پشتیبانی سامانه همتا

پشتیبانی همتا – پشتیبانی سامانه همتا

 

تلفن : 9099070545

داخلی پشتیبانی همتا ( خدمات و مشاوره )

داخلی :100

داخلی :200

ایمیل پشتیبانی همتا ( خدمات و مشاوره ) : pasokhgoo24.ir@gmail.com

ساعات کاری داخلی پشتیبانی همتا در مجموعه پاسخگو 24 : به صورت شبانه روزی حتی ایام تعطیل

آدرس : بلوار مرزداران خ اصلی پلاک 112

شما می توانید به صورت شبانه روزی و هر روز هفته با شماره گیری تلفن 9099070545 از سراسر کشور و با تلفن ثابت با کارشناسان پشتیبانی همتا در مجموعه پاسخگو 24 جهت امور خدماتی و مشاوره صحبت کنید .

 

مراحل فعال سازی و رجیستری در سامانه همتا

1- مرحله اول : در ابتدا با لینک روبرو وارد سایت سامانه همتا بشوید ( سامانه رجیستری تلفن همراه : سامانه همتا )

این بخش برای اشخاصی میباشد که به تازگی تلفن همرا خود را خریداری کرده و میخواهند قبل از موعد اعتبار فعالسازی و رجیستری که به مدت 7 روز میباشد نسبت به فعالسازی آن اقدام کنید البته که بعد از اتمام مدت اعتبار فعالسازی هم میتوانید با همین روش در این بخش رجیستری گوشی خود را انجام دهید و پشتیبانی همتا نسبت به رفع قعطی آنتن تلفن همراه خود به صورت لحظه ای اقدام خواهد کرد .

 

 

2- مرحله دوم : ابتدا بعد از مرحله اول در پشتیبانی سامانه همتا حال باید نسب به تصویر طبق شماره گذاری پیش بروید و با زدن شمار تلفن خود در کادر شماره 1 ( شخصی که میخواهد رجیستری گوشی به نام او شود ) لازم به ذکر است شماره باید به نام خود شخص باشد در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهد شد و سپس در ادامه مرحله فعال سازی گوشی همراه باید حروف رمزگذاری شده را در کادر شماره 2 مشخص شده در تصویر به صورت عدد وارد کند شایان ذکر است این نوع رمز حروف دارای اعتبار زمانی میباشد اگر دیر اقدام به درج نوشته در آن کادر کنید سامانه همتا نسبت به ورود به مرحله بعد خودداری میکند . در این مرحله گزینه های زیادی وجود دارد که در ادامه پشتیبانی سامانه همتا به شما کاربران گرامی توضیح خواهیم داد .

 

 

3- مرحله سوم : ابتدا باید طبق مرحله گذشته کادرهای مربوطه را همانند تصویر کامل کنید قبل از آن در نظر داشته باشید بعد از درج شماره همراه در مرحله دوم پیامک حاوی کد رمز عبور موفقت برای شما از  پشتیبانی سامانه همتا شما ارسال خواهد شد که کد مربوطه را طبق شمار 3 در تصویر وارد کادر کنید سپس همانند مرحله دوم رمز حروف کادر پایین آن مطابق تویر گزینه شماره 4 به صورت عدد وارد کنید و بعد از دکمه ورود را بزنید .

 

 

4- مرحله چهارم : بعد از اتمام مرحله سوم شما وارد یک صفحه جدید میشوید که مشخصات شما را نمایش میدهد در بالای صفحه طبق تصویر فوق گزینه فغالسازی را انتخاب کنید .

 

 

5- مرحله پنجم : در این مرحله باید مطابق تصویر کادر های مربوطه را با پر کنید لازم به ذکر است در وارد کردن شماره دقت بفرمایید شماره وارد شده به این معنا میباشد تلفن همراه به نام صاحب این شماره همرا میشود در گزینه کد فعالسازی هم شما میبایست کد فعالسازی درج شده برروی جعبه تلفن همراه خود را وارد کنید پس از وارد کردن مشخصات مربوطه با تایید مدل گوشی و اطلاعات شخصی تلفن همراه با موفقیت ثبت میگردد .

 

استعلام همتا تلفن همراه از طریق پشتیبانی همتا

 

در این قسمت از پشتیبانی همتا میخواهیم بخش استعلام گوشی های مربوطه را به شما معرفی کنیم لذا شایان ذکر است این بخش برای اشخاصی میباشد که میخواهند از اصالت دستگاه مربوطه اطمینان حاصل کنند ، آنرا خریداری یا از گارانتی تلفن همراه خود اطلاعات مربوطه را بدست آورند البته این استعلام منوط برای شرایط خاص نیز میشود که حتی گوشی مربوطه میتواند به صورت مسافری وارد شده باشد یا جهت استعلام فعالسازی آن نیاز به اقدام میباشد که در صورت استعلام از مشحصات دقیق میتوان با خبر شد ، بخش استعلام صالت تلفن همراه مربوطه از پشتیبانی سامانه همتا در ادامه با جزییات دقیق همراه با تصاویر به شما کاربران گرامی معرفی خواهد شد .

 

 

1- مرحله اول : ابتدا باید بعد از ورود به سامانه همتا از لینک مورد نظر ( سامانه همتا ) روی بخش استعلام زده مطابق تصویر و وارد این بخش بشوید .

 

 

2- مرحله دوم : در این مرحله مشاوره سامانه همتا با وارد کردن فیلد های مورد نظر از جمله کد IMEI دستگاه تلفن همراه خود که در صورت نداشتن آن میتوانید با شماره گیری کد *#06# در تلفن همراه خود نسبت کد دقیق IMEI خود مطلع شوید و همچنین در گزینه بعد کد امنیتی نشان داده شده را باید به صورت اعداد در فیلد مشخص شده وارد نمایید ، لازم به ذکر است در این بخش اگر نسبت به وارد کردن اعداد تاخیر داشته باشید سامانه به شما ارور خواهد داد و در این صورت باید روی آیکون مجدد زده و کد جدید نمایش داده شده را وارد کنید که وارد مرحله بعد بشوید بخش استعلام تلفن همراه در پشتیبانی سامانه همتا استفاده های مختلفی دارد که در ادامه مبحث پشتیبانی همتا خدمت شما کاربران عزیز توضیح داده خواهد شد .

 

 

3- مرحله سوم : در صورت وارد کردن اطلاعات مربوطه و صحت آن بخش جدید همانند تصویر باز شده و در این قسمت مشخصات استعلام همتا تلفن شما نمایش داده میشود که این اطلاعات بخش های متفاوتی دارد که به صورت ذیل میباشد :

1- مشخصات تلفن همراه شما در پشتیبانی همتا که برند دستگاه شما میباشد .

2- مشخصات مدل دستگاه نیز در بخش استعلام اصالت تلفن همراه از پشتیبانی سامانه همتا درج شده و قابل رویت است .

3- مشخصات وارد کننده تلفن همراه شما در بخش استعلام اصالت تلفن همراه شما نیز نمایش داده میشود که این گزینه نشان دهنده گارانتی گوشی شما نیز میباشد .

4- در آخرین بخش لیست شناسه دستگاه شما یعنی IMEI تلفن همراه شما نیز نشان اده میشود که برای استعلام مغاییرت جعبه یا سریال دستگاه جز گزینه های مناسب میباشد که در این بخش میتوان از آن استفاده کرد و جهت انتقال مالکیت تلفن همراه از طریق سامانه همتا و یا فعالسازی آن از جانب پشتیبانی همتا نیز برای شما راهنمایه موثری خواهد بود .

 

استعلام گوشی مسافری در پشتیبانی همتا

 

 

 

1- مرحله اول : در ابتدا وارد سامانه همتا شده و طبق آموزش مرحله اول در بخش استعلام تلفن همراه وارد گزینه استعلام شده و نسبت به مرحله دوم همان بخش مشخصات مربوطه را وارد کنید ، بعد از اتمام در ج مشخصات خواسته شده در سامانه همتا استعلام تلفن همراه شما صورت میگیرد که اگز این کوشی مسافری باشد و رجیستر نشده باشد یا وارد کننده آن به صورت قانونی دستگاه را با گارانتی وارد نکرده باشد در این بخش از استعلام به شما نشان داده خواهد شد .

 

 

2- مرحله دوم : لذا شایان ذکر است اگر گوشی مورد نظر در استعلم خود دچار مشکل شود و با ارور در سامانه همتا روبرو شوید به معنی ثبت نشدن قانونی گوشی نداشتن گارانتی شرکتی یا واردات آن به صورت قاچاق نسبت به خلاف واردات کالای طبق قوانین گمرک میباشد که شما را مطلع میکند از اصالت غیر صحیح این دستگاه که البته موقعی هم پیش می آید که گوشی همراه به صورت صحیح وارد شده اما رجیستر نشده در سامانه گمرک  لذا در این صورت هم میتوانید با ارور ( شناسه دستگاه قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت ) روبرو شود .

 

 

 

ثبت نام در سامانه همتا – پشتیبانی همتا

 

1- مرحله اول : برای ثبت نام در سامانه همتا مبایست بعد از ورود به سامانه همتا طبق تصویر مشخص شده بالا روی بخش ثبت نام زده و وارد صفحه بعد بشوید .

 

 

2- مرحله دوم : در صفحه جدید وارد شده باید مشخصات داخل فیلد را وارد کرده و نسبت به ثبت نام کامل در پشتیبانی همتا اقدام فرمایید .

الف ) وارد کردن شماره موبایل لازم به ذکر است این بخش به صورت کلی بوده و در نظر داشته باشید شماره همراه به نام هر شخصی باشد فعالسازی و یا انتقال مالکیت تلفن همراه در سامانه همتا نیز به نام همان شخص خواهد شد .

ب ) وارد کردن کد امنیتی حروفی به صورت اعداد در کادر مربوطه .

 

 

سامانه همتا امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به ثبت گوشی‌های موبایل مسافرتی، استعلام اصالت گوشی موبایل‌، فعال‌سازی گوشی و… اشاره کنیم. اطلاع از اصالت گوشی از دغدغه‌های مهمی است که کاربران قبل از استفاده آن دارند، اما سامانه همتا این امکان را به کاربران داده است تا اصالت گوشی را به راحتی بررسی کنید. در این مطلب از امداد رایانه می‌خواهیم اطلاعاتی درباره سایت همتا و پشتیبانی سایت همتا برای شما بیان کنیم با ما همراه شوید.

سامانه همتا چیست؟

سامانه همتا پایگاهی برای ثبت اطلاعات گوشی همراه است و دسترسی به این سامانه و استفاده از امکانات آن از طریق وب سایت، کد USSD، اپلیکیشن و پیامک امکان پذیر است. همچنین برای دسترسی به تمام امکانات سامانه همتا باید در این سامانه ثبت نام کنید و ثبت نام تنها با وارد کردن شماره تلفن همراه امکان پذیر است. البته سامانه همتا بدون ثبت نام دو ویژگی اصلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اولین ویژگی استعلام وضعیت گوشی موبایل و دومین ویژگی فعال‌سازی گوشی‌های جدیدی است که خریداری شده و برای استفاده باید فعال شوند اما برای استفاده از سایر ویژگی‌ها قابلیت‌هایی که در سامانه همتا ارائه می‌شود باید ثبت نام کنید.

 

امکانات سامانه همتا

سامانه همتا امکانات و قابلیت‌های زیادی دارد که در این بخش از مقاله قصد داریم آن‌ها را به صورت کامل بیان کنیم.

  • استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا و پشتیبانی همتا
  • فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا و ثبت گوشی در پشتیبانی همتا
  • انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا و پشتیبانی آن در این سایت

نحوه استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا

در این بخش از مقاله می‌خواهیم نحوه استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا را برای شما بیان کنیم.

اگر گوشی جدیدی را خریداری کردید باید اقدام به استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا کنید و مطمئن شوید که گوشی مورد نظر در طرح ریجستری ثبت شده است.

نحوه استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا به شرح زیر است:

  • ابتدا به صفحه اصلی سامانه همتا مراجعه کنید.
  • سپس گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.
  • در این بهش پنجره پاپ آپی نمایان می‌شود که باید کد IMEI گوشی خود را وارد کنید و برای دریافت این کو باید وارد بخش دایلر آن شده و شماره *#۰۶# را بگیرید.
  • سپس باید شماره امنیتی که به صورت حروف نوشته شده را به صورت عددی وارد کنید.
  • حال بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.
  • سپس کمتر از یک ثانیه اطلاعاتی به شما نمایش داده می‌شود که حاوی اطلاعات ریجستری گوشی شما است و برای استفاده از آن مشکلی نخواهید داشت.
  • اگر اصالت گوشی را سامانه همتا تکذیب کند گوشی مورد نظر در طرح ریجستری موبایل ثبت نشده و به صورت غیر قانونی وارد بازار کشور شده است برای استفاده از ان گوشی به مشکل می‌خوردید.

نحوه رجیستر گوشی در سامانه همتا با کد USSD

همانطور که در قسمت قبل گفتیم فعال کردن گوشی در سامانه همتا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه است که بدن تبت نام کردن در این سامانه می‌توان از آن استفاده کرد در ادامه می‌خواهیم نحوه فعال کردن گوشی در سامانه همتا را برای شما بیان کنیم.

نحوه فعال کردن گوشی در سایت سامانه همتا‌ عبارتند از:

  • ابتدا وارد صفحه اصلی سامانه همتا شوید.
  • گزینه فعال‌سازی را انتخاب کنید.
  • در فیلد‌های ارائه شده اطلاعات لازم را وارد کنید که شامل شماره تلفن، کد IMEI، کد فعالسازی و کد امنیتی می‌شود.
  • در نهایت فعال‌سازی گوشی مورد نظر انجام می‌شود.

فعال کردن گوشی بدون ثبت نام در سامانه همتا عبارتند از:

  • در بخش تلفن گوشی شماره *777# را وارد کنید.
  • گزینه فعالسازی را انتخاب و ارسال کنید.
  • کد IMEI گوشی خود را وارد کنید و گزینه ارسال را لمس کنید برای پیدا کردن کد IMEI شماره *#۰۶# را در گوشی شماره‌گیری کنید.
  • شماره سیم کارت را برای فعال‌سازی وارد کرده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.
  • حال کد فعال‌سازی که فروشنده در اختیار شما قرار داده وارد کرده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.
  • اطلاعاتی که ارائه سده را بررسی و تایید کنید.
  • در نهایت پیامی حاوی فعال‌سازی موفق گوشی برای شما ارسال خواهد شد.

 

انتقال مالکیت در سامانه همتا

فعال‌سازی گوشی موبایل در سامانه همتا در واقع ارتباط بین گوشی و سیم کارت را امکان پذیر می‌کند حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که اگر گوشی را به دیگری بفروشیم چگونه مالکیت گوشی را در سامانه همتا تغییر دهیم؟ در این بخش از مقاله می‌خواهیم انتقال مالکیت در سامانه همتا را به صورت کامل برای شما بیان کنیم و به این سوال پاسخ دهیم.

  • در گوشی خود کد *7777# را شماره‌گیری کنید.
  • گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کنید.
  • در این مرحله کد‌های IMEI و دستگاه‌های ثبت و فعال شده سیم کارت نمایش داده نی سود و این کد‌ها مربوط به گوشی‌هایی است که تحت مالکیت سیم کارت شما قرار دارد در ابن مرحله باید عدد مربوط به شناسه گوشی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید وارد و ارسال کنید و اگر شناسه گوشی در لیست نیست ان را تایپ و ارسال کنید.
  • در این مرحله باید شماره موبایل که مالکیت گوشی به آن انتقال داده شود را وارد کنید و گزینه ارسال را انتخاب نمایید.
  • مشخصات نمایش داده شده را تایید کنید.
  • حال پیامی حاوی کد فعال‌سازی گوشی به سیم کارت جدید ارسال خواهد شد.

سخن پایانی

به پایان این مقاله از امداد رایانه رسیدیم امید است اطلاعاتی که درباره سامانه همتا و مسائل پیرامونی آن در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از ان‌ها راهنمایی بگیرید.

 

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «پشتیبانی سامانه همتا»

    1. امیر ابوترابی

      سلام مسهود طالشی عزیز
      لطفا با تلفن ثابت تماس بگیرید در صورت نیاز میتوانید بسته مکالمه از سایت خریداری کرده و با تلفن همراه تماس بگیرید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *