نصب ویندوز ۱۰ با فلش: مشاوره رایگان با امداد رایانه

در گذشته برای نصب ویندوز بر روی سیستم از سی دی ویندوز استفاده می‌شد اما امروزه سی دی‌ها جای خود را به فلش‌ها دادند و نصب ویندوز از طریق فلش انجام می‌شود که موجب راحتی استفاده سرعت بیشتر نصب شده است.

شاید به دلایلی نصب ویندوز از طریق فلش را به نصب از طریق سی دی ترجیح دهید به طور مثال عدم داشتن دی وی دی رام در لپ تاپ یا پی سی یا سرعت به مراتب بالای فلش در نصب ویندوز اما نحوه نصب آن را بلد نباشید جای نگرانی وجود ندارد امروز مشاوران امداد رایانه تصمیم گرفتند که نصب ویندوز ۱۰ با فلش را برای شما توضیح دهند و شما را با مراحل آن آشنا کنند به خوبی می‌دانیم که نصب ویندوز امری تخصصی است ولی شما با کوتاه‌ترین زمان ممکن و مطالعه این مقاله به راحتی می‌توانید ویندوز ۱۰ را از طریق فلش بر روی سیستم خود نصب کنید.

مزایای نصب ویندوز ۱۰ از روی فلش

ویندوز ۱۰‌ کامل‌ترین محصول مایکروسافت است قابلیت‌های زیادی دارد و بسیاری از کاربران از ان راضی می‌باشند ترفند‌هایی برای استفاده از این نسخه ویندوز وجود دارد که نیاز کاربران را به راحتی رفع می‌کند شما می‌توانید با نصب این ویندوز از قابلیت‌ها و امکانات آن بهره مند شوید.

در این قسمت از نوشتار می‌خواهیم فواید نصب ویندوز از روی فلش را بیان کنیم که عبارتند از:

  • درگاه USBنسبت به درایوهای نوری سریع‌تر بوت می‌شود و نصب ویندوز در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.
  • بسیاری از سیستم‌ها فاقد درایو نوری هستند و برای نصب آن کاربران باید از USB استفاده کنند اما مایکروسافت ویندوز ۱۰ را برخلاف نسخه‌های قبلی عرصه کرده و قابلیت دیسک روی فلش را دارد.
  • یو اس بی درایو پرتابل می‌باشد و انواع کامپیوتر‌های دسکتاپ و لب تاپ با آن سازگار هستند در حالی که ممکن است بسیاری وز کامپیوتر‌ها فاقد دی وی دی درایو باشند اما همه آن‌ها دارای یو اس بی درایو هستند.

حداقل مشخصات مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۰

  • پردازنده یک گیگاهرتزی
  • رم یک گیگابایتی برای نسخه ۳۲ یا ۶۴ بیتی
  • ۱۶ گیگابایت فضای آزاد هارد برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲۰ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی
  • کارت گرافیک با قابلیت پشتیبانی از DitrectX9
  • نمایشگری با حداقل رزولوشن800 در ۶۰۰‌ پیکسل

مراحل نصب ویندوز ۱۰ از روی فلش

در قسمت فوق پیش نیاز‌ها را گفتیم همچنین شما باید فرمت فلش خود را NTFS تغییر دهید تا فلش شما قابلیت بوت شدن را داشته باشد سپس برای نصب ویندوز مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا ویندوز ۱۰ را به شکلiso و نرم افزار Rufus را دانلود کنید.
  • سپس برنامهRufus را اجرا کنید و فایل iso دانلود شده را انتخاب نمایید و در نهایت گزینه START را انتخاب کنید تا فلش شما بوتیبل شود که البته این فرایند مدتی طول خواهد کشید.

  • در مرحله بعد در سیستم فلش را به عنوان بوت اصلی انتخاب کنید برای انجام این کار باید فلش را به سیستم وصل کنید و سپس ان را ریست نمایید و حال برای دسترسی به منوی BIOS دکمه esc را بزنید.
  • پس از دسترسی به منوی بیت اگر سیستم فلش را تشخیص داد آن را به‌عنوان دستگاه بوت اصلی انتخاب نمایید، برای انتخاب فلش به عنوان دستگاه بوت اصلی باید در منوی BIOS، بوت را انتخاب نمایید و سپس گزینه USB drive را با استفاده از دکمه‌های صفحه کلید به ردیف اول دستگاه‌های بوت انتقال دهید، سپس وارد تنظیمات شوید و سیستم را ریست کنید.

 

  • با روشن شدن سیستم صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد برای بوت شدن از روی فلش یک کلید کیبورد را فشار دهید، سپس فایل‌های نصب ویندوز از فلش لود می‌شود.
  • پس از نمایش پنجره Windows Setup کلید NeXt را بزنید و در نهایت بر روی lnstall Now کلیک کنید.

 

  • اگر اولین بار است که ویندوز را نصب می‌کنید در صورت درخواست انتخاب نسخه مورد نظر می‌توانید آن را انتخاب نمایید، سپس بر روی Next کلیک کنید.
  • حال گزینه I accept the license terms را انتخاب و بر روی کلید Next کلیک کنید و گزینه‌(Custom: Install Windows only (Advanced را انتخاب کنید

برای مطالعه مقاله : چرا کد تلگرام نمیاد کلیک نمایید

  • در این مرحله باید درایوی که ویندوز فعلی بر روی آن نصب شده است را انتخاب کنید و گزینه Delete را کلیک نمایید، اما اگر درایو انتخابی از چند پارتیشن تشکیل شده باشد باید هر یک را به صورت جداگانه انتخاب و پاک کنید تا تمام درایو‌ها برای نصب ویندوز در اختیار سیستم قرار بگیرند، در حین نصب ویندوز ۱۰ تمام پارتیشن‌های لازم به صورت خودکار ایجاد می‌شوند، همچنین لازم نیست اطلاعات سایر درایو‌ها را پاک کنید.
  • درایو را خالی کنید و در آخر گزینه Next را کلیک نمایید پس از انجام این مراحل ویندوز ۱۰ بر روی سیستم شما نصب می‌شود و پس از آن کاربر می‌تواند حساب شخصی خود را ایجاد و تنظیمات را شخصی‌سازی نمایید.
  • برای ایجاد حساب کاربری مایکروسافت اطلاعات لازم را وارد نمایید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

  • شما باید تنظیمات مربوط به حفظ حریم خصوصی را انجام دهید و بر روی گزینه Accept بزنید، پس از انجام این مراحل، تنظیمات در ویندوز اعمال می‌شود و صفحه دسکتاپ ظاهر خواهد شد.

 

پیشنهاد مطالعه:خالی کردن کش DNS در ویندوز

مشکلات نصب ویندوز ۱۰ با فلش

در پایان این مقاله می‌خواهیم خطاهای رایج و مشکلات نصب ویندوز ۱۰‌ با فلش را بیان کنیم که به شرح زیر هستند:

ارور هنگام نصب ویندوز0x80300024

مهم‌ترین عواملی که باعث ارور 0x80300024 می‌شود خرابی هارد یا عدم وجود فضای کافی است، اولین کار این است که هارد خود را بررسی کنید و از سالم بودن ان اطمینان پیدا کنید و اگر برای نصب ویندوز از USB استفاده کردید آن را عوض کنید و مجددا برای نصب ویندوز اقدام کنید.

ارور هنگام نصب x8007025D

وجود اشکال خطا در RAM و هارد شما می‌تواند x8007025D بدهد، برای رفع ارور هنگام نصب ویندوز ابتدا باید تمام فلش‌ها، دستگاه‌های جانبی و حتی کابل شبکه را از سیستم عامل جدا کنید اگر با تمام این کار‌ها مشکل رفع نشد سایز درایو خود را کوچکتر کنید و آن را فرمت نمایید سپس برای نصب ویندوز اقدام کنید. اگر با این کار هم مشکل رفع نشد امکان دارد فایل ISO شما مشکل داشته باشد بهتر است که فایل iso را مجدد دانلود کنید و از طریق یک فلش جدید بوت کنید. همچنین پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰ را مطالعه نمایید.

کلام آخر

در این مقاله نحوه نصب ویندوز ۱۰ با فلش را به طور کامل شرح دادیم اگر در خصوص نصب ویندوز 10 سوالی دارید با شماره 9099070545 تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *