حالت ناشناس کروم چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

گوگل کروم که مرورگرسریع و رایگان است که از امنیت بالایی برخورد دار می‌باشد که توسطگوگل ارائه شده است، قدرت کروم به عملکرد برنامه و سرعت پردازش جاوا اسکریپت بستگی دارد و از زبان‌های مختلفی از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند.

شاید شما در طول روزمره زندگی خود از خدمات گوگل کروماستفاده نمایید و دوست داشته باشید که گوگل کروم از فعالیت شما آگاه نشود یا به خاطر نسپارد، می توانید حالت ناشناس کروم را فعال نمایید.در حالت ناشناس کروم دانلود‌ها و بوکمارکشماذخیره خواهد شد، اما دیگر فعالیت‌های شما پنهان می‌ماند و سایر کاربرانیاز این دستگاه استفاده می‌نمایند، متوجه فعالیت شما نخواهند شد.

در این نوشتار امداد رایانه می‌خواهیم حالت ناشناس کروم و نحوه فعال کردن آن را به طور کامل توضیح دهیم، پس با ما همراه شوید.

گوگل کروم چیست؟

گوگل کروم یک مرورگر سریع و رایگان است که توسط گوگل ارائه شده است در ابتدا این اپلیکیشن برای نرم افزار سیستم اندورید در صد‌ها کشور عرضه جهانی شد، سپس در آینده نسخه‌های مناسب با نرم افزار عامل لینوکس و رایانه اپل مکینتاش توزیع شد. مرورگر کرون بر اساس مرورگر اپنسورس webkilنوشته شده است. از جمله قابلیت‌های فوق العاده مرورگر کروم می‌توان به Tabbed browsing و امکاناتی مشابه با privacyدر ویندوز اکسپلورر و Speed Dialدر مرورگر اپرا ارشاره نمود.

شاید جالب باشد که بدانید این مرورگر فوق العاده سریع شرکت گوگل همانند سایت گوگل ظاهر بسیار ساده‌ای دارد.

ویژگی‌های گوگل کروم

  • گوگل کروم یک مرورگر امن، سریع و با ثبات می‌باشد.
  • قدرت عملکرد برنامه وابسته به سرعت پردازش جاوا اسکریپت است.
  • گوگل کروم از زبان‌های مختلف همچون زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • مرورگر گوگل کروم تفاوت خاصی با مرورگر‌های رقیب خود ندارد.
  • مرور گر گوگل کروم موفق شده افزونه‌های زیادی را منتشر نماید که کارایی آن را بسیار بهبود بخشیده است.
  • مرورگر کروم قابلیت پیشنهاد عبارات جستجو شده و آدرس سایت‌ها را دارد.
  • در مرورگر گوگل کروم به راحتی میتوان صفحات را نشانه گذاری کرد و تاریخچه صفحات وب را مشاهده نماییم.
  • میتوان وب سایت‌ها در نسخه‌های موبایل نیز مشاهده نماییم.

آموزش فعال‌سازی و ورود به حالت ناشناس کروم در گوگل

هنگامی که شما حالت ناشناس را در کروم فعال نمایید اطلاعات وارد شدهدر فرم‌ها ذخیره نخواهد شد، همچنین با خروج از این حالت کوکی‌ها و داده‌های سایت‌ها حذف خواهند شد.البته ناگفته نماند که فعالیت‌های شما برای مدیر شبکهیا شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی نمایش داده می‌شود.

چگونه حالت کروم را در کامپیوتر فعال کنیم؟

برای فعال کردن حالت incognito modeوارد مرورگر کروم شوید، سپس بر روی منوی سه نقطه‌ای در سمت راست مرورگر کلیک کنید و بر روی گزینه Net incognite windowکلیک نماید.

سپس صفحه جدیدی در مرور گر باز خواهد شد که در چنین حالتی ممکن استپنجره مرورگر کمی تیره‌تر باشد، همچنین شما می‌توانید آیکون آن را مشاهده کنید و پیام youve gone incognitoرا در صفحه مشاهده نمایید.

 

فعال کردن حالت ناشناس کردم در گوشی اندورید

برایفعال کردن حالت incognito mode وارد مرورگر کروم شوید، سپس بر روی منوی سه نقطه‌ای در سمت راستو بالای مرورگر کلیک کنید و بر رویگزینهNet incognite tab کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

سپس صفحه جدیدی در مرور گر باز خواهد شد که در چنین حالتی ممکن است پنجره مرورگر کمی تیره‌تر باشد.

فعال کردن حالت ناشناس مرورگر کروم در iOS

برای فعال کردن حالت ناشناس مرورگر کروم درiOSابتدا وارد این مرور گر شوید، سپس بر روی منوی سه نقطه‌ای در سمت راست مرورگر کلیک کنید و بر رویگزینهNet incognite tab کلیک نمایید.سپس صفحه جدیدی در مرور گر باز خواهد شد که در چنین حالتی ممکن است پنجره مرورگر کمی تیره‌تر باشدو در نهایت این حالت برای شما فعال خواهد شد.

 

 

 

فعال و غیر فعال کردن حالت ناشناس در گوگل کروم ویندوز 7/8/10با فایل Red

شما می‌توانید برای فعال و غیر فعال کردن حالت ناشناس کروم از فایل‌های آماده regاستفاده نمایید، این فایل DWORDرا در بخش ریجستری را تغییر می‌دهد: Google- chorme- policies- SoFTWARE-HkeY- LOCAL-MACHINE

در واقع موارد زیر نیز تغییر پیدا می‌کند:

Disable: 1

Force: 2

Delete or 0: Enable

نکاتی درباره lncognito modeکروم

هر زمان که شما lncognite modeرا فعال نماییدو از اکانتی شبیه جمیل خواهید شد و ممکن است که فعالیت‌ها شما در سایتی که آن حساب را می‌شناسد ذخیره شود.

اگر شما در حالت ناشناس یک پنجره باز کرده اید و سپس پنجره دیگر باز کنید همچنان فعالیت‌های شما در حالت ناشناس خواهد بود و برای خروج از این حالت باید تمام پنجره‌های lncognito modeرا ببندید.

چگونه حالت ناشناس را غیر فعال کنیم؟

انجام این کار بسیار ساده می‌باشد، در اندورید با توجه به تعداد تب‌های فعال و ضربه زدن بر آیکون مربوطه دو بخش را مشاهده می‌کنید که در سمت راست تب‌های ناشناس و در سمت چپ تب‌های معمولی قرار دارند، شما در این محیط می‌توانید به راحتی تب‌های ناشناس را ببنید و در صورت فعال بودن آنها در گوشی‌های اندورید با ضربه زدن بر incognito tab close allتمام تب‌های ناشناس بسته خواهند شد، در کامپیوترها بستن تب‌های ناشناس مانند تب‌های معمولی است.

آیا سایر اپلیکیشن‌ها از حالت ناشناس بهره می‌برند؟

در پاسخ به سوال فوق باید بگوییم بله، به عنوان مثال می‌توانیم به اپلیکیشن‌های گوگل پلی استور و گوگل مپ اشاره نماییم. در اپلیکیشن پلی استور حالت ناشناس در مرحله آزمایشی قرار دارد و بر این قرار استکه برای عدم ثبت کلید واژه‌های جستجو مورد استفاده قرار میگیرد، حالت ناشناس گوگل مپ هم سبب می‌شود که سابقه سفرها و جستجو‌های افراد ثبت نشود.

یوتیوب نیز ای همچنین امکانی برخورد دارد است که به صورت خلاصه جلوی ثبت جستجو‌های انجام شده و سابقه ویدیو‌های مورد تماشا را میگیرد.

سخن پایانی

در این نوشتار حالت ناشناس گوگل کروم را به طور کامل بیان کردیم اگر در این خصوص سوالی دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان امداد رایانه تماس حاصل نمایید و سوالات خود را بپرسید.

سایت امداد رایانه آمادگی ارائه خدمات در زمینه انواع کامیپوتر و مشکلات آن می‌باشد تنها کافیست بو شماره‌های موجود تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *