چه کسانی به وای فای من وصل هستند؟ چگونه افراد متصل را حذف کنیم؟

گاهی این موضوع که افراد دیگری علاوه بر خودتان از وای فای شما استفاده می‌کنند دغدغه شما شود یا بر اثر تمام شدن زود هنگام بسته‌های اینترنتی و پایین آمدن سرعت اینترنتدر زمان دانلود و….متوجه این موضوع شوید که علاوه بر خودتان افراد دیگری نیز از وای فای شما استفاده می‌کنند.

در این مطلب از امداد رایانه به این سؤال پاسخ می‌دهیم که چه کسانی به وای فای ما وصل هستند و چگونه افراد متصل را حذف کنیم؟برای کسب اطلاعات بیشتر با امداد رایانه همراه شوید.

چگونگی مدیریت و قطع دستگاه‌های متصل به وای فای

شاید متوجه شده باشید که سرعت اینترنت شما بسیار کند شده یا اینترنت شما خیلی زود تمام می‌شود، این امر ممکن است به این دلیل باشد که دستگاه‌های دیگری از وای فای شما استفاده می‌کنند و شما از آنها اطلاعی ندارید.

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم نحوه مشاهده افراد متصل به وای فای را بررسی کنیم و راه‌های جلوگیری از آن را توضیح دهیم.

نکته‌ای که حائز اهمیت است این می‌باشد که نحوه دستیابی به بخش‌های مختلف تنظیمات یک مودمبا توجه به برند مودم متفاوت است به همین دلیل شما می‌توانید اطلاعات مربوط به مودم و مدل آن رو در اینترنت سرچ کنید.

چه کسانی به وای فای من وصل هستند؟ جستجوی دستگاه‌های متصل به وای فای

هنگامی که یک دستگاه به یک شبکه اینترنت وصل می‌شود آدرسIp آن در شبکه محل باقی خواهد ماند و در سایر دستگاه‌ها قابلیت مشاهدهدارد، علت این امر هم این می‌باشدکه دستگاه‌ها بتوانند فایل‌های مربوط را رد و بدل نمایند.

هنگامی که شما به شبکه‌ای متصل می‌شوید می‌توانید این دستگاه‌ها را جستجو کنید، فرض کنید که دو دستگاه آیفون و لب تاپ از شبکه اینترنت شما استفاده می‌کنند، اما با مشاهده فهرست دستگاه شیائومی هم دیده می‌شودو از طرفی هیچ کدام از دستگاه‌های متصل از سوی شما به شبکه شیائومی نیستند، بدین ترتیب می‌توانید نتیجه بگیرید که فردی در حال دزدیدن وای فای شما است.

چه کسانی به وای فای من وصل هستند؟ چک کردن ترافیک وایرلس

شما می‌توانید با استفاده از یک کارت در monitor modeو یک نرم افزار بررسی وای فای میزان ترافیکرا توسط دستگاه‌های مختلف ببینید، در این روش لازم نیست که حتما به وای فای متصل شده باشید، اما در هر مودمی که دارید می‌توانیداز این شیوه استفاده کنید و ببینید که چه کسانی به شبکه اینترنت شما و متصل شده اند و در حال برقراری ارتباط هستند.

 

با خاموش و روشن کردن وای فای اتصال افراد متصل به وای فای را قطع کنید.

اگر تعداد دستگاه‌هایی که به وای فای متصل هستند کم است شما اتصال همه آن‌ها را قطع کنید، سپس باید چراغ اتصال مودم را چک کنید، اگر همچنان این چراغ چشمک بزند یعنی فردی دیگری از وای فای استفاده می‌کند و برای گرفتن نتیجه بهتر شما باید تمام این دستگاه‌ها را خاموش کنید.

استفاده از نرم افزار نمایش دستگاه‌های متصل به وای فای

از جمله راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن افراد متصل به وای فای برایرا حذفکنید استفاده از نرم افزار حذف افراد متصل است.

شما می‌توانید با استفاده از برنامه Wi-FI Thief Detectorبه سادگی به نتایج بهتری دست پیدا نمایید، این برنامه به شما نشان خواهد داد که چند دستگاه به مودم شما متصل هستند با چک کردن تعداد افرادی که دستگاه مودم اتصال دارند می‌توانید در صورت دزدیده شدنوای فای اقدامات لازم را اجرا نمایید.

Paessler PRTG Network moitor: این ابزار برای مدیریت روتر طراحی شده است، شما برای پیدا کردن ترافیک مشکوک می‌توانید از این برنامه استفاده نمایید.

Wireless Network watcher: با استفاده از این برنامه در ویندز و مک می‌توانید دستگاه‌های متصل به وایفای را مشاهده کنی، همچنین این برنامه قابلیت بررسی ترافیک مشکوک را نیز به شما می‌دهد.

Fing: ابن برنامه برای دستگاه‌هایIos طراحی شده است که به سرعت نشان می‌دهد که چه دستگاه‌هاییبه وای فای وصل شده اند و چگونه به آن متصل شده اند.

Net Scanner: این نرم ابزار را میتوانید بر روی گوشی همراه خود نصب کنید و مدت زمان کوتاهیوای فای را اسکن کنید، اینگونه می‌توانید متوجه شوید که چه دستگاه‌هایی بر روی وای فای شما وصل هستند.

 

 

مدیریت دستگاه متصل به وای فای برای کامپیوتر و چک کردن بخش Administrator

از جمله روشی که با استفاده از آن می‌توانید دستگاه‌های متصل به وای فای را پیدا کنید ورود به صفحه مدیریت مودم است، معمولا با جستجودر نوار آدرس به این صفحه دسترسی پیدا کنید.

سپس با وارد بخشی می‌شوید که ادرس‌های مختلفMACمتصل به کامپیوتر را نشان خواهد داد، اصولا این بخشدر قسمت DHCP Client listقرار دارد، در این قسمت می‌توانید ببینید چند دستگاه به اینترنت شما متصل هستند و هر دستگاه آدرس MACخاص خود را دارد، اگر۳ دستگاه در خانه داریداما ۴ دستگاه را مشاهده می‌کنید فردی دیگری از اینترنت شما در حال استفاده است.

 

در این بخش باید همه دستگاه‌ها مانند تلویزیون، کنسول را در نظر بگیرید و تنها به دنبال گوشی یا کامپیوتر نباشید، از آنجا که بخش‌های گوناگون این صفحه در هر مودم متفاوت باشد، شما می‌توانید برای بدست آوردن این اطلاعات برای مودم خود در اینترنت جستجو کنید.

جلوگیری از دزدیده شدن وای فای با تغییر رمز

یک روش برای جلوگیری از دسترسی سایر افراد به وای فای تغییر رمز است، شما باید یک رمز قوی که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک را است را انتخاب نمایید، خودتان هم برای ورود باید رمز جدید را در دستگاه‌های مختلف وارد نمایید.

قطع اتصال افراد متصل به وای فای با تغییر نام مودم

راه دیگر برای قطع اتصال افراد متصل به وای فای این می‌باشد که نام وای فای خود را تغییر دهید، اصولا برای این تغییر باید به بخش هایSevice set بروید و این قسمت در بخشWireless settingsقرار دارد.

مشاهده دستگاه‌های متصل به مودم TP linkو حذف آن‌ها با فیلتر کرون MAC

شما می‌توانید افراد متصل به اینترنت را به آدرس MACرا بلاک کنید اگر شماآدرس MACدستگاه‌های خود را میدانید آدرس MACمشکوک را بلاک نمایید.

 

حذف افراد متصل با وای فای با خرید مودم جدید

اگر شما از یک مودم قدیمی استفاده می‌کنید بهتر است مودم دیگری را خریداری نمایید، دستگاه‌های جدید امنیت بیشتری دارند و ممکن است مودم‌های قدیمی مانند مودم‌های جدید امنیت را به خوبی نتوانند تامین کنند و نرم افزار‌های دزدیدی از وای فای به راحتی بتوانند به دستگاه متصل شوند.

کلام آخر

در این مقاله از امداد رایانه سعی کردیم به این سوال کهچه کسانی به وای فای من وصل هستند و نحوه حذف افراد متصل را توضیح دهیم امید است با این مقاله به سوالات و ابهامات شما در این خصوص پاسخ داده باشیم.

اگر در خصوص کامپیوتر و مشکلات ان سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان امداد رایانه تماس حاصل نمایید و سوالات خود را بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *