بستن دایرکت اینستاگرام+ آموزش بستن دایرکت اینستاگرام در امداد رایانه

بستن دایرکت اینستاگرام کاری است که شما می‌توانید در اینستاگرام برای حفظ حریم خصوصی خود انجام دهید.

شاید شما از اینکه افراد ناشناس به شما پیام بدهند یا در گروه‌های مختلف اینستاگرامی عضو شوید ناراضی باشید که در این حالت می‌توانید از قابلیت بستن دایرکت اینستاگرام استفاده نمایید در این حالت هر شخصی نمی تواند به شما پیام بدهد یا در گروهی شما را عضو کند این قابلیت جهت کنترل بیشتر حریم خصوصی افراد ارائه شده است.

در این نوشتار امداد رایانه می‌خواهیم نحوه بستن دایرکت اینستاگرام را بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

نحوه بستن دایرکت اینستاگرام

در این قسمت میخواهیم نحوه بستن دایرکت در اینستاگرام را شرح دهیم شما می‌توانید برای جلوگیری از مزاحمت‌های اینستاگرامی از قابلیت محدودیت ارسال پیام در اینستاگرام استفاده نمایید، اگر شما می‌خواهید دایرکت اینستاگرام خود را بدای غریبه‌ها ببنید، اما می دانید چگونه این اکار انجام دهید کافیست با ما همراه شوید مراحل بستن دایرکت در اینستاگرام را بیان خواهیم کرد:

  • در مرحله اول وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.

  • حال اگر زبان برنامه فارسی بود سه خط در گوشه سمت چپ اما اگر زبان برنامه انگلیسی بود سه خط در گوشه سمت راست را کلیک نمایید سپس لیستی برای شما باز می‌شود که گزینه تنظیمات یا Setinge را انتخاب نمایید.

 

 

  • در منوی تنظیمات بخش‌های مختلف برنامه به نمایش خواهد اما از انجا که هدف شما بستن دایرکت اینستاگرام است وارد بخش حریم خصوصی یا Privacy شوید.

  • در صفحه جدید باز شده گزینه پیام‌ها یا Massages را انتخاب نمایید تا وارد تنظیمات دایرکت شوید.

  • سپس گزینه اول انتخاب فالور‌های شما در اینستاگرام است که با تنظیم آن تنها فالور‌های شما امکان پیام دادن به شما را خواهند داشت.
  • البته یک گزینه دومی نیز وجود دارد که شما مایل هستید حتی از فالور‌های خود نیز پیامی دریافت نکنید که با فعال کردن آن هیچ پیامی دریافت نخواهید کرد.

  • اگر شما می‌خواهید در گروه‌های اینستاگرامی عضو نشوید مانند مراحل فوق را طی کنید سپس وارد بخش تنظیمات پیام‌ها شوید.
  • و با انتخاب گزینه اینکه چه کسی می‌تواند شما را در گروه‌ها اضافه کند صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که با دو انتخاب خواهید داشت اولین گزینه یعنی همه افراد در اینستاگرام این امکان را دارند که شما را در گروه‌های اینستاگرامی عضو کنند و دومی را اگر فعال کنید تنها کسانی که شما را دنبال می‌کنند می‌توانند شما را در گروه‌ها عضو کنند.

حتما بخوانید:استفاده همزمان از چند اکانت اینستاگرام

خاموش کردن اعلان‌ها

در قسمت فوق نحوه بستن دایرکت در اینستاگرام را بیان کردیم شما می‌توانید اعلان‌ها برای دایرکت و درخواست پیام را خاموش کنید. بنابراین اگر کسی به شما پیام بدهد و اعلان آزار دهنده‌ای را دریافت نخواهید کرد.

  • برای خاموش کردن اعلان پیام‌ها به تنظیمات بروید و بر روی اعلان‌ها ضربه بزنید.
  • سپس گزینه پیام‌های خصوصی و تماس را باز کنید.
  • اکنون درخواست پیام ‌ها را خاموش کنید.

رد کردن پیام ها

هنگامی که شما اقدام به بستن دایرکت در اینستاگرام می‌کنید هر زمان گه شخصی که فالور شما نیست در دایرکت پیامی برای شما ارسال کند این پیام در صندوق ورودی شما قرار نمیگیرد و به درخواست پیام‌ها می‌رود، اما اگر افرادی که دنبال می‌کنید به شما در دایرکت پیام بدهند این پیام مستقیما به صندوق ورودی شما می‌رود.

هنگامی که پیام در پوشه درخواست قرار میگیرد شما می‌توانید آن را قبول یا رد کنید برای رد کرده یا پذیرش در دستگاه ios انگشت خود را سمت چپ پیام بکشید و گزینه پذیرش یا حذف را انتخاب نمایید و در اندورید تنها کافیست پیام را فشار داده و نگه دارید و گزینه حذف یا پذیرش را لمس کنید.

نحوه رمز گذاری دایرکت اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام متاسفانه امکان رمز گذاری دایرکت را ارائه نداده است برای حفظ بیشتر حریم خصوصی شما باید از برنامه‌های دیگر برای رمز گذاری دایرکت استفاده کنید واسطه‌هایی که به عنوان رمز قفل گوشی شناخته شده اند می‌توانند تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی را رمز گذاری کنند، چند برنامه پر کاربرد برای قفل صفحه اینستاگرام:

  • برنامه CM Locker برای رمز گذاری اینستاگرام

این برنامه برای رمز گذاری اپلیکیشن‌ها در گوشی اندورید ارائه شده است و دارای کاربرد و کارایی فراوانی است و تعداد استفاده کنندگان ان روزانه افزایش می‌یابد.

  • برنامه Applock برای رمز گذاری اینستاگرام

Applock از برنامه‌های محبوب برای قفل گوشی است که با قابلیت‌های وسیعی کا دارد نی تواند تمام یا تعدادی از اپلیکیشن‌های نصب شده را بر روی تلفن همراه تان رمز گذاری کند استفاده از این اپلیکیشن دایگان است و تا کنون حدود ۱۰۰ میلیون مرتبه از گوگل پلی دانلود شده است.

  • برنامه Secref Folder applock برای رمزگذاری اینستاگرام

این برنامه برای گوشی‌های آیفون ارائه شده است و امکان رمزگذاری بر روی نسخه‌های آی او اس اینستاگرام فراهم است.

معایب بستن دایرکت اینستاگرام

همانطور که می‌دانید اپلیکیشن اینستاگرام یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی است که اکثر مردم جهان از آن استفاده می‌کنند.

بستن دایرکت اینستاگرام در پیج‌های شخصی ممکن است باعث اختلال در پیام رسانی‌های دوستان شود اما اگر برای رفع مزاحمت افراد دیگر در دایرکت می‌خواهید دایرکت خود را ببندید کافیست آن شخص را بلاک کنید تا او نتواند به شما پیام دهد.

اما اگر شما یک پیج فروشگاهی یا تجاری دارید بستن دایرکت اینستاگرام یک اشتباه بزرگ است زیرا راه ارتباط با مخاطب را از دست می‌دهید و هیچ تعاملی با مشتریان در دایرکت نخواهید داشت.

دلایل بستن دایرکت اینستاگرام

دلایلی مختلفی برای بستن دایرکت در اینستاگرام وجود دارد گاهی اوقات افراد برای اینکه سلبریتی هستند یا پروفایل جذابی دارند روزانه از سوی افراد غریبه دایرکت دریافت می‌کنند که اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل افراد اقدام به بستن دایرکت در اینستاگرام می‌کنند.

به طور کلی اگر پیام‌های روزانه شما بسیار زیاد می‌باشد و تحمل آن غیر ممکن است بهترین راه مسدود کرده و غیر فعال کردن این پیام‌ها است.

علاوه بر این‌ها تعداد پیام‌های زیادی که دریافت می‌کنید باعث پر شدن حافظه شما می‌شود که هر چند وقت یکبار باید نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید.

همچنین مطالعه نمایید:ریپورت کامنت در اینستاگرام

سخن پایانی

با پایان این نوشتار رسیدیم امید است بستن دایرکت در اینستاگرام را یاد گرفته باشید چنانچه در این خصوص به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با شماره 9099070545 تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

کارشناسان امداد رایانه آمادگی انواع خدمات در زمینه مشکلات اینستاگرامی را دارند تنها کافیست با آن‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *