آموزش تبدیل وورد به پی دی اف

یکی از آموزش ها و در واقع فعالیت هایی که مورد نیاز همه می باشد و هر کسی که با کامپیوتر سرو کار دارد. حتما این مورد را نیاز خواهد داشت تبدیل فایل وورد به پی دی اف می باشد. در این آموزش قصد داریم تمام راه کارهای موجود برای انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

چرا باید فایل وورد را به پی دی اف تبدیل کنیم؟

همان گونه که می دانید ورد یک نرم افزار برای تایپ متن و همچنین ویرایش پیشرفته آن می باشد. ولی مشکلی بعد از ایجاد اسناد ورد به وجود می آید این مورد می باشد. بعد از ایجاد اسناد وورد و برای جابه جایی آن و باز کردن این سند در کامپیوتر دیگر گاها دیده می شود.  این اسناد با مشکل جابه جایی خطوط و فونت مواجه می شود. این مشکل زمانی بیشتر نمایان می شود که بعد از ایجاد و ویرایش نهایی سند وورد قصد داشته باشید این سند را برای پرینت به مغازه خدمات کامپیوتری ببرید.

هرگونه تغییر کوچک در سند وورد شما باعث می شود که بعد از پرینت خروجی که رو کاغذ نمایش داده می شود. با چیزی که شما دقیقا در سند وورد تایپ کرده اید متفاوت باشد. حال راه حل چیست؟

شخصا راه حلی که به نظر می رسد این می باشد ما یک خروجی از سند وورد خود به گونه ای بگیریم که بعد از این که در کامپیوتر دیگر باز شد هیچ گونه تغییر در آن ایجاد نشود. بهنرین راه حلی که برای این موضوع به نظر می رسد تبدیل فایل وورد به پی دی اف می باشد که در این مقاله این موضوع را به تفصیل مورد بررسی قرار می دهیم.

تبدیل وورد به پی دی اف

روش های تبدیل وورد به پی دی اف

برای تبدیل فایل وورد به پی دی اف دو روش کلی وجود دارد که در اینجا این دو روش را خدمت شما آموز ش می دهیم:

روش اول:

1-  در اولین روش که ساده ترین روش نیز می باشد. کافیست نرم افزار ووردی که شما استفاده می کنید ورژن بالاتر از 2007 باشد. و یا این که اگر از وورد 2007 استفاده می کنید حتما از سرویس پک 2 این نرم افزار استفاده نمایید. در این صورت به سادگی می توانید فایل وورد خود را به پی دی اف تبدیل کنید.

برای انجام این کار کافیست نرافزار وورد خود را باز کنید. سپس در قسمت منوی بالای صفحه گزینه FILE  را که در سمت چپ بالا می باشد را بزنید.

در گزینه های باز شده گزینه ای با نام save as وجود دارد که این گزینه برای این می باشد که شما پرونده خود در جای دلخواه و با فرمت هایی که در این قسمت ارائه شده است ذخیره نمایید.

برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

 

تبدیل وورد به پی دی افبعد از زدن این گزینه صفحه جدید برای شما باز می شود.  در قسمت پایین صفحه می توانید فرمت مورد نظر را انتخاب کنید.

با کلید بر روی قسمت مورد نظر یک نوار کرکره ای باز می شود. در این جا از بین فرمت های موجود pdf را انتخاب نمایید و گزینه save را بزنید.

تبدیل وورد به پی دی افاین فایل وورد در فرمت پی دی اف در مسیری که از قبل انتخاب کرده اید دخیره شده و قابل استفاده می باشد.

روش دوم:

2-  این روش به طور کل برای هر ورژنی از نرم افزار وورد که استفاده می کنید قابل استفاده است. ولی بیشتر برای زمانی استفاده می شود که شما از ورژن آفیس 2007 با سرویس پک1 به پایین استفاده می کنید. در این روش با نصب یک پرینتر مجازی رو کامپیوتر خود بعد از ورود به صفحه پرینت این پرینتر مجازی در لیست پرینتر ها نمایش داده می شود و قابل انتخاب خواهد بود.  با انتخاب این پرینتر مجازی و زدن دکمه پرینت به جای این که فایل وورد روی یک پرینتر واقعی پرینت شود به صورت یک فایل پی دی اف خروجی خواهیم گرفت.

 پرینتر های مجازی که می توانیم استفاده کنیم را چگونه باید نصب کنیم؟

برای نصب پرینتر مجازی نرم افزاهایی هستند که بعد از نصب به صورت اتوماتیک این پرینتر ها ی مجازی را به ما ارائه می دهند. از جمله این نرم افزار ها می توان به adobe acrobat- foxit reader-pdf factroy اشاده نمود. با دانلود و نصب هریک از این نرم افزار ها یک پرینتر مجازی به صورت اتوماتیک برای ما نصب می شود که می توانیم برای تبدیل فایل وورد به پی دی اف ار آن استفاده نماییم.

در این قسمت آموزش تبدیل فایل وورد به پی دی اف به پایان رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *