پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰: مشاوره رایگان در امداد رایانه

یکی از رایج‌ترین کارهایی که کاربران لب تاپ و دستکاپ انجام می‌داند پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰ می‌باشد با این حال اگر شما به تازگی ویندوز ۱۰ را برروی سیستم خود نصب کرده اید ممکن است ندانید که چگونه هر برنامه‌ای را حذف کنید، در هر نسخه از ویندوز برنامه‌ها و ویژگی‌هایی قدیمی پنل ویندوز ۷ وجود دارد اما انواع جدید تری از برنامه‌ها وجود دارد که به راحتی حذف نمی شوند.

این نسخه از سیستم عامل روش‌های مختلفی را برای پاک کردن برنامه در ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهد اما چندین برنامه وجود دارد که پاک کردن و حذف کردن برنامه را ساده‌تر می‌کند ما در این مقاله امداد رایانه می‌خواهیم درباره پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰ صحبت کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مطالعه نمایید:خالی کردن کش DNS در ویندوز

 پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰‌ از طریق تنظیمات

اگر شما چند برنامه بر ردی دستکاپ خود دارید که غیر ضروری هستند و می‌خواهید ان را حذف نمایید با ما همراه شوید در این بخش از مقاله می‌خواهیم چند روش برای پاک کردن برنامه در ویندوز ۱۰ را بیان کنیم:

پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰ از طریق منوی Start

  • دکمه Start را انتخاب نمایید و سپس برنامه مورد نظر خود را جستجو نمایید.
  • سپس با کلیک راست روی برنامه گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

 

پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰ از طریق صفحه تنظیمات

  • دکمه Start را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Apps کلیک نمایید.
  • در ادامه برنامه‌ای را که قصد حذف کردن آن دارید را انتخاب کرده و گزینه Uninstall کلیک کنید.

پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰ از طریق کنترل پنل

  • ابتدا در کادر جستجو ویندوز عبارت Control Panel را تایپ کرده و آن را از نتایج انتخاب نمایید.
  • سپس گزینه Programs را انتخاب کرده و در ادامه بر روی برنامه‌ای که قصد دارید حذف کنید را کلیک راست کرده و Uninstall را انتخاب نمایید.

ویندوز ۱۰ شامل گزینه‌های Uninstall کردن برنامه است که از طریق منوی استارت و سپس Settings قابلیت دسترسی دارد.

پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰ از طریق نرم افزار‌های جانبی

در قسمت قبل چند روش برای پاک کردن برنامه‌های ویندوز ۱۰ را بیان کردیم ولی ممکن است این کار به صورت تمیز انجام نشود، برنامه‌های کاربردی پرونده‌ها و تنظیمات خود را در کل سیستم گسترش می‌دهند و حذف کننده‌های ویندوز همه پرونده‌ها و تنظیمات باقی مانده را حذف نمی کنند، به طور کلی یک حذف کننده جانبی بهتر می‌تواند تنظیمات ویندوز را پاکسازی کند.

همچنین مطالعه نمایید: بازیابی رمز سامانه ثنا

پاک کردن برنامه در ویندوز ۱۰‌ از طریق برنامه Iobit Uninstaller

صفحه اصلی lobit Uninstaller نمایش و گزینه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد همچنین در این صفحه می‌توانید تمام برنامه‌های نصب شده و فضایی را که اشغال می‌کند و برنامه‌هایی که به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند را ببینید.

برای پاک کردن برنامه در ویندوز ۱۰ برنامه‌ای که قصد دارید آن را حذف نمایید را انتخاب کرده و بر روی دکمه Uninstall کلیک کنید با استفاده از این برنامه علاوه بر حذف برنامه، فایل‌های غیر ضروری، ورودی‌های ریجستری و تنظیمات نیز حذف خواهند شد.

پاک کردن برنامه در ویندوز ۱۰ از طریق برنامه Ashampoo Unlnstaller

این برنامه ابزاری است برای پاک کردن برنامه‌های ویندوز و برنامه دستکاپ بدون اینکه اثری از تنظیمات و پرونده‌ها باقی بماند، در صفحه اصلی این برنامه می‌توانید برنامه‌های نصب شده و بروز رسانی‌های ویندوز را ببینید و لیستی از همه برنامه‌های ویندوز و افزونه‌های مرورگر را بررسی نمایید و بر روی نصب برنامه نظارت داشته باشید تا برنامه‌ها در هنگام حذف یا دقت بیشتر حذف شوند و هیچ اثری از ان‌ها باقی نماند.

در Ashampoo Uninstaller برنامه که قصد دارید حذف نمایید را انتخاب کرده و بر روی دکمه Uninstall کلیک نمایید و در نهایت برنامه به همراه پرونده‌های باقی مانده و تنظیمات همگی حذف می‌شوند.

برای مطالعه مقاله : عدم ارسال کد تلگرام کلیک نمایید

پاک کردن برنامه در ویندوز ۱۰ از طریق برنامه Revo Uninstaller

Revo Uninstaller علاوه بر حذف برنامه‌های نصب شده می‌تواند رابط تمام برنامه‌های موجود را در سیستم شما نشان دهد تا پیدا کردن برنامه‌هایی که می‌خواهید حذف کنید آسان شود، همچنین این برنامه به نصب برنامه نیز کمک می‌کند تا فرایند نصب را کنترل می‌کند تا حذف آن در اینده با دقت بیشتری انجام شود.

برای استفاده از این برنامه ابتدا باید بر روی برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید دو بار کلیک راست کنید و گزینه Uninstall را انتخاب نمایید و در مرحله بعد این برنامه برای حذف، برنامه را فراخوانی می‌کند.

این برنامه ریجستری را برای تنظیمات باقی مانده اسکن می‌کند و می‌پرسد که ایا می‌خواهید آن‌ها را حذف نمایید یا خیر، برای این کار با توجه به میزان تهاجمی که می‌خواهید برنامه داشته باشد از سه حالت ایمن، متوسط یا پیشرفته استفاده کنید و سرانجام Revo پرونده‌های باقی مانده را حذف خواهد کرد.

تعمیر برنامه‌ها در ویندوز ۱۰

گاهی اوقات افراد به علت عملکرد نادرست برنامه‌ها می‌خواهند آن رو حذف نمایند که می‌توانید به جای حذف کردن ان را تعمیر کنید البته همه برنامه‌ها قابل تعمیر نیستند.

تعمیر برنامه در ویندوز ۱۰ از طریق صفحه تنظیمات

  • روی استارت کلیک کرده و وارد تنظیمات شوید سپس بر روی گزینه Apps بزنید.
  • حال برنامه را می‌خواهید تعمیر کنید را انتخاب کرده و بر روی گزینه Advanced options بزنید.
  • در صفحه باز شده گزینه Repair را انتخاب کرده و اگر مشکل را برطرف نگرد، تنظیم مجدد یا Reset را انتخاب کنید.

تعمیر برنامه در ویندوز ۱۰ از طریق کنترل پنل

  • در کادر جستجو عبارت Conter Panel را تایپ نمایید و آن را از نتایج انتخاب کنید سپس بر روی گزینه Programs کلیک نماید.
  • حال بر روی برنامه‌ای که می‌خواهید تعمیر کنید، کلیک راست کرده و گزینه Repair را انتخاب کنید و در صورت عدم دسترسی گزینهChange را انتخاب کنید.

همچنین مطالعه نمایید:نصب ویندوز ۱۰ با فلش

سخن پایانی

به پایان این نوشتار امداد رایانه رسیدیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به راهنمایی‌های بیشتری دارید می‌توانید با استفاده از شماره 9099070545 با کارشناسان امداد رایانه تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

کارشناسان موسسه امداد رایانه آمادگی پاسخگویی به سوالات شما در حوزه کامپیوتری به صورت تلفنی و آنلاین را دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *