چگونه نرم افزار Analytics گوشی های شیائومی را حذف یا غیرفعال کنیم؟

اگر از تلفن های همراه شرکت شیائومی  استفاده کرده باشید ممکن است با مشکل اتمام حجم بسته های اینترنت و یا مصرف بیش از اندازه اینترنت در صورتی که مطمئن هستید به آن اندازه استفاده نداشته اید رو به رو شده باشید. پس از بررسی مصرف داده ها متوجه خواهید شد که مسئول مصرف حجم اینترنت نه شما بلکه یک نرم افزار پیش فرض در گوشی های شیائومی به نام Analytics (آنالیتیکس) است که حجم شما را میخورد و برای اینترنت شما مانند یک قاتل است.

حل مشکل استفاده اینترنت نرم افزار Analytics گوشی شیائومیبرای حل مشکل مصرف اینترنت در نرم افزار Analytics گوشی های شیائومی چه باید کرد؟

شاید با خود بگویید این که دیگر پرسیدن ندارد. به لیست نرم افزارها میروم و نرم افزار Analytics را پاک میکنم. اما به همین سادگی ها نیست. کمپانی شیائومی به شما اجازه حذف و یا حتی غیرفعال کردن نرم افزار های پیش فرض تلفن همراه را نمیدهد. خب حالا چه کار کنیم؟ در ادامه با امداد رایانه همراه باشید تا این مسئله را بررسی کنیم.

[tp_hightlight title=”نکته: استفاده از این آموزش نیازمند تخصص در برخی موارد است. امداد رایانه در صورت پیش آمد هرگونه مشکل مسئولیتی نمیپذیرد.” class=”” background_hover=”#1abc9c” background=”#ff214f” text_color=”#ffffff” text_hover_color=”#121212″ animation=”yes”]

آموزش غیرفعال سازی نرم افزار آنالیتیکس و دیگر نرم افزار های پیش فرض شیائومی

برای اجرای این آموزش شما نیاز به یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز ، یک کابل انتقال داده سالم برای اتصال گوشی به کامپیوتر و آشنایی با مبانی این آموزش دارید. در صورتی که نمیتوانید خودتان اینکار را انجام دهید کارشناسان امدادرایانه آماده یاری رساندن به شما هستند.

تماس با امداد رایانهآموزش قدم به قدم :

  1. نرم افزار Minimal ADB و Fastboot را از لینک رو به رو دانلود کنید: (دانلود)
  2. حالت Developer یا همان گزینه های برنامه نویس را در گوشی شیائومی خود فعال کنید. برای فعالسازی به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و 10 بار بر روی Miui Version یا همان ورژن Miui ضربه بزنید.
  3. سپس از تنظیمات اضافه شده (گزینه های برنامه نویس ، تنظیمات بیشتر) حالت عیب یابی USB یا همان USB Debugging را فعال کنید
  4. سپس تلفن همراه خود را به کامپیوتر متصل کنید.
  5. نرم افزار Minimal ADB and Fastboot را باز کرده و در آن تایپ کنید: adb devices
  6. اینتر کرده و پیغام باز شده روی تلفن همراه را نیز بر روی مجاز است تنظیم کنید.
  7. سپس در Minimal adb تایپ کنید: adb shell
  8. سپس در Adb تایپ کنید: pm uninstall -k –user 0 ‘com.miui.analytics’
  9. برای غیرفعالسازی و حذف دیگر نرم افزار های پیش فرض میتوانید نام آنها را به جای نام آنالیتیکس در دستور بالا تایپ کنید.
  10. پس از اجرای دستور بالا اتصال را قطع کنید و گوشی را یکبار ریستارت کنید.

به یاد داشته باشید اجرای این آموزش ممکن است مشکل ساز بوده و با ریسک همراه باشد. ما هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات پیش آمده نمیپذیریم.

8 دیدگاه دربارهٔ «چگونه نرم افزار Analytics گوشی های شیائومی را حذف یا غیرفعال کنیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *