده از siri و راهنمای راه‌اندازی آن

آموزش استفاده از siri و راهنمای راه‌اندازی آن

دستیار صوتی کاربردی و البته بسیار هوشمند اپل، یکی از بزرگترین نقاط قوت و جزو اصلی‌ترین دلایل محبوبیت محصولات این کمپانی است. سیری نام رباتی است که به واسطه هوش مجازی خود با شما حرف می‌زند و دستورات شما را مو به مو اجرا می‌کند! بدون این که لازم باشد از جای خود تکان بخورید. تنها کافی است تا راه‌اندازی و نحوه استفاده از آن را بلد باشید. از همین رو در این مطلب قصد داریم تا اصول اولیه و پایه‌ای مهم و به طور خلاصه هرآنچه که باید در مورد آموزش استفاده از siri بدانید را برای شما گردآوری کنیم. امیدواریم با مطالعه‌ی این مطلب لذت استفاده از یک دستیار هوشمند صوتی را بچشید. با ما همراه باشید.

برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

 

آموزش استفاده از siri برنامه ی پر قدرا

شاید اولین سوالی که به ذهن شما رسیده باشد این است: siri در کدام قسمت آیفون و یا آی‌پد من پنهان شده است؟ چرا که هیچ آیکون برنامه‌ای برای این دستگاه در منوی برنامه‌های شما وجود ندارد! پس برای راه‌اندازی این دستیار صوتی چه باید کرد؟ در اولین قدم از آموزش استفاده از siri، راه‌های فعال‌سازی این دستیار صوتی اپل را به شما معرفی می‌کنیم. این روش‌ها عبارتند از:

  • فشردن دکمه Home یا همان خانه (دکمه کناری در آیفون X)
  • گفتن عبارت “Hey Siri”
  • استفاده از هدست بلوتوثی یا ایرپاد
  • استفاده از حالت Carplay (درصورتی که ماشین شما قابلیت پشتیبانی از گوشی را داشته باشد)

در ادامه آموزش استفاده از siri به توضیح هریک از گزینه‌های فوق می‌پردازیم:

 

فشردن دکمه Home یا دکمه جانبی

برای فعال شدن siri به وسیله این روش، کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دکمه خانه (Home) و یا دکمه جانبی آیفون/آی‌پد خود را برای چند ثانیه فشرده و نگه‌ دارید.
  2. در این صورت دو بوق و یا لرزش بسیار خفیف حس خواهید کرد که خبر از فعال شدن siri می‌دهد. اکنون siri گوشش با شماست!
  3. هنگامی که siri فعال شده است، می‌توانید با یک دستور دلخواه کارهای مورد نیازتان را از او بخواهید. (دستورات مهم و کاربردی siri در مطلب جداگانه‌ای تقدیم شما خواهد شد). به محض تمام شدن درخواست شما، siri به صورت خودکار پایان درخواست را شناسایی کرده و پس از انجام دستور غیرفعال خواهد شد. با این حال هرزمان که اراده کنید می‌توانید با فشردن آیکون میکروفون ظاهر شده بر روی صفحه پایان دستورات خود را به siri اطلاع دهید.

آموزش استفاده از siri

 

گفتن عبارت “Hey Siri”

درست خوانده‌اید! با سلام کردن به siri می‌توانید به طرز شگفت‌انگیزی آن را فعال کنید. تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از این حالت بدون نیاز به دست تنها در نسخه 8 سیستم‌عامل IOS و نسخه‌های بالاتر از آن امکان‌پذیر است. در ادامه آموزش استفاده از siri به نحوه فعال‌سازی این حالت می‌پردازیم:

برای فعال‌سازی حالت بدون نیاز به دست، ابتدا به قسمت تنظیمات دستگاه خود مراجعه کرده و گزینه Siri & Search را انتخاب نمایید. در این قسمت با گزینه Listen for ‘Hey Siri’ مواجه خواهید شد. درصورت فعال بودن این گزینه می‌توانید بدون نیاز به دست و فشردن دکمه خاصی، تنها با سلام کردن به این دستیار هوشمند صوتی آن را فعال کنید. جالب است بدانید که گفتن عبارت “Hey Siri” در هرحالتی باعث فعال شدن siri خواهد شد. حتی اگر صفحه نمایش شما قفل باشد و یا برنامه دیگری بر روی آن در حال اجرا باشد. درصورتی که نمی‌خواهید چنین اتفاقی رخ دهد، با مراجعه به قسمت تنظیمات ایمنی و حفاظتی دستگاه خود می‌توانید این موارد را غیرفعال نمایید.

راهنمای راه اندازی سیری

همچنین لازم به ذکر است که پس از بیان عبارت Hey Siri نیازی به مکث کردن نیست. بلکه باید همانند یک روال عادی صحبت سوال و دستور مورد نظرتان را پس از آن بیان کنید. برای مثال با عبارت Hey Siri, where is the nearest park? همزمان siri فعال شده و برروی نقشه نزدیک‌ترین پارک در اطراف شما را برایتان نمایش خواهد داد.

 

استفاده از هدست بلوتوث و یا ایرپاد

یکی دیگر از روش‌هایی که در مورد آموزش استفاده از siri به آن می‌پردازیم، فعال‌سازی این دستیار صوتی به وسیله هندزفری و یاایرپاد مخصوص اپل است. این هدست یکی از بهتری های هدست موجود در بازار هست که در حال حاضر مدل های فیک ا بسیار زیاد شده حال  برای فعال شدن siri با استفاده از هدست بلوتوث، دکمه تماس و یا دکمه مرکزی و اصلی هدست خود را تا شنیدن صدای بوق حاکی از فعال شدن siri پایین نگه دارید. سپس پس از شنیدن صدای بوق کوتاه می‌توانید با siri صحبت کنید. همچنین درصورتی که از ایرپاد استفاده می‌کنید، دو ضربه پیاپی به قسمت خارجی آن باعث فعال شدن siri خواهد شد.

آموزش به کارگیری سیری siri

 

استفاده از Carplay

این حالت در کشور ایران کاربرد بسیاری ندارد. مگر آن که ماشین شما یک ماشین لوکس و تراز اول جهانی باشد! در این صورت با متصل کردن دستگاه به ماشین خود و فشردن دکمه فرمان صوتی، siri به صورت خودکار فعال خواهد شد. اگر خودرو شما به همراه CarPlay از یک صفحه نمایش نیز بهره ببرد، فشردن و نگه داشتن دکمه Home نیز باعث فعال شدن siri خواهد شد. جالب است بدانید که siri تحت شرایط مختلف سازگاری‌هایی را از خود نشان می‌دهد.

برای مثال در صورتی که با استفاده از هدست بلوتوث و یا در داخل ماشین siri را فعال کرده باشید، این دستیار فوق‌العاده هوشمند از این که شما نمی‌توانید از چشم‌هایتان برای خواندن صفحه گوشی استفاده کنید اطلاع می‌یابد و در صورت نیاز ایمیل‌ها و پیام‌های شما را برایتان می‌خواند!

راهنمای راه اندازی siri

 

یک دستگاه گوش به زنگ صدای شماست!

در این مطلب سعی داشتیم تا موارد مهم در مورد آموزش کار با siri را به شمع معرفی کنیم. لازم به ذکر است که تمامی فرمان‌های siri به زبان انگلیسی بوده و این دستیار صوتی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. با این حال با داشتن تنها یک آشنایی جزئی با زبان انگلیسی (و یا حتی حفظ کردن دستورات اصلی بدون نیاز به دانستن معنی تک به تک کلمات آن!) می‌توانید از این قابلیت بی‌نظیر لوازم جانبی آیفون کمال استفاده را ببرید. در جهت رفاه حال کاربران عزیز فروشگاه استایل آپ، مرجع تخصصی خرید لوازم جانبی، در مطلب جداگانه‌ای فرمان‌های صوتی مفید و کاربردی دستیار هوشمند siri را نیز منتشر خواهیم کرد.

اکنون نوبت شماست که آیفون و یا آی‌پد خود را گوش به زنگ فرمان‌های خود کنید! به نظر شما مطالبی که در این مطلب به آن پرداختیم به اندازه کافی برای آموزش استفاده از siri و آموزش مفاهیم پایه‌ای آن ساده و مفید بود؟ آیا مشکلی در هنگام راه‌اندازی siri دارید که در این مطلب به آن اشاره‌ای نشده است؟ سوالات خود را در قسمت نظرات همین مطلب مطرح کنید تا پاسخ آن‌ها را در اسرع وقت در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *