همه چیز در مورد طراحی سایت وردپرسی – طراحی سایت با وردپرس

در این بخش از وبسایت امداد رایانه قصد داریم در مورد طراحی سایت و همچنین هزینه های طراحی سایت، متد ها و روش هایی که میتوان یک سایت کامل را طراحی نمود و همچنین کلیه ابزارهایی که برای طراحی سایت قابل استفاده است مواردی را مطرح کرده و توضیحات کاملی را در این موارد به شما عرضه نماییم.

کاربرد داشتن یک وبسایت برای ما چیست؟

قبل از هر چیزی باید ابتدا بررسی نماییم که کاربرد طراحی سایت چیست و چرا ما برای بیزنس خود باید یک سایت طراحی نماییم…

در گذشته یعنی از 25 سال به قبل روش های بازاریابی و همچنین معرفی خدمات و محصولات به صورت سنتی تر انجام میشد و شخصی هم که به خدماتی نیاز داشت و یا اینکه به کالایی برای خرید نیاز داشت باید یا به صورت حضوری به محل ارائه خدمات یا فروش کالا میرفت و بعد از مشاهده خدمات و کالا درخواست ارائه خدمات میداد.

و همچنین اگر قرار بود قبل از مراجعه به محل ارائه خدمات و کالا اطلاعاتی در مورد آنها کسب نماید باید از طریق تبلیغاتی که در جراید منتشر میشد و یادداشت شماره تلفن این مراکز اقدام به تماس و دریافت اطلاعات می شود

اما از حدود 25 سال پیش به این سمت کم کم با پیشرفت تکنولوژی در حوزه آی تی و ورود کامپیوتر و گوشی های موبایل و اینترنت این امکان به وجود آمد که شما بتوانید به صورت دیجیتالی خود را مشتری ها معرفی نمایید و مشتری نیز می تواند در وبسایت ها و یا شبکه های اجتماعی شما را پیدا کرده و با شما تماس برقرار نماید

در نتیجه با گسترش استفاده از گوشی های موبایل بین اکثریت مردم نیاز به داشتن یک سایت در تمام بیزنس ها احساس می شود و در نتیجه در بازار امروز نیاز بسیار مهمی برای طراحی سایت وجود دارد.

روش های طراحی سایت چیست و چند روش برای طراحی سایت وجود دارد؟

برای طراحی سایت چند روش وجود دارد که ما در این قسمت از مقاله طراحی سایت به آنها می پردازیم:

1- طراحی سایت با استفاده از برنامه نویسی

شاید اولین سوالی که در ذهن شما به وجود بیاید این موضوع باشد که طراحی سایت بدون برنامه نویسی مگر امکان دارد؟

که در پاسخ به این سوال هم باید بگوییم بله و هم خیر….

شما وقتی یک وبسایت را طراحی می نمایید قطعا کدهای بسیار زیادی را در هاست خود بارگزاری می نمایید اما ممکن است این کدها به دست شما نوشته نشده باشد و شما فقط برای بالا آوردن سایت این کدها را استفاده کرده باشید در نتیجه این موضوع که گفته می شود طراحی سایت بدون برنامه نویسی جمله چندان صحیحی نمی باشد.

اما زمانیکه شما خودتان با استفاده از علم برنامه نویسی از صفر اقدام به طراحی سایت می نمایید در این حالت گفته می شود که این سایت از صفر تا صد به وسیله یک برنامه نویس کدنویسی شده است.

برای طراحی و کدنویسی یک وبسایت از صفر شما نیاز خواهید داشت برنامه نویسی به زبان های زیر را یاد بگیرید:

برنامه نویسی با زبان PHP

برنامه نویسی با زبان ASP.NET

طراحی صفحات با HTML – CSS – BOOT STRAP

و…

2- طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

اما روشی که در سال گذشته گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است و از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد طراحی سایت با استفاه از سیستم هایی مدیریت محتوا مانند وردپرس می باشد.

سیستم های مدیریت محتوا که خودشان به وسیله برنامه نویسی به وجود آمده اند ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهند که شما می توانید با این ابزارها و حتی بدون کدنویسی سایت خود را طراحی نمایید که البته این سیستم ها دارای مزایا و معایبی می باشند که در ادامه مقاله می توانید با این مزایا و معایب آشنا شوید

یکی از معروفترین روش های طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا، طراحی سایت با وردپرس می باشد این سیستم مدیریت محتوا که به وسیله برنامه نویسی PHP به وجود آمده است از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و در یکی از بخش های این مقاله کاملا به معرفی وردپرس خواهیم پرداخت

3- طراحی سایت با استفاده از سایت ساز ها

از دیگر روش هایی که برای طراحی سایت در چند سال اخیر استفاده می شود استفاده از سایت ساز ها می باشد که این روش نیز دارای معایبی می باشد که به آن خواهیم پرداخت اما اگر بخواهیم به صورت کلی طراحی سایت با سایت ساز ها را به شما معرفی نماییم باید بگوییم که این سایت ساز ها خودشان یک سایت اینترنتی هستند که به وسیله یک برنامه نویس قوی طراحی شده اند و به صورت انلاین امکاناتی نظیر قالب های آماده و دیگر امکاناتی که برای طراحی یک سایت نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهند.

همچنین اگر در مورد عدم دریافت کد تلگرام سوال و مشکلی دارید کلیک نمایید.

منظور از طراحی UI سایت چیست؟

یکی از عبارت های تخصصی در طراحی سایت UI می باشد که در این بخش از مقاله طراحی سایت و طراحی سایت با وردپرس به آن می پردازیم.

هر سایتی که قرار است طراحی شود یک ظاهر دارد که مشتری با آن سر و کار دارد  که ممکن است در اصطلاح عامه به آن گرافیک سایت گفته می شود. پس UI یک سایت به معنی هر آن چیزی است که مشتری در هنگام ورود به سایت با آن مواجه می شود و با آن سروکار دارد

اما طراحی بخش UI در طراحی سایت خودش دارای قسمت های مختلفی می باشد که ممکن است تمام این قسمت ها توسط یک نفر انجام شود و یا اینکه هر کدام از این قسمت ها به وسیله یک نفر انجام شود. در شرکت هایی که کار طراحی سایت را به صورت حرفه ای انجام می دهند هرکدام از این قسمت ها را به یک نفر تخصصی می سپارند

اولین بخش از طراحی UI سایت توسط یک نفر که سلیقه گرافیکی خوبی دارد انجام می شود که این فرد یک طرح برای تمام صفحات با جزئیات کامل را طراحی خواهد کرد که این طراحی به وسیله یکی از نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ انجام می شود.

دومین بخش از طراحی UI به وسیله یک نفر که تخصص در تبدیل فتوشاپ به قالب های استاندارد ظاهر سایت دارد انجام می شود، این فرد طراحی انجام شده در فتوشاپ را به وسیله زبان های HTML – CSS – BOOTSTRAP – JQUREY و… را تبدیل به کدهایی می نماید که قابل نمایش در محیط وب باشد.

دقت داشته باشید که طراحی UI چه طراحی سایت با وردپرس انجام شود و چه به وسیله کدنویسی باید حتما انجام شود البته ممکن است بعضی از طراحان سایت که تخصص کافی در مورد وردپرس ندارند از قالب های اماده بخواهند استفاده نمایند که دیگر نیاز به طراحی UI نداشته باشند که این مورد به علت معایبی که دارد به شما پیشنهاد نمی شود.

منظور از طراحی UX چیست؟

اما عبارت تخصصی دیگری شاید به گوش شما خورده باشد طراحی ux سایت می باشد که در این بخش از مقاله به آن میپردازیم.

همانگونه که سایت دارای یک ظاهر می باشد که مشتری با آن سروکار دارد؛ هر سایتی یک پشت زمینه دارد که به وسیله برنامه نویسی ایجاد شده است. به زبان ساده ux به معنی طراحی کلیه کارهایی است که قرار است در پشت زمینه سایت انجام شود به این معنی که مثلا وقتی مشتری وارد سایت شد چه کارهایی بتواند انجام دهد؟

مثلا ما می توانیم قابلیت ثبت نام را در سایت قرار دهیم حالا اگر مشتری روی دکمه ثبت نام زد چه اتفاقی باید بیفتد؟ در مرحله بعد چه فرمی باید نمایش داده شود و بعد از اینکه فرم را ارسال کرد چه پیامی به او نمایش داده شود؟ فرم چگونه در دیتابیس سایت ذخیره شود و چگونه به ادمین سایت نمایش داده شود؟

تمامی جزئیات امکاناتی که در سایت قرار است ایجاد شود باید به وسیله برنامه نویسی و یا امکانات طراحی ux وردپرس انجام شود در نتیجه در مورد ux نیز چه طراحی سایت به وسیله وردپرس انجام شده باشد و چه سایت اختصاصی باشد باید انجام شود ولی با این تفاوت که در سایت های از صفر کدنویسی شده شما باید تمامی کد ها را ایجاد نمایید ولی در طراحی سایت با وردپرس شما ابزارهایی خواهید داشت که در بسیاری از جاها نیازی به کدنویسی نخواهید داشت

به عنوان مثال در المان های وردپرسی مشا المانی برای طراحی فرم خواهید داشت و با چند کلیک و انجام تنظیمان می توانید فرم وردپرسی خود را داخل سایت قرار دهید ولی در طراحی سایت با برنامه نویسی باید این فرم به وسیله کدنویسی ایجاد و باز هم به وسیله کدنویسی در دیتابیس ذخیره شود

همچنین مطالعه نمایید: آموزش طراحی سایت با وردپرس

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس چیست؟

در این بخش از مقاله طراحی سایت میخواهیم به موضوع بسیار مهمی بپردازیم که بسیاری درگیر آن می باشند و اطلاعات کافی در مورد آنها ندارند و این موضوع عیب ها و مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد.

سیستم مدیریت مختوا وردپس که به صورت سورس باز ایجاد شده است این قابلیت را به شما می دهد که با نصب قالب ها و افزونه های وردپرسی بتوانید با کمترین دانش در حوزه کدنویسی سایت خود را بالا بیاورید که این از مزایای مهم وردپرس می باشد.

از مزایای دیگر طراحی سای با وردپرس وجود داشتن افزونه های بسیار زیادی می باشد که اکثر نیاز های شما را برای طراجی سایت های شرکتی و فروشگاهی پاسخگو خواهند بود اما نکته ای که وجود دارد این موضوع می باشد که بسیاری از افزونه ها دارای کیفیت مناسبی نیستند و یا اینکه وبسایت شما را سنگین خواهند کرد که در ادامه مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه یک سایت سبک برای خود طراحی نماییم

از مزیت های دیگر وردپرس موضوع سئو می باشد که با توجه به اینکه محیط وبلاگی خوبی را در وردپرس مواجه هستیم شما می توانید با استفاده از افزونه های سئو مانند یوست مقالات با استاندارد های سئو را ایجاد نمایید.

اما از مهمترین عیب وردپرس این می باشد که اگر شما قرار باشد از قالب های اماده استفاده نمایید و همچنین تعداد زیادی از افزونه ها را روی وبسای خود نصب نمایید این موارد موجب سنگین شدن سایت شما خواهد شد و همچنین ممکن است این افزنه ها و حتی قالب گرافیک دلخواه را در اختیار شما قرار ندهند

از دیگرعیب های وردپرس این می باشد که اگر شخصی از شما درخواست سایت اختصاصی با امکانات خاص را داشته باشد این موضوع با استفاده از افزونه های وردپرس قابل انجام نمی باشد

انواع سایت هایی که ما می توانیم طراحی نماییم چه مواردی می باشند؟

شما با توجه به نیاز خود چه با استفاده از کدنویسی اختصاصی و چه با استفاده از وردپرس می توانید سایت ها در دسته بندی های زیر را طراحی نمایید:

1-طراحی سایت های شرکتی

2- طراحی سایت های فروشگاهی

3- طراحی سایت های چند فروشگاهی

4- طراحی سایت های شخصی

5- طراحی سایت های خبری

6- طراحی سایت های تبلیغاتی

و…

منظور از سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟

اما عبارت دیگری که ممکن است شما با آن برخورد کرده سایت های استاتیک و سایت های داینامیک می باشد که در ادامه مقاله شما را با این دو واژه آشنا خواهیم کرد:

سایت های استاتیک به سایت هایی گفته می شود که فقط یک ظاهر برای معرفی شما و یا کسب و کار شما دارند و مشتری امکانات خاصی در این سایت ها مواجه نخواهد شد و شما می توانید شما تماس خود را در این سایت برای تماس مشتری قرار دهید. در سایت های استاتیک شما حتی قابلیت نوشتن محتوا و مقاله را نخواهید داشت

البته سایت های استاتیک خیلی وقت است که منسوخ شده است و دیگر کسی از این سایت ها استفاده نمیکند و علت این امر این می باشد که شما نیاز دارید با امکانات زیادی به مشتری داده و بیزنش خود را به صورت حرفه ای گسترش دهید.

سایت های داینامیک برعکس سایت های استاتیک دارای برنامه نویسی بک اند می باشند و هر امکاناتی که بخواهید از جمله فروشگاه آنلاین – عضویت – باشگاه مشتریان – انواع فرم ها و… را می توانید در سایت خود داشته باشید

سایت های وردپرسی همه از نوع داینامیک می باشند مگر اینکه شخصی نخواهد هیچ امکاناتی را در سایت خود جا دهند

همچنین مطالعه نمایید: بالا بردن سرعت سایت وردپرسی

چه مواردی را در طراحی سایت باید رعایت کنیم؟

شما اگر بخواهید کسب و کار خود را به خوبی تبلیغ نمایید باید سایت شما دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

1- شما باید سایتی طراحی نمایید که سبک باشد خیلی زود لود شود و همچنین وقتی مشتری بخواهد از صفحه ای به صفحه دیگر برود نیاز نباشد زمان زیادی را صرف نماید

2- سایت شما باید دارای گرافیک ساده و زیبا باشد و زمانی که مشتری وارد سایت شما شد با یک محیط دلپسند مواجه شود و دوست داشته باشد در سایت شما بماند و در اصطلاح سایت شما ویترین کار شماست پس باید از همه لحاظ زیبا و در عین حال ساده باشد

3- مشتری وقتی وارد سایت شما می شود باید با اولین نگاه متوجه شود شما چه خدماتی را ارائه میدهید و راههای ارتباطی با شما برای او کاملا دم دست باشد و معمولا مشتری ها از سایت هایی که دارای پیچدگی می باشند چندان خوششان نمی آید

4- سایت خود را به پنل پیامکی وصل نمایید و بعد از اینکه مشتری کارهای مانند عضویت، خرید و…را انجام داد به او به صورت اتوماتیک پیامک بفرستید

5- وقتی مشتری در سایت شما هست بدون اینکه مزاحمتی برای او ایجاد نمایید فرم ثبت شماره را در اختیار او قرار دهید تا شماره خود را ثبت نماید و شما بتوانید بعدا به او پیام دهید

6- حتما شبکه های اجتماعی خود را به سایت وصل نمایید و همچنین برعکس سایت خود را در شبکه های اجتماعی معرفی نمایید.

7- در بخش تماس با ما سایت خود حتما لوکیشن دفتر خود را قرار دهید و همچنین راه های ارتباطی مختلفی را در اختیار مشتری قرار دهید و علت این موضوع این می باشد که مشتری های مختلف راه های ارتباطی مختلفی را دوست دارند، ممکن است بعضی از مشتری ها دوست داشته باشد از طریق چت با شما در ارتباط باشند وبعضی علاقه به برقراری تماس داشته باشند و…

8- اگر این توانایی را دارید که در لحظه به مشتری ها پاسخ دهید می توانید چت آنلاین را در سایت خود قرار دهید تا مشتری ها بتواندد به راحتی و در لحظه با شما در اتباط باشند.

قیمت طراحی سایت چگونه محاسبه می شود؟

در مورد هزینه های طراحی سایت صحبت های زیادی وجود دارد از جمله اینکه اولا سایت شما قرار است چگونه طراحی شود و ایا قرار است سایت شما از صفر کدنویسی شود و یا اینکه قصد دارید سایت شما به وسیله وردپرس طراحی شود.

همچنین امکاناتی که شما در سایت خود نیاز دارید نیز در قیمت طراحی سایت تاثیر گذار می باشد. حتی سایت های شرکتی نیز می توانند دارای امکانات ویژه ای باشند که همه اینها در قیمت نهایی تاثیر گذار می باشد

همچنین از طرف دیگر ممکن است شما به یک گرافیک اختصاصی و ویژه برای سایت خود نیاز داشته باشید که در این حالت نیز هزینه ها برای شما بیشتر خواهد شد.

چه امکاناتی در طراحی سایت های فروشگاهی می توان قرار داد؟

ثبت نام مشتری با شماره همراه و تعیین پسورد

ایجاد باشگاه مشتریان برای مشتری ها

صدور فاکتور برای مشتری ها

اتصال به درگاه بانکی مختلف

امکان مقایسه بین محصولات

قرار دادن نوار جست و جو برای جست و جو محصولات

ایجاد دسته بندی برای محصولات

پشتیبان آنلاین برای مشتری ها

ایجاد محتوا برای هر محصول به صورت مجزا

ایجاد تخفیف برای محصولات

ایجاد محصول زماندار

ایجاد باشگاه مشتریان برای ارائه تخفیف و …

اتصال فروشگاه اینترنتی به پنل پیامک

امکان ایجاد بخش رزور و پیش پرداخت

امکان ایجاد بخش نظرات برای هر محصول

پیشنهاد محصولات مرتبط به مشتری

ایجاد بخش سوالات متداول

ایجاد سایت های چند فروشگاهی

ایجاد انواع روش های حمل و نقل و انتخاب به وسیله مشتری

ایا تمام امکاناتی که در سایت های برنامه نویسی وجود دارد را می توان در وردپرس پیاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت وقتی شما برنامه نویسی php را به خوبی وارد باشید برای شما فرقی نمیکند که سایت را درچه پلتفرمی قرار است طراحی نمایید. اگر طراحی سایت با وردپرس نیز باشد شما می توانید با استفاده از برنامه نویسی هر قابلیتی که دوست دارید را داخل سایت قرار دهید اما نکته مهم این موضوع می باشد که بعضی از سایت ها با توجه به استراتژی که دارند از لحاظ پیشرفت کسب و کار باید از صفر کدنویسی شوند

برای طراحی سایت چه زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم؟

شما برای طراحی بک اند سایت باید یکی از زبان های php و یا asp.net را یاد بگیرید اما در عمل تفاوت چندانی نمیکند که شما سایت خود را با چه زبان برنامه نویسی طراحی نمایید و مهم این می باشد که شما به یکی از این دو زبا مسلط باشید. اما اگر شما به زبان php مسلط باشید می توانید برای سایت های وردپرسی افزونه و قالب بنویسید و همچنین این توانایی را خواهید داشت تا هر امکانی که دوست دارید را در سایت وردپرسی اضافه نمایید.

معایب سایت ساز ها چیست؟ و پیشنهاد امداد رایانه برای طراحی سایت چیست؟

نکته ای که در مورد سایت ساز ها باید گفت این موضوع می باشد که اینها یک سری امکانات دیفالت را به شما خواهند داد و همچنین گرافیک انتخابی شما نیز از پیش طراحی شده است، یعنی اگر شما از سایت ساز ها برای طراحی سایت خود استفاده نمایید اولا خود را برای طراحی گرافیک محدود کرده اید و ضمنا برای گسترش سایت نیز با مشکل مواجه خواهید شد و اگر بخواهید امکانی را به سایت خود اضافه نمایید اگر این امکان در سایت ساز موجود باشد باید هزینه بیشتری بپردازید و اگر نباشد نیز شما نیمتوانید این امکان را به سایت خود اضافه نمایید.

ایا سئو و بهینه سازی با طراحی سایت مرتبط است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از مهمترین اصول سئو طراحی سایت با بهترین کیفیت می باشد و همچنین استراتژی بیزنس شما نیز با این گرافیک در ارتباط است. یکی از نکات مهم در سئو این می باشد که مشتری بعد از ورود به سایت شما سریعا از سایت خارج نشود و همچنین بعد از اینکه به صفحه ای ورود کرد رو دیگر لینک ها د دکمه ها نیز به دلخواه خود کلیک نماید که تمام اینها زمانی به دست می آید که شما سایتی کاملا استاندارد و شکیل طراحی کرده باشید.

طراحی سایت خود را به کدام شرکت بسپاریم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در بخش مقاله طراحی سایت می توان مطرح نمود همین سوال می باشد که طراحی سایت خود را به چه شخص یا شرکتی بسپاریم که پاسخ به این سوال بسیار ساده می باشد. تنها موردی که شما باید مدنظر داشته باشید نمونه کارهای قبلی شرکت ها و یا فریلنسر ها می باشد و بعد مشاهده و بررسی نمونه کارها حتی می توانید به تماس با ما این سایت ها تماس گرفته و از آنها جویا شوید که این سایت را چه کسی طراحی کرده است و ایا از انجام اینکار رضایت داشته اند یا خیر.

همچنین مرکز امداد رایانه در حوزه طراحی سایت نیز فعالیت های را شروع کرده است که اگر شما دارای سایت های وردپرسی می باشید و نیاز به خدمات در این حوزه دارید می توانید به مرکز پشتیبانی وردپرس مراجعه نمایید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *