معرفی نرم افزار های ریموت رایگان

یکی از امکاناتی که با استفاده از اینترنت می توان استفاده نمود اتصال به کامپیوتر دیگری که در فاصله خیلی دور از ما قرار دارد می باشد. ولی مهمترین شرط این کار این است که هر دو سیستم باید به اینترنت وصل باشد. در این حالت می توان با استفاده از نرم افزار های موجود به به کامپیوتر دیگر متصل شد.

حال در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزار ها برای ریموت و اتصال به سیستم دیگر استفاده نمود.

نرم افزار team viewer

یکی از بهترین نرم افزار های ریموت رایگان  نرم افزار team viewer می باشد. این نرم افزار جزء قدیمی ترین نرم افزار ها در زمینه ریموت به سیستم دیگر با استفاده از نت می باشد. اما مشکلی که در چند سال اخیر بوجود امده است این مورد می باشد که این شرکت آی پی های ایران را مورد تحریم قرار داده و برای استفاده از این نرم افزار در ایران حتما باید از فیلتر شکن استفاده نمایید.

اما اگر این نرم افزار را فاکتوز بگیریم نرم افزارهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارد.  اگرچه از لحاظ کیفیت به تیم ویور نمیرسد ولی به قول معروف کار راه انداز می باشد.

نرم افزار ANYDESK

اولین نرم افزار ریموت رایگان که قصد معرفی آن را داریم نرم افزار ANYDESK می باشد. این نرم افزار اگرچه کار ریموت را برای ما انجام می دهد. ولی مشکل سرعت این نرم افزار و همچینی باگ هایی که این نرم افزار دارد کمی اذیت کننده می باشد. ولی در کل نمره قابل قبولی برای استفاده را می گیرد. این نرم افزار یکی از بهترین و محبوب ترین نرم افزارهای دسترسی به سیستم از راه دور است. این نرم افزار معمولا در هر پلتفرم اصلی از جمله Android ، Windows ، Mac ، Linux ، iOS موجود است. ANYDESK همچنین به کاربران اجازه می دهد صفحه نمایش را بین دستگاه ها به اشتراک بگذارند. با این حال، نسخه رایگان ANYDESK به صورت همزمان فقط به دو دستگاه محدود می شود.

نرم افزار  SUPREMO

یکی دیگر از نرم افزارهای ریموت رایگان نرم افزار  SUPREMO می باشد. این نرم افزار کارایی بهتری و با باگ کمتری نسبت به  ANYDESKدارد. ولی باز هم گاهی اوقات سرعت مناسبی به ما ارائه نمی دهد.

Remote Desktop Connection ویندوز

اگر می خواهید از  نرم افزارهای ریموت رایگان  برای دسترسی از راه دور به سیستم دیگری استفاده نمایید، بنابراین باید تلاش کنید متصل شدن از راه دور ویندوز را امتحان کنید. با اتصال از راه دور دسک تاپ ویندوز، به سادگی می توانید دیگر سیستم های ویندوز را کنترل کنید. برنامه ویندوز Remote Desktop Connection در سیستم عامل داخلی ویندوز ساخته شده است و  در حال حاضر می توانید از آن استفاده کنید.

نرم افزارهای ریموت رایگان

نرم افزار ریموت یوتیلیتی (Remote Utility)

این نرم افزار یکی از نرم افزارهای ریموت سیستم با دسترسی از راه دور با قابلیت های عالی است. با استفاده از این نرم افزار می تواند از طریق اینترنت توانایی متصل شدن دو سیستم را از راه دور برای کنترل سیستم کلاینت را فراهم کند. نکته قابل توجه این است که می توان از این نرم افزار بر روی 10 سیستم استفاده کرد. استفاده از این نرم افزار به شکل یک نرم افزار قابل حمل میسر است. در بسیاری از موارد نیاز به نصب آن نخواهید داشت. در ان صورت تنها باید فایل اجرایی را در سیستم میزیان اجرا نمایید.  کامپیوتر میزبان یک شناسه دسترسی به کاربر می دهد و با استفاده از یک برنامه Viewer می توانید این اتصال را برقرار کنید. در این صورت تنها با اجرای Viewer کافی است شناسه یاد شده و پسورد اینترنت وارد شود.

این نکته را بدانید که برنامه های Viewer مختص دستگاه های اندروید و IOS برای دانلود نیز وجود دارد. با توجه به همه این ها کنترل از راه دور توسط این برنامه امکاناتی همانند راه اندازی مجدد، انتقال فایل، اجرای فایل، دسترسی به رجیستری، چت و دسترسی به وب کم را خواهد داشت. از مزایای استفاده از این نرم افزار می توان به پشتیبانی از نسخه قابل حمل، در اختیار گذاشتن ابزارهای دسترسی  متنوع برای کاربر، متصل شدن به 10 سیستم و استفاده از آن برای کاربران شخصی و همچنین تجاری رایگان امکان پذیر است.

نرم افزارهای ریموت رایگاننرم افزار ریموت دسکتاپ IPERIUS Remote

از دیگر نرم افزارهای ریموت رایگان می توان به IPERIUS Remote اشاره کرد. این نرم افزار قابلیت دسترسی از راه دور توسط اینترنت را برای کاربران را دارا می باشد. این برنامه به عنوان یک ابزار قوی انتقال و همچنین چت در بین کاربران معرفی شده است. این نکته را در نظر بگیرید که این برنامه باید از هر دو طرف سیستم میزبان و سیستم کلاینت نصب شود. پس از اجرای آن در سیستم میزبان باید در سیستم کلاینت نیز اجرا شود و گزینه Connect را انتخاب نمایید. سپس رمز ورود را که به سیستم میزبان داده شده را وارد نمایید. با وارد کردن رمز، اتصال برقرار خواهد شد.

کارکرد کلی همه این نرم افزار ها شبیه به هم بوده و هر کدام را که اجرا کنید یک آی دی در اختیار شما قرار می دهند.  با وارد کردن این آی دی در سیستم درگیر امکان اتصال به سیستم مدنظر وجود خواهد داشت.

نرم افزارهای ریموت رایگان

هده مقاله درباره رایانه کمک کلیک کنید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *