دریافت رمز شخصی در سامانه ثنا در صورت فراموشی

 

 

با راه اندازی سامانه ثنا بسیاری از مشکلات مراجعه کنندگان به مراجع قضایی برطرف شد. در این سامانه جهت ورود دریافت رمز شخصی سامانه ثنا الزامیست و نباید گم شود. ما در این مقاله تمامی راه های دریافت رمز شخصی در سامانه ثنا را حتی در صورت فراموشی رمز ثنا یا گم کردن بررسی خواهیم کرد. همچنین با مقالات آموزش ورود به سامانه ثنا را مطالعه نمایید

برای دریافت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثنا  یا شماره 9099070545 بتماس برقرار نمایید.

خرید بسته مکالمه تماس با موبایل

هر شخص حقیقی یا حقوقی که با قوه قضائیه به هر نحوی سروکار دارد باید طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید، اطلاعات خود را از جمله کدپستی و شماره همراه خود با ثبت‌نام در سامانه ثنا در اختیار دستگاه قضا قرار دهد و برای احراز هویت کد ثبت‌نامی خود را به دفا‌تر خدمات قضایی ارائه می‌دهد و پس از احراز هویت با استفاده از نام کاربری و رمز عبور شخصی می‌تواند به سامانه ابلاغ مراجعه کرده و ابلاغ‌های خود را مشاهده کند.  مشاهده یا عدم مشاهده توسط فرد نیز توسط سامانه ثبت می‌شود.

 

با ادامه مقاله فراموشی رمز ثنا با ما همراه باشید

رمز پرونده قضایی

قبل از راه اندازی سامانه ثنا مشکلات زیادی اعم از اتلاف وقت ، اشتباهات انسانی ، نرسیدن به دست شخص ، اتلاف کاغذ و بودجه بیت المال و مشکلات حیثیتی برای افراد می شد.

با راه اندازی سامانه قوه قضاییه پیگیری های مربوط به پرونده های قضایی در این سامانه  به سهولت و در هر مکان و زمان انجام می گیرد.

لازمه این پیگیری ها ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز پرونده قضایی یا همان رمز شخصی است. افراد برای پیگیری پرونده های خود در سامانه قوه قضایی باید بعد از تکمیل ثبت نام خود یک رمز پرونده دریافت کنند تا به کمک آن از روال پرونده خود باخبر شوند.رمز پروند با رمز شخصی ثنا متفاوت می باشد و این مقاله به موضوع فراموشی رمز ثنا و بازیابی این میپردازد.

همچنین مطالعه نمایید: فراموشی رمز شخصی سامانه ثنا

پس از ارجاع پرونده به شعبه، در صورتی که شماره فرد در پرونده موجود باشد، رمز به خواهان پیامک می شود. فقط با داشتن این رمز است که یک شخص می‌تواند از خلاصه پرونده و روند کار پرونده ( اتفاقات و تصمیمات اخذ شده ) مطلع شود.

در حال حاضر تنها با ورود از طریق گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص نیاز به داشتن رمز شخصی برای هر پرونده نیست و بدون رمز شخصی پرونده ها هم می توان آن ها را پیگیری کرد.

رمز شخصی را می‌توان به دو طریق بدست آورد:

1- مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده

2- ارسال پیامک به شماره راهنمای پیام کوتاه ۵۰۰۰۹۶۹۹ (در صورتی که شماره همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد)

بعد از آشنایی با کارکرد رمز پرونده در روند پیگیری پرونده های قضایی می توانید با ارسال پیامک به روش زیر رمز پرونده خود را دریافت کنید :

کد زیر را به شماره 50009699 ارسال کنید:

شماره پرونده # 2

همچنین می توانید با مراجعه به یکی از دفاتر قضایی یا شعبه دادگاه مربوطه ، رمز پرونده خود را درخواست کنید.برای بازیابی رمز ثنا از طریق وبسایت adliran.ir  می توانید اقدام نمایید ولی برای درخواشت رمز پرونده باید به صورت حضوری به مراجع ذیربط مراجعه نمایید.

 

روش دریافت رمز سامانه ابلاغ

اگر مراحل ثبت نام در سایت ابلاغ را به درستی پیش رفته باشید و به یکی از دفاتر قضایی شهر خود مراجعه کنید، پس از ثبت نام، رمز شخصی شما برایتان پیامک خواهد شد.

لازم است بدانید که شما این رمز را برای مشاهده ابلاغیه های دادگستری و استفاده از امکانات سایت ابلاع نیاز خواهید داشت. اما اگر این رمز ثنا فراموش شود کافیست با کارشناسان ما در مرکز امداد رایانه تماس بگیرید.

رمز موقت سامانه ثنا

سامانه ثنا برای امنیت هرچه بیشتر اطلاعات و ابلاغیه ها، به هنگام ورود به این سامانه ابتدا شماره ملی و رمز عبور شخصی که دائمی است را می خواهد که با وارد کردن آنها در صورت صحیح بودن وارد مرحله بعد خواهید شد که در این مرحله یک کد که دارای محتوای رمز موقت شماست برایتان ارسال می گردد که در مدت زمان خاصی اعتبار دارد و با وارد کردن آن می توانید ابلاغیه های خود را مشاهده کنید.

روش بازیابی رمز سامانه ثنا

فراموش کردن رمز عبور در سامانه ثنا یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد دچار آن می شوند.علت این امر نیز ای می باشد در هنگام ثبت نام برای شما رمز شخصی ثنا ارسال شده است و احتمالا شما این پیام را پاک نموده اید در نتیجه موجب فراموشی رمز سامانه ثنا شده است

برای بازیابی رمز سامانه ثنا نیاز است که در مراحل ثبت نام اطلاعات درستی داده باشید و آن ها را به خاطر داشته باشید، تا با وارد کردن بخشی از آن اطلاعات بتوانید به بازیابی رمز ثنا بپردازید.

اگر رمز ورود به سامانه ثنا را فراموش کرده اید برای بازیابی رمز سامانه ثنا باید به نکات زیر توجه کنید:

1. ابتدا باید وارد سامانه ثنا شوید.

2. بر روی گزینه “رمز خود را فراموش کرده ام” کلیک کنید.

3. در صفحه جدیدی که باز می شود از شما خواسته شده تا اطلاعات دقیق خود را که شامل شماره ملی ، تاریخ تولد ، شماره سریال شناسنامه و شماره همراه است وارد کنید. توجه کنید که تمامی این اطلاعات باید دقیقا مطابق با اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام ارائه داده بودید باشند. در غیر اینصورت کد جدید به شما ارائه نشده و برای رفع مشکلتان بایستی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.

 

4.پس از وارد کردن تمامی اطلاعات خواسته شده عدد تصویر را در کادری که خواسته شده وارد کنید و بر روی دکمه ارسال کد فعالسازی کلیک کنید.

5.سامانه ثنا یک کد به شماره همراه یا ایمیل شما ارسال می کند و پس از چند لحظه کوتاه آن کد را دریافت می کنید. کد مربوطه را در فیلد اول تصویر زیر که علامت زده ایم وارد کنید. سپس عدد تصویر را از کادر زیری آن خوانده و عینا در کادر مربوطه وارد کنید و دکمه دریافت رمز شخصی جدید را انتخاب کنید.

از این پس می توانید جهت استفاده از سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه هایتان از رمز شخصی جدید استفاده کنید.

تغییر پسورد سامانه ثنا

امکان تغییر پسورد سامانه ثنا و شخصی سازی آن که پیشتر و در بدو ثبت نام ، از طریق سامانه ثنا و به صورت رندوم در نظر گرفته شده است وجود دارد.این کار برای جلوگیری از فراموشی رمز ثنا می باشد و همچنین این مزیت را دارد که هنگام ورود لازم نیست رمز ثنا را بازیابی نمایید

آموزش تغییر پسورد سامانه ثنا

ابتدا به سامانه ثبت نام الکترونیک وارد شده و بر روی گزینه تغییر اطلاعات کلیک کرده و همانطور که قبلا گفته شده بود وارد سامانه شوید.

 

شخصی سازی و تغییر پسورد ثنا

پس از ورود به سامانه ثنا می توانید از قسمت تغییر رمز اقدام نموده و پسوردی مطابق میل خود برای سامانه ثنا در نظر بگیرید. در پایان باید حتما گزینه خروج را بزنید تا به طور کامل از سامانه ثنا خارج شوید.

همانگونه که در عکس بالا مشاهده مینمایید با کلیک روی تغییر رمز عبور می توانید رمز عبور خود را عوض نمایید. از مهمتری نکات عوض کردن رمز عبور و قرار دادن رمز عبور شخصی این می باشد که احتمال فراموشی رمز ثنا بسیار کمتر می شود.

با توجه به تغییراتی که در وبسایت سامانه ثنا در یکسال اخیر انجام شده است تصمیم گرفتیم آپدیتی به مقاله دریافت رمز شخصی ثنا را به شما ارائه نماییم. همانگونه که در بالا خواندید نحوه بازیابی رمز شخصی ثنا را به شما آموزش دادیم در این یکسال اخیر صفحه اصلی ثنا به شکل زیر درآمده است:

 

همانگونه که در بالا مشاهده می نمایید برای ورود به سامانه الکترونیک قضایی باید روی گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی کلیک نمایید که در ادامه با شکل زیر مواجه می شویم:

 

که طبق عکس بالا روی هرکدام از گزینه های بالا کلیک نمایید تفاوتی نمیکند و شما میتوانید وارد بخش ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک شوید طبق عکس زیر:

 

که در این بخش همانگونه که میبینید گزینه رمز عبور خود را فراموش کرده ام را میبینید که از این لینک دریافت رمز شخصی ثنا استفاده می شود و شما می توانید فراموشی رمز سامانه ثنای خود را بازآوری نمایید:

 

همانگونه که می بینید در تم جدید سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی این صفحه باز می شود که شما باید در این صفحه روی فراموشی رمز عبور ثنا کلیک نمایید:

 

ادامه مراحل فراموشی رمز ثنا طبق روال قبل می باشد و شما می توانید طبق همان آموزش قبلی اقدام به بازآوری رمز ثنای خود نمایید.

مشکلاتی که ممکن است هنگام  بازیابی رمز ثنای فراموش شده به وجود بیاید:

اگر شما هم مانند خیلی  از هموطنان رمز عبور ثنای خود را فراموش کرده اید در روش بازیابی رمز ثنا ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که در ادامه مقاله مورد بررسی قرار میدهیم:

1- عوض شدن شماره موبایل

2- عوض کردن شناسنامه بعد از ثبت نام در سامانه ثنا

3- مشکل لینک های ورود به سامانه ثنا

4- درخواست ایمیل از شما در حالیکه شما ایمیلی در هنگام ثبت نام به سامانه قوه قضائیه نداده اید

5- اشکال گرفتن از سریال شاسنامه در حالیکه شما سریال شاسنامه خود را درست وارد کرده اید.

6- اشکال گرفتن از شماره موبایل در حالیکه همین موبایل را هنگام ثبت نام به دفاتر قوه قضائیه داده بودید

تعدادی از مشکلات بالا ممکن است از طریق اینترنتی قابل حل باشد ولی اکثر این موارد مشکلات در سامانه ثنا می باشد که شما باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رفته و در خواست تصحیح را بدهید

 

 

65 دیدگاه دربارهٔ «دریافت رمز شخصی در سامانه ثنا در صورت فراموشی»

  1. سلام بنده فقط شماره ملی و تاریخ تولد را دارم سریال شناسنامه در دسترسم نیست میشه شماره ثنا را دریافت کنم

  2. سلام من رمز شخصیمو فراموش کردم اما هرچی میزنم میگه شماره ملی یا تاریخ تولد اشتباهه شناسنامم قدیمیه لطفا راهنمایی کنید خیلی عجله ای نیاز دارم.الان محدودیت کرونایی شروع شده وهیچ مراجع قضایی بازنیست

  3. سلام من رمز شخصی فراموش کردم هرچی سریال شناسنامه میزنم میگه اشتباه سریال شناسنامه 8 رقمه به اضافه حرف فارسی ولی این 6 رقمه خواهش میکنم کمکم کنید

      1. سلام.من شناسنامه ام جدید هس و سریال آن فک کنم با قدیمی فرق میکنه والان برای دریافت رمز ثنا به مشکل خوردم چیکار کنم؟

  4. باسلام و خسته نباشید
    برای دریافت رمز شخصی ، فراموشی را زده ودر قسمت مربوطه اطلاعات لازم را پر کردم پس ارسال کد فعال سازی و نوشتن آن در کادر مربوطه و وارد کردن تصور امنیتی وقتی بر روی ایکون دریافت رمز شخصی کلیک میکنم پیام میده تاریخ تولد الزامی است.
    در صورتیکه تاریخ تولد در قسمت قبلی بطور درست وارد شده است.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

  5. سلام میخواستم بدونم چرا من شماره پرونده فرستادم به شماره ای ک گفتید رمز پرونده برام نیومد و اینکه اگه رمز شخصی عوض کنیم چه جوری باید به دادسرا به صورت غیر حضوری اعلام کنیم؟؟؟؟

      1. سلام چرا برای بازیابی رمزشخصی هرکاری میکنم میگه تاریخ تولد اشتباس یا شماره کد ملی برگه ثنا پیش منه مشخصات وارد میکنم اما باز همون رو میگه

      1. احتمالا شناسنامه اتون رو از قدیمی به جدید تغییر دادید یا عوض کردید به همین دلیل خطا میده. به دفاتر خدمات قضائی مراجعه کنید

    1. سلام. شما باید گزینه فراموشی پسوورد رو انتخاب کنید و بعد وارد کردن اطلاعات لازم رمز شخصی برای شما ارسال می شود

    1. سلام. شما احتمالا شناسنامه جدید دریافت کردید و چونکه با سریال شناسنامه قدیمی ثبت نام شدید باید سریال شناسنامه قدیمی رو وارد کنید

  6. این بخش گرافیک سریال شناسنامه مشکل داره فیت نمیشه دوست عزیز باید رفع اشکال بشه برای من هم همچین مشکلی داره لطفا رسیدگی کنید ملت دو ساعت سر کار نمونن با تشکر

  7. سلام من تمام اطلاعات رو برای فراموشی رمز درست وارد میکنم در اخر هرسری میزنه سریال شناسنامه اشتباه است
    ب نظرتون چیکارکنیم الان

    1. حروف رو روی انگلیسی قرار بدید. اگر درست نشد باید حضوری به مراکز خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید.

    2. قبلا با سريال شناسنامه قديم ثبت نام كردى حتما حالا شناسنامت جديد شده بايد سريال قديميت پيدا كنى

  8. برای دریافت رمز جدید اطلاعات رو وارد می کنم میزنه سریال شناسنامه اشتباه است ولی کاملا درسته. چه باید کرد؟

  9. من به شماره موبایلم قبلی ام دسترسی ندارم متاسفانه برای من رمز ایمیل هم نمیشه…
    الان باید چکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟

      1. سلام من میخوام رمز شخصی ثنا بازیابی کنم ولی این سریال شناسنامه هر جوری میزنم اشتباه وار نمیشه لطفا راهنمایی کنید که چطور این سریال شناسنامه باید وارد کرد

          1. سلام من پدرم 1ماهه حسابش مسدوده و مرتب ابلاغیه براش میاد و نمیره نگاه کنه رمز شخصیشم نداریم هرچی سریال شناسنامه قدیم و جدیدشو میزنیم بازم میگه سریال اشتباهه راح حلی هست؟

          2. درود بر شما
            اگر با هیچکدام از سریال های شناسنامه امکان بازیابی رمز ندارند باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه گنند. آدرس این دفاتر با جستجو در گوگل در دسترس هست

  10. سلام
    منظور از رمز شخصی چیه؟ باید چی بزنیم؟
    بخاطر همین میرم که دوباره رمز عبور جدید بده بهم برای پست الکترونیکی ایمیلمو قبول نمیکنه. چرا؟

  11. سلام .من هیچ پرونده قضایی ندارم.امروز برای من یک کد فعال سازی در سامانه قوه قضاییه امده.این چی هست؟یعنی کسی میخواسته کد فعال سازی بگیره شماره من رو اشتباه وارد کرده ؟

      1. سلام من رمز شخصیمو فراموش کردم اما هرچی میزنم میگه شماره ملی یا تاریخ تولد اشتباهه شناسنامم قدیمیه لطفا راهنمایی کنید خیلی عجله ای نیاز دارم.الان محدودیت کرونایی شروع شده وهیچ مراجع قضایی بازنیست

        1. سلام این ممکن هست به خاطر مشکلات سامانه ثنا باشه یا اینکه شما شناسنامه خودتون رو عوض کردید در هر صورت به صورت حضوری باید تشریف ببرید ببینید مشکل چی هست

  12. من خارج از ايران نميتونم سامانه ابلاغ و پيگيري را باز كنم حتي با فيلنر شكن ! بعضي از أوراق روي إيميل مياد اما بعضي هم نمياد ! را حل چي هست ؟
    ممنون

  13. دیه جرح(دامیه)سمت راست صورت ۲ساییدگی(حارصه)مچدست راست و دو ناحیه زانوی چپ۳جرح (دامیه)ناحیه مچ دست چپ با وجود جسم خارجی(شیشه)در ان۴ترک خوردگی کوندیل فک تحتانی چپ.موارد فوق بر اثر اصابت جسم سخت حدود تاریخ فلان پذیرش بیارستان حادث شده معاینه مجدد دو ماه بعد الزامی است چقدر است

    1. چرا سریال شناسنامه را خدمات الکترونیک اشتباه تایپ کرده برای خیلی این طوری هست رمز م هم نیومده برای همینه

    2. چرا سریال شناسنامه را خدمات الکترونیک اشتباه تایپ کرده برای خیلی این طوری هست رمز م هم نیومده برای همینه

    1. سلام من در سفر هستم رمز خود را فراموش کردم شناسنامه هم همراهم نیست که سریال آنرا وارد کنم لطفا راهنمایی کنید چطور رمز خود را پیدا کنم

      1. باباسامانه ثناهمواره بامشکل وخطاست متاسفااصلاکسی نمی تونه ازش استفاده کند فراموشی بازیابی رمزعبور کلیک می کنی صفحه بعدم مواردلازم درفلدها‌درست وارد کنی فوراخطامیزنه پست الکترونیک همان ایمیل تان بدرستی وارد نمایید سپس مجددا تلاش نماید درصورتیکه همه چه درسته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *