فعال سازی ssl  رایگان

موضوع مورد نظر در این مقاله همان طور که از عنوان پیداست در خصوص فعال سازی ssl  رایگان است . پیش از اینکه به موضوع فعال سازی ssl  رایگان بپردازیم می خواهیم بدانیم که ssl  چیست ؟ همچنین قصد داریم تا به موضوعات دیگری از قبیل : نصب ssl  رایگان روی cpanel ، بهترین ssl  رایگان ، خریدssl ،از کجا باید فهمید که یک سایت از ssl  استفاده می کند ؟ ، مزایا و معایب استفاده از ssl و همچنین نحوه فعال کردن ssl  ایمیل نیز بپردازیم .

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت ، افراد بسیار زیادی همه روزه اطلاعات گوناگون  بسیاری را از طریق اینترنت ارسال و یا دریافت می کنند . برخی از این اطلاعات ممکن است بسیار مهم نباشند ، برای مثال ممکن است اخبار ذکر شده در یک سایت باشند ، اما برخی دیگر از این اطلاعات دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و اشخاص دوست ندارند که این اطلاعات به دست افراد دیگر بیفتد . اطلاعات اینگونه عبارت اند از : رمز حساب های بانکی

حال آیا می خواهید بدانید فعال سازی ssl  رایگان چگونه است ؟ آیا می خواهید در خصوص عناوین ذکر شده در فوق اطلاعاتی را کسب کنید ؟ آیا می خواهید بدانید که مطالب ذکر شده در فوق چه ارتباطی با ssl  دارد؟ اگر اینگونه می باشد به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که اندکی از وقت خود را برای مطالعه این مقاله بگذارید .

Ssl  چیست ؟

Ssl  مخفف واژه secure socket layer و به معنای لایه اتصال امن است . ssl  پروتکلی برای برقراری ارتباط امن میان سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها در اینترنت است .

Ssl  پروتکلی است که از آن برای امن کردن پروتکل های غیر امن مانند : http ، ldap و imap استفاده می شود . حال در این خصوص الگوریتم های رمزنگاری بر روی داده های خامی که قرار است از یک کانال ارتباطی ناامن همانند : اینترنت عبور کنند ، گذاشته می شود تا داده های مورد نظر را به صورت محرمانه توسط کانال مورد نظر انتقال پیدا کنند .

فعال سازی ssl  رایگان :

نصب ssl  رایگان روی cpanel : فعالسازی ssl  رایگان روی cpanel :

بهتر است که اشخاصی که صاحب وب سایت هستند برای اینکه اعتماد کاربران خود را جلب کنند بر روی امنیت وب سایت خود کار کنند . به این صورت بهترین کاری که برای حفظ امنیت وب سایت می توان انجام داد نصب کردن و فعالسازی ssl  در هاست است .

برای انجام این کار باید وارد قسمت کنترل پنل در هاست شد و تنظیمات مربوط به نصب ssl  را انجام داد . در گذشته برای فعالسازی ssl  رایگان روی cpanel به صورت مجزا می بوده است ولی اکنون به راحتی می توان با یک کلیک موس کامپیوتر ssl  رایگان هاست سی پنل را فعال و یا غیر فعال کرد .

  • در مرحله اول باید به وب سایت sslforfree.com مراجعه شود و در این سایت ثبت گردد . لازم به ذکر است که بدون ثبت نام هم می توان ssl دریافت کرد اما در صورتی که ثبت نام در این وب سایت انجام شود دیگر نیازی نیست که بعد از گذشت 3 ماه مراحل لازم به صورت مجدد انجام شود .

برای ثبت نام کردن نیز باید به قسمت login سایت رفت و با وارد کردن ایمیل و پسورد ثبت نام را انجام داد . بعد از انجام شدن ثبت نام باید در صفحه اصلی وب سایت مورد نظر دامنه وب سایت مورد نظر باید وارد شود و سپس باید روی گزینه create free ssl certificate کلیک کرد .

  • فعال سازی ssl رایگاندر مرحله بعد باید مالکیت وب سایت مورد نظر تایید گردد ، برای انجام این کار در قسمت manual verification باید روی گزینه manually verify domain کلیک شود .
  • فعال سازی ssl رایگاندر مرحله بعد دو فایل برای دانلود نمایش داده می شود که لازم است برای اینکه مالکیت وب سایت مورد نظر تایید گردد این دو فایل دانلود شود و در هاست آپلود گردد .
  • فعال سازی ssl رایگانبرای اپلود فایل های مورد نظر که در قسمت فوق ذکر شد باید وارد سی پنل شد و فایل ها را در مسیر مورد نظر یعنی : public_html > .well-known > acme-challenge اپلود کرد .
  • بعد از اینکه فایل ها در مسیر مورد نظر آپلود شد باید روی لینک های اعتبار سنجی کلیک کرد و از اینکه فایل ها به درستی آپلود شده اند یا نه اطمینان حاصل کرد .
  • بعد از اینکه اس اس ال صادر شد ، باید کدهای مربوط به private key ، certificate و ca bundle کپی شود و در سی پنل وارد گردد .

فعال سازی ssl رایگان

 

حال زمان آن رسیده است که ssl  را  در گواهینامه cpanel نصب کرد . برای انجام این کار باید :

  • فعال سازی ssl رایگان
  • وارد سی پنل شد و از قسمت security گزینه ssl/tls را انتخاب کرد . در صفحه ای که باز می شود باید روی گزینه manage ssl sites کلیک کرد .
  • پس از انجام این مراحل صفحه ای نمایش داده می شود که باید کد های اس اس الی را که در سایت sslforfree تولید شده بوده است را کپی کرد و آنها را به صورت زیر در سی پنل نصب کرد :
  • از قسمت domain دامنه سایت را انتخاب کرد .
  • کد certificate را باید کپی کرد و در قسمت certificate (crt) وارد کرد .
  • کد private key را نیز باید در قسمت private key وارد کرد .
  • همچنین کد ca bundle را نیز باید در قسمت Certificate Authority Bundle: (CABUNDLE) وارد شود .
  • در انتها نیز باید دکمه install را زد تا ssl نصب شود .

  • پس از نصب ssl اگر پیغام ssl certificate successfully updated ظاهر شود بدین معناست که اس ال ال رایگان با موفقیت نصب شده است .

حال که نحوه فعالسازی ssl  رایگان روی cpanel و یا به عبارت دیگر نحوه نصب ssl  رایگان روی cpanel را یاد گرفتید ، می خواهیم به شما عزیزان بهترین ssl  رایگان را معرفی کنیم .

بهترین ssl  رایگان :

در این بخش می خواهیم سه مورد از بهترین اس اس ال های  رایگان را به شما عزیزان معرفی کنیم . بهترین ssl  رایگان عبارتند از :

  • Lets Encrypt : این گواهی نامه توسط یک گروه پژوهشی به نام isrg ایجاد گشته است که شرکت های بزرگی مانند فایر فاکس و گوگل در به وجود آوردن آن نقش مهم دارند . لازم به ذکر است که استفاده از این ssl  کاملا رایگان است و در هاست های cpanel هر سه ماه یک بار به صورت اتوماتیک تمدید می گردد .
  • Ssl for free : این گواهی نامه امنیتی به این صورت است که در آن کلید خصوصی توسط یک APi تحت وب توسط مرورگر ایجاد می شود . در صورتی که مرورگر مورد استفاده شما از این API پشتیبانی کند ، بعد از اینکه یک بار ایجاد شد پاک می شود ، اما در غیر این صورت با استفاده از open ssl در سرور سایت تولید خواهد شد.
  • Cloudflare : این گواهی نامه خدماتی از قبیل : CDN ، افزایش سرعت سایت و جلوگیری از حملات DDOS ارائه می دهد . SSL کلودفر به این صورت است که باید چند گواهینامه به صورت مشترک برای چندین دامنه صادر گردد . این گواهی نامه هر سال به صورت خودکار تمدید می گردد . اما معایب گواهینامه کلودفر این است که در دامنه ir به دلیل وجود تحریم امکان استفاده از آن وجود ندارد .

 خرید ssl  :

خرید ssl  باید برای استفاده از ارتباط https انجام شود زیرا این گواهی نامه معتبر است و در صورتی که از گواهی نامه های غیر معتبر استفاده شود ، کاربران سایت شما هنگام لود کردن سایت در حالت https با اخطاری از سوی مرورگر مواجه می شوند .

از کجا باید فهمید که یک سایت از ssl  استفاده می کند ؟

برای آنکه فهمید یک سایت از اس اس ال استفاده می کند یا خیر باید ابتدا به آن سایت مراجعه کرد  . این سایت ها در هنگام بارگزاری صفحه به جای عبارت http دارای عبارت https هستند . لازم به ذکر است که کلمه  s در پایان این عبارت به معنای secure و یا ایمن است . همچنین سایت هایی که از اس اس ال استفاده می کنند یک علامت قفل هم در مرورگر آنها وجود دارد که در مرورگرهای مختلف این قفل در جاهای مختلفی قرار می گیرد . به عنوان مثال : در مرورگر های فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر در قسمت پایین و در سمت راست صفحه و در نوار وضعیت  status bar قرار دارد و در مرورگرهایی از قبیل : سافاری ، اپرا و کروم نیز در سمت راست آدرس قرار می گیرد .

نکته ای که در خصوص این قفل ها وجود دارد این است که اگر روی این قفل ها دو بار کلیک شود ، مشخصات کامل اس اس ال نمایش داده می شود . به تاریخ و انقضای این گواهی های اس اس ال باید توجه گردد .

نحوه فعال کردن ssl  ایمیل :

در رابطه با فعال کردن ssl  ایمیل باید خدمت شما عزیزان بگوییم که اگر می خواهید یک ارتباط ایمیلی امن داشته باشید ، بهتر است تا از ایمیل مربوط به شرکت گوگل که آن را جی میل می نامند استفاده کنید . نحوه فعال کردن ssl ایمیل در جی میل به صورت زیر می باشد :

  • ابتدا باید به جی میل وارد شد و در کادر سمت راست بالا دکمه تنظیمات و یا setting را پیدا کرد . سپس باید روی setting کلیک کرد .
  • در این بخش در پنجمین کادر general باید عبارت browser connection پیدا شود و سپس روی عبارت always use https کلیک کرد تا این گزینه انتخاب شود .
  • سپس در قسمت پایین صفحه روی عبارت save changes کلیک کنید تا تغییرات صورت گرفته ذخیره شوند .
  • در انتها نیز تمامی ایمیل های شما بر اساس گواهی نامه اس اس ال ssl انتقال می یابند .

 

مزایا و معایب استفاده از ssl :

مزایا :

  • نصب ssl باعث می شود تا از شنود اطلاعات جلوگیری شود . در نتیجه افزایش امنیت سایت مهم ترین ویژگی و مزیت نصب اس اس ال می باشد .
  • نصب ssl یکی از مهم ترین مواردی است که برای سئو گوگل در نظر گرفته می شود .  به همین دلیل گوگل برای سایت هایی که از https استفاده می کنند ، امتیاز بیشتری را در نظر می گیرد . در نتیجه استفاده از ssl  باعث تاثیر مثبت در سئو سایت می شود .
  • سومین مزیت استفاده از پروتکل امن ssl نیز این است که در صورت داشتن این پروتکل می توان نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره گرفت .

معایب :

از معایب استفاده از پروتکل اس اس ال این است که برای کاربران ایرانی گاها به علت استفاده از این پروتکل ارتباط بین سایت با مشکل مواجه می شود و یا باعث کاهش سرعت در سایت هایی می شود که از این پروتکل استفاده می کنند ، زیرا بسیاری از isp ها از پروتکل ssl به صورت صحیح و مناسب پشتیبانی نمی کنند و یا به درستی کار نمی کنند .

لازم به ذکر است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مشکل بهبود پیدا کرده است و شدت مشکل آن نسبت به زمان های گذشته کمتر شده است .

 

سخن پایانی :

دوستان عزیز ما در این مقاله در خصوص موضوعاتی از قبیل : فعال سازی ssl  رایگان ، ssl  چیست ؟ نصب ssl  رایگان روی cpanel ، بهترین ssl  رایگان ، خریدssl ،از کجا باید فهمید که یک سایت از ssl  استفاده می کند ؟ ، مزایا و معایب استفاده از ssl و همچنین نحوه فعال کردن ssl  ایمیل صحبت کردیم .

امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

در انتهای این مقاله می خواهیم به شما عزیزان پیشنهاد کنیم که اگر هر گونه سوالی در خصوص ssl  و یا انواع پروتکل ها و گواهی نامه های ایمن دارید ، به وب سایت www.123pc.ir مراجعه کنید  .

از دیگر خدمات این وب سایت : مشاوره تخصصی تلفنی ، خدمات حضورری تعمیرات ، خدمات رایانه کمک ، خدمات موبایل کمک و طراحی سایت ، از خدماتی هستند که این وب سایت به شما عزیزان ارائه می دهد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *