نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر را بشناسید

ویروس ها و سایر بدافزارها سبب ایجاد مشکلات جزئی و یا حتی فاجعه از جمله از کار افتادن سیستم، کند شدن سیستم و غیره می شود. بعضی از این بدافزارها افزایش می یابند و این جریان آن قدر ادامه پیدا می کند که تمام فضای هارد دیسک شما را پر  سیستم شما را از کارکرد عادی ناتوان می کند. برخی دیگر از بدافزارها اطلاعات ذخیره شده روی سیستم شما را پاک کرده و یا سرعت کامپیوتر را کاهش می دهد. تعداد کمی هم از طریق برنامه های ایمیل شما به تمام افراد موجود در لیست مخاطبین کد مخرب ارسال می کنند.

شیوه های شناسایی ویروسی شدن کامپیوتر و لپ تاپ، چطور متوجه بشویم کامپیوتر و یا لپ تاپ مون ویروسی شده اند؟

برخی اوقات ممکن است ویندوز کامپیوتر و یا لپ تاپ شما مورد حمله ویروس ها یا بدافزارها قرار بگیرند. ولی هر نشانه ای یا رفتار غیر عادی در سیستم  وجود ویروس نیست. پس چطور بدانیم سیستم ما ویروسی شده است؟ در ادامه می خواهیم با چند تا از نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر اشاره کنیم، پس با ما همراه باشید.

نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر با کند شدن سرعت کامپیوتر

از نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر می توان به کند شدن سرعت سیستم عامل اشاره کرد.  البته کند شدن سرعت سیستم می تواند علت های مختلفی داشته باشد و فقط با وجود بدافزارها نمی تواند موجب کاهش سرعت سیستم وشد. پیش از این که متوجه شوید سیستم شما ویروسی شده است بایستی سیستم های سخت افزاری خود را چک نمایید. سپس به ویروسی شدن سیستم خود فکر کنید. چنان چه دلایلی برای کاهش سرعت کامپیوتر خود پیدا نکردید به سادیگ می توانید بگویید سیستم شما ویروسی شده است.

نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر با عدم کارکرد درست مرورگر وب

گاهی اوقات ممکن است وقتی کاربران صفحات مرورگرها را مرور می کنند، پاپ آپ هایی روی صفحات آن ها ظاهر شود. البته بیشتر پاپ آپ ها امروزه از طریق مرورگرها به شکل اتوماتیک بلاک می شوند. چنان چه با این مشکل برخورد کردید که با بستن مرورگر، صفحات پاپ آپ را دریافت می کنید، در این صورت می توان پی برد کامپیوتر شما دچار ویروس شده است. علاوه براین باید به نوار ابزار مروگر خود توجه داشته باشید. در صورت اضافه شدن ابازارهای گوناگون به مرورگرتان نیز با مشکل ویروسی شدن سیستم روبه رو شده اید. چنان چه موتور جستجو به صورت ناگهانی تغییر کرد و یا نتایج جستجو گوگب شما غیرعادی به نظر می رسد پس اطمینان حاصل نمایید که کامپیوتر شما ویروس دارد.

ویروسی شدن کامپیوترناپدید شدن ناگهانی فایل ها

در این رابطه می توان گفت که فایل ها و یا آیکون های موجود در دسکتاپ یا سایر قسمت ها از دیسک سخت ناپدید و پسوند فایل ها تغییر می کنند و پوشه ها و برنامه ها پنهان می شوند. با روبه رو شدن با چنین علائمی می توان گفت سیستم شما دچار ویروس شده است. در سال های اخیر بدافزارهای بسیاری شیوع پیدا کرده اند. این دسته از بدافزارها فایل های یک سیستم کامپیوتری را رمزنگاری کرده و سدترسی به آن را غیر ممکن خواهد کرد. تنها راه دسترسی به فایل های خود، پرداخت مبلغی به شکل بیت کوین به سازنده های بدافزارها است. ولی حتی پس از پرداخت نیز تضمینی برای رمزگشایی فایل های قفل شده وجود ندارد.

 زمانی که یک بدافزار به سیستم شما ورود می کند، در زمان کوتاه فایل های شما را آلوده و رمزنگاری می کند. تنها راه ناچار، گرفتن مداوم نسخه پشتیبان از فایل ها است. تا در این صورت نتوانند فایل های قفل شده را از منبعی دیگر بازیابی نمایند. گاهی اوقات ممکن است  بدافزارها فایل ها را از دسترسی خارج کنند. این اتفاق با تغییر پسوند فایل های شما و مخفی شدن آن ها رخ دهد. البته در این صورت بازیابی آن به مراتب راحت تر است. چنان چه برای فایل های ذخیره شده روی سیستم شما اتفاقی رخ دهد، این امکان وجود دارد سیستم شما ویروسی شده است.

غیرفعال شدن آنتی ویروس

چنان چه آنتی ویروس شما غیر فعال شده است و نمی توانید مجددا آنتی ویروس خود را بروزرسانی یا فعال سازی کنید، بنابراین ویروس ها به سهولت می توانند به سیستم شما وارد شوند و به سیستم شما تسلط کامل داشته باشند. در صورتی که شما بروزرسانی آنتی ویروس را غیرفعال نکرده اید حتما سیستم شما ویروسی شده است.

1 دیدگاه دربارهٔ «نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر را بشناسید»

  1. بازتاب: امداد رایانه کمک تلفنی | 91307970-021 | ✔️ آنلاین و ارزان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *