حل مشکل پر شدن حافظه گوشی-آزاد‌سازی فضای داخلی گوشی

حل مشکل پر شدن حافظه گوشی یکی از دغدغه اصلی کاربران گوشی همراه است، حافظه گوشی‌های همراه ۳۲ گیگابایت یا ۶۴ گیگابایتی می‌باشد و این حافظه داخلی گوشی به ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی نیز افزایش پیدا کرد.

اما امروزه با توجه به افزایش حجم دیتاهای مختلف و کیفیت بالای عکس و فیلم‌ها این حجم از فضا کافی نمی باشد و افراد با مشکل پر شدن حافظه گوشی مواجهه هستند.

در این مطلب از امداد رایانه می‌خواهیم راهکارهایی برای حل مشکل پر شدن حافظه گوشی بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

حافظه داخلی گوشی

حافظه داخلی گوشی بخشی از سخت افزار گوشی است که در مدل‌های گوشی مختلف فضای آن متفاوت می‌باشد.

حافظه داخلی گوشی به شکل پیش فرض داخل گوشی است و در صورتی که میخواهید حافظه جانبی را به صورت جداگانه خریداری کنید گوشی باید بتواند از آن پشتیبانی کند.

همچنین حافظه جانبی برای ذخیره‌سازی داده‌های برنامه‌ها، بازی‌ها و دیگر اطلاعات حافظه داخلی گوشی است پس با خرید کارت حافظه جانبی مشکل پر شدن حافظه نسبتا برطرف می‌شود.

حل مشکل پر شدن حافظه گوشی

در برخی از موارد کاربرانی که از گوشی همراه استفاده می‌کنند با مشکل پر شدن حافظه مواجهه هستند، حتی در برخی از موارد از کارت حافظه جانبی نیز استفاده می‌کنند اما موفق به حل مشکل پر شدن حافظه گوشی نمی شوند.

امروزه به دلیل هوشمند‌تر شدن گوشی‌های همراه حجم دیتا‌ها، برنامه‌ها و کیفیت عکس و فیلم‌ها افزایش پیدا کرده است و می‌توانیم بگوییم یکی از دلایل پر شدن حافظه گوشی می‌باشند بنابراین لازم است نکاتی را یاد بگیریم تا از پر شدن حافظه گوشی جلوگیری کنیم که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

همچنین مطالعه کنید:خرید ممبر تلگرام – ممبر واقعی تلگرام

جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی

در این بخش از مقاله می‌خواهیم سه راهکار برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی که شامل پاک کردن اطلاعات و داده‌ها پس از استفاده، مدیریت کردن برنامه‌ها و استفاده از نسخه لایت برنامه‌ها می‌شود را به صورت کامل بیان کنیم با ما همراه شوید.

پاک کردن اطلاعات پس از استفاده

پاک کردن اطلاعات پس از استفاده یکی از ساده‌ترین راهکارهایی است که می‌توانیم برای جلوگیری از پر شدن گوشی به کار ببریم به صورت مثال اگر ویدیویی را برای پست کردن در اینستاگرام دانلود کردید پس از پست کردن از حافظه داخلی گوشی پاک کنید زیرا ممکن است فضای زیادی را اشغال کند.

به طور کلی چند وقت یکبار به فایل‌های داخل مرورگر بخش دانلود مراجعه کنید و فایل‌های دانلود شده را که استفاده‌ای ندارید، حذف نمایید.

مدیریت کردن برنامه‌ها

مدیریت کردن برنامه‌ها دومین راهکار برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی است، اگر برنامه‌ای دارید که چند وقت یکبار از آن استفاده می‌کنید آن را از روی گوشی حذف کنید شاید این برنامه حجم زیادی نداشته باشد، اما برنامه‌های مختلف دیتاهای متفاوتی دارند و به مرور حافظه Cashe زیادی را ایجاد می‌کنند.

بنابراین بدون توجه به مقدار فضای اشغال شده برنامه‌های کمتر استفاده شده را حذف نمایید، برای این کار در گوشی‌های مختلف باید به بخش Storage مراجعه کنید و برنامه‌های کمتر استفاده شده را مشاهده و حذف نمایید.

استفاده از نسخه لایت برنامه ها

بسیاری از برنامه‌ها دارای یک نسخه اصلی و یک نسخه لایت هستند، نسخه‌های لایت حجم کمتری دارند و سریع‌تر قابل اجرا هستند و فضای داخلی را اشغال می‌کنند در واقع یکی از اصلی‌ترین دلایل پر شدن حافظه گوشی‌ها همین دیتاهای اپلیکیشن است بنابراین با نصب نسخه لایت می‌تواند از پر شدن حافظه داخلی گوشی جلوگیری کرد.

وارد کردن اطلاعات و داده‌ها به کامپیوتر

سعی کنید چند وقت یکبار اطلاعات و داده‌های گوشی را به کامپیوتر و لب تاپ وارد کنید تا فضای داخلی گوشی ازاد شود در واقع فایل‌ها و داده‌هایی که به ان نیاز دارید را بر روی سیستم عامل نگه داری کنید.

می توانید مطالعه کنید:خدمات کامپیوتر آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور

راهکارهایی برای حل مشکل پر شدن فضای داخلی گوشی

در این بخش از مقاله می‌خواهیم راهکارهایی برای حل مشکل پر شدن حافظه گوشی بیان کنیم.

خرید حافظه جانبی

اولین و بهترین راهکار برای حل مشکل پر شدن حافظه گوشی خرید حافظه جانبی است، حافظه جانی در برند‌های مختلفی ارائه می‌شود و با توجه به ظرفیتشان قیمت‌های مختلفی دارند و هر چه حافظه جانبی ظرفیت و فضای بیشتری داشته باشد گران‌تر خواهد بود.

توصیه می‌کنیم که سراغ حافظه‌های جانبی کم حجم نروید و اگر استفاده از تلفن همراه تان بسیار زیاد است حتما حافظه جانبی با‌ ظرفیت بالا را تهیه کنید تا مشکل پر شدن حافظه گوشی برطرف شود.

دوربین گوشی را روی حافظه جانبی ذخیره کنید.

اگر حافظه گوشی شما محدود است باید دوربین تلفن همراه را به گونه‌ای تنظیم کنید که فیلم‌ها و عکس‌ها داخل حافظه جانبی ذخیره شود برخی از افراد با این قابلیت آشنا نیستند و حتی پس از خرید کارت حافظه جانبی باز هم حافظه آن‌ها پر می‌شود در صورتی که یکی از راهکارهای حل مشکل پر شدن حافظه گوشی این است که دوربین گوشی را بر روی کارت حافظه جانبی تنظیم کنید برای این کار باید از طریق تنظیمات گوشی اقدام کنید تا تمام عکس‌ها و فیلم‌ها داخل حافظه جانبی ذخیره شود.

ذخیره کردن فایل‌ها در حافظه جانبی

یکی دیگر از دلایل پر شدن حافظه گوشی ذخیره‌سازی فایل‌ها هستند و ممکن است برخی از فایل‌ها کاری و درسی باشند و نتوانیم آن‌ها را حذف کنیم بنابراین آن‌ها را باید در گوشی ذخیره کنید.

این فایل‌ها ممکن است فضای زیادی از گوشی را اشغال کنند و برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی می‌توانید فایل‌های ضروری را از حافظه داخلی به حافظه جانبی انتقال دهید با انجام این کار علاوه بر این که فایل‌های ضروری را ذخیره می‌کنید بلکه حافظه داخلی تان هم پر نمی شود.

پاک کردن فایل‌های اضافه

یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل پر شدن حافظه گوشی پاک کردن فایل‌های اضافه است، اکثر کاربرانی که از گوشی همراه استفاده می‌کنند فایل‌های اضافی بر روی گوشی دارند که فضای داخلی زیادی را اشغال کرده است در واقع وقتی وارد پوشه‌های متعدد حافظه گوشی شویم خواهیم دید که فایل‌های اضافی زیادی انباشته شده است.

این فایل‌ها علاوه بر اینکه فضای زیادی را اشغال کرده اند می‌توانند سرعت گوشی را نیز کاهش دهند و در نهایت منجر به هنگ کردن گوشی شوند.

بنابراین لازم است که تمام فایل‌های اضافی را از روی گوشی پاک کنید.

پاک کردن برنامه‌های اضافی

گوشی‌ها پر از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که شاید کاربرد زیادی نداشته باشند و چند وقت یکبار از آن‌ها استفاده کنیم این موضوع سبب پر شدن فضای داخلی گوشی می‌شود برای حل مشکل پر شدن حافظه داخلی گوشی باید برنامه‌های اضافی را پاک کنید.

بنابراین اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌شود و حجم بسیار زیادی دارند را پاک کنید.

استفاده از سرویس‌های ابری

یکی از بهترین روش‌ها برای حل مشکل پر شدن حافظه گوشی هوشمند استفاده از سرویس‌های ابری است، سرویس‌های ابری همان محل ذخیره‌سازی مجازی فضای ابری است یعنی این فضا مانند فلش مموری یا هارد نیستند اما توانایی ذخیره‌سازی انواع اطلاعات و داده هایمان را دارند و می‌توانند نقش بسزایی در رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی داشته باشند.

برخی از سرویس‌ها ظرفیت محدودی را برای ذخیره‌سازی فراهم کرده اند و برای استفاده از فضای بیشتر باید مقدار هزینه‌ای را پرداخت کنید که با توجه به شرایط نوسانی دلار این موضوع بسیار سخت می‌باشد.

بنابراین می‌توانید چند گیگابایت از فایل هایتان را در سرویس‌های ابری آپلود کرده و فضای داخلی گوشی تان را هم خالی کنید.

می توانید مشاهده کنید:مشکل باز نشدن عکسها در ویندوز 7 و ویندوز 10

عدم نصب برنامه سنگین بر روی گوشی

بسیاری از برنامه‌ها و گیم‌ها دارای حجم بسیار زیادی هستند و فضای زیادی از گوشی شما را اشغال خواهد کرد.

تمام اپلیکیشن‌ها در فضای داخلی گوشی نصب می‌شوند حتی با وجود حافظه جانبی باید حواستان به نصب اپلیکیشن‌ها باشد در واقع براساس اولویت‌ها و نیازهایی که دارید برای نصب برنامه‌ها اقدام کنید.

یکی از موثر‌ترین روش‌های حل مشکل پر شدن حافظه گوشی عدم نصب برنامه‌های سنگین است.

پاک کردن گیم‌ها

دنیای گیم سن و سال نمی شناسد و بسیاری از افراد در رده سنی‌های متفاوت عاشق دنیای گیم هستند همانطور که می‌دانید که گیم‌ها فضای زیادی از حافظه گوشی را به خود اختصاص می‌دهند.

بنابراین برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی باید گیم را پاک کنید.

همچنین گیم‌ها عمر باتری گوشی را کاهش می‌دهند، زیرا هنگام بازی با گوشی فعالیت پردازش گر اصلی و گرافیکی به شدت افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود تا باتری گوشی زودتر خالی شود به همین دلیل ماک کردن گیم‌ها نه تنها مشکل پر شدن حافظه گوشی را حل خواهند کرد بلکه عمر باتری را نیز افزایش می‌دهند.

پاک کردن کش

یکی دیگر روش‌های حل مشکل پر شدن حافظه گوشی پاک کردن کش برنامه‌های مختلف است در واقع حافظه کش یک حافظه پنهان است که در آن برخی از داده‌ها ذخیره می‌شود و این داده‌ها حجم زیادی از فضای داخلی را اشغال می‌کنند و در نهایت منجر به پر شدن حافظه داخلی خواهند شد.

بهترین راهکار برای حل مشکل پر شدن حافظه گوشی پاک کردن حافظه کش است.

 

 کلام آخر

به پایان این مطلب از امداد رایانه رسیدیم امید است اطلاعاتی که درباره حل مشکل پر شدن حافظه گوشی در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره بگیرید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *